Purinpa tuossa lietevaunun lamelli kompressorin palasiksi.
Laakerit oli aika huonolla hapella
Minkälainen on lamellien kunnossa nyrkkisääntö, päällisinpuolin ihan hyvän näköiset.
Milloinka ne kannattaa vaihtaa uusiin
Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon kasattaessa
Lietevaunu
Valvoja: automies560
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Itekki kanssa joskus noita korjaillu,lamellit on yleensä ollu kunnossa,samat vaan kääntäny ja paikalleen,jos väljät laakerit on vaurioittanu päätyjä niin ne sorvaa suoriksi,kysyin joskus paremmilta asiantuntijoilta että mikä noissa kompuroissa pahin vika,kuulemma se jos pesä kuluu ns. suomuaallolle,lamellit vuotaa sitten,onko pesä muuten kunnossa.
Monesti huonon imutehon suurin syy on vuotavat hanat tai ruostereikä esim.mutkaputkessa mikä tulee päältä.
Eka vaunussa meillä oli Kivimäen omatekoinen kompura,V mallin mäntäkompura jossa vähänenki liete kompurassa sen venttiileissä aiheutti täyden vetämättömyyden,deutsin sylinterit siinä oli ja muuten ite pajalla tehneet,muistaakseni näillä sivuilla joku haaveili sellaisesta kompurasta hiekkapuhalluskompuraa joskus,ei ole ihmeiden aika ohi jos sellaisesta saa puhalluskompuran,oli se kertakaikkisen onneton kampe
Nämä Hertellit ym lamellit on aivan eri maalimasta ja eivät ole ranttuja jos imasee sontaaki sisään,muuan minuutti niin vaunu on täynnä,tuolla mäntäkompuralla sai iskettää jos kuinka kauan.
Monesti huonon imutehon suurin syy on vuotavat hanat tai ruostereikä esim.mutkaputkessa mikä tulee päältä.
Eka vaunussa meillä oli Kivimäen omatekoinen kompura,V mallin mäntäkompura jossa vähänenki liete kompurassa sen venttiileissä aiheutti täyden vetämättömyyden,deutsin sylinterit siinä oli ja muuten ite pajalla tehneet,muistaakseni näillä sivuilla joku haaveili sellaisesta kompurasta hiekkapuhalluskompuraa joskus,ei ole ihmeiden aika ohi jos sellaisesta saa puhalluskompuran,oli se kertakaikkisen onneton kampe
Nämä Hertellit ym lamellit on aivan eri maalimasta ja eivät ole ranttuja jos imasee sontaaki sisään,muuan minuutti niin vaunu on täynnä,tuolla mäntäkompuralla sai iskettää jos kuinka kauan.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Lamellit oli jo kertaalleen näköjään käännetty
Pitänee myös nuo lamellit touhuta uudet, pesä näytästi olevan kyllä hyvässä kunnossa.
Kompressorin valmistaja/tyyppi "hukassa", voi olla mukava löytää oikeat lamellit,
googlettamalla niitä löytyi jokunen vaihtoehto
Pitänee myös nuo lamellit touhuta uudet, pesä näytästi olevan kyllä hyvässä kunnossa.
Kompressorin valmistaja/tyyppi "hukassa", voi olla mukava löytää oikeat lamellit,
googlettamalla niitä löytyi jokunen vaihtoehto
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mitoilla meille haettu, eli pituus, paksuus ja korkeus, niin viikonpäästä viimeistään on saanut noutaa......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Hyvännäköinen pesä on,ilmeisesti Saparon vaunu,veikkaan tuon kuvan perusteella että ei olis Hertell kun Pattioni&Pagani kompura,voin olla väärässäki,hyvä kompura on kun on kunnossa,yhden vastaavan laiton iskuun ja vaihdon uudet hanatki ja isäntä oli alkanu imemään lietettä ja putki oli jäätyneenä tukkoon,kas kummaa säiliö mennä lompsahti aivan littiin
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
SAPARO meilläkin, mut tuo voima menee pumpulle remmeillä. Vaunun valmistusvuosi -78 ja 6 kuutiota
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Esan Konepaja Ky valmistanut vuonna -83
Ilmeisesti OKU-merkkinen.
Taitaa olla Battioni pagani, ainakin samanlaisia kuvia löytyy googlettamalla.
Lamellien pituuden ja paksuuden voi mitata vanhoista, mutta korkeus , jos on kulahtanut
Ilmeisesti OKU-merkkinen.
Taitaa olla Battioni pagani, ainakin samanlaisia kuvia löytyy googlettamalla.
Lamellien pituuden ja paksuuden voi mitata vanhoista, mutta korkeus , jos on kulahtanut
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Väri aika sama ku saparossa, Saparot tehty taasen muistaakseni Kyrössä tos Turun yläpuolella .....
Korkeus..... Mittaa roottoris olevan uran syvyys ja vähennä siittä milli ......
Korkeus..... Mittaa roottoris olevan uran syvyys ja vähennä siittä milli ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 41
- Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
- Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960
Okuvaunulta tuo näyttää, niisson käytetty battioni&pagania vai mikäse lie. Minulla on moinen 3 mottinen ja remontissa laitoin siihen jatkopalan, jolloin tilavuus on hieman vajaat 4 mottia. Remontissa tuli hiekkapuhallettua tuo sisältä ja päältä, joten lienee minulle ikupeli.
Joskus imu temppuili ja purin kompuran, mut en löytänyt sieltä mitään ihmeellistä vikaa. Pesäkin melkein kuin koneistuksen jäljiltä. Edellinen käyttäjä oli aina käytön jälkeen ja ennen seisottamista ajanut kompuraan reippaasti öljyä avaamalla säätöä ja olen jatkanut samaa perinnettä.
Ne venttiilit siinä vaunun päällä saattavat vanhuuttaan takerrella, omaani hankin uuden takaiskun putkiliikkeestä. Yleensä kylläkin imu ja purkuongelmiin löytyy syy letkun sisä tai ulkopäästä, eli vaunun sisältä tai imuletkun päästä. Pitkät hiukset ottavat hyvin kiinni tuon okun imuletkun päässä olevaan tappiviritykseen.
Lapsuudesta minulla on muistikuva että noita vaunuja olis ollut jossain tehtaan pihalla iso ryhmä. Ovat senverran erikoisia väriltään että jäi mieleen.
Joskus imu temppuili ja purin kompuran, mut en löytänyt sieltä mitään ihmeellistä vikaa. Pesäkin melkein kuin koneistuksen jäljiltä. Edellinen käyttäjä oli aina käytön jälkeen ja ennen seisottamista ajanut kompuraan reippaasti öljyä avaamalla säätöä ja olen jatkanut samaa perinnettä.
Ne venttiilit siinä vaunun päällä saattavat vanhuuttaan takerrella, omaani hankin uuden takaiskun putkiliikkeestä. Yleensä kylläkin imu ja purkuongelmiin löytyy syy letkun sisä tai ulkopäästä, eli vaunun sisältä tai imuletkun päästä. Pitkät hiukset ottavat hyvin kiinni tuon okun imuletkun päässä olevaan tappiviritykseen.
Lapsuudesta minulla on muistikuva että noita vaunuja olis ollut jossain tehtaan pihalla iso ryhmä. Ovat senverran erikoisia väriltään että jäi mieleen.