Hei! Kysyisin taas neuvoa vähä viisaammilta:
4/65:sen öljyvuotoa ruvettiin korjaamaan velipojan kanssa ja todettiin että vaihteiston etustefa vuotaa.
Nyt meillä on purettuna sen verran että on kytkin näkyvillä ja aksilat/holkit näkyvillä. ongelma on se että moottorin puolen akselia emme ole saaneet pois että saisi vaihteiston puolen viimeisen laipan irroitettua (jonka takana stefa on)
Täytyykö konetta katkaista vai saako tätä kytkimen puolen aksilaa otettua pois? ei tarvisi tulla kun muutama sentti että se viimeinen holkki mahtuis tulemaan pois niin saisi stefan vaihdettua.
Kyseessähän on tuplakytkin.
toivottavasti ymmärsitte
4/65 Vaihteiston etustefan vaihto
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Voi olla että osittain olen väärässä, mutta ymmärtääkseni kytkimestä tulevat, vaihteistoon menevät, akselit ei mahdu tulemaan pois kytkimen sisuksista, muutenkuin koko asetelman kanssa.
Muutoin eivät käänny tarpeeksi sivulle, että laatikon etuputkeen ja stefaan käsiksi pääsisi el ine irroittamaan.
Ja koko asetelman irroittamiseksi, kone paikoillaan, tarvitaan lukituskoukut käpälille, jotteivat liikaa "nouse ylös" eli painelaakerien suuntaan liiku, ymmärtääkseni....
Esim 270 leukun voa akselissa on seekerisokka siellä kytkimen sisässä, ja sitä putkiakselia ei edes saa siittä irti ilman asetelman irroitusta, eikä pooriakselin rakenteesta johtuen pääse eteenpäinkään menemään....
Muutoin eivät käänny tarpeeksi sivulle, että laatikon etuputkeen ja stefaan käsiksi pääsisi el ine irroittamaan.
Ja koko asetelman irroittamiseksi, kone paikoillaan, tarvitaan lukituskoukut käpälille, jotteivat liikaa "nouse ylös" eli painelaakerien suuntaan liiku, ymmärtääkseni....
Esim 270 leukun voa akselissa on seekerisokka siellä kytkimen sisässä, ja sitä putkiakselia ei edes saa siittä irti ilman asetelman irroitusta, eikä pooriakselin rakenteesta johtuen pääse eteenpäinkään menemään....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Eikös niillä koukuilla lukita kytkinasetelma "nippuun"? Jokatapauksessa, ainakin omassa, tosin yksöiskytkimellisessä nappasin kytkinlevyn, asetelman ja akselin samalla nostolla pois.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Aivan eri asia yksoiskytkin, kuin tuplakytkin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Mielestäni Stefan vaihdolla ei pitkälle pötkitä ,kun se kuitenkin taasen tihkuu ja tiputta sitä
vaihteistoöljyä.
Itse olen omissa leukkuissa hoitanut ongelman pois ,sillein että kerätään ne vuotoöljyt sinne
takenmpaan kammioon tulppaamalla pohjalla oleva vuotoreikä. Siinä vaiheessa kun varsinaisen
kytkintilan vuotoreikä rupiaa tiputtaan (noin kymmenen vuotta) lasketaan se takemman kammion
vuotoöljyt pois (noin pari litraa)
vaihteistoöljyä.
Itse olen omissa leukkuissa hoitanut ongelman pois ,sillein että kerätään ne vuotoöljyt sinne
takenmpaan kammioon tulppaamalla pohjalla oleva vuotoreikä. Siinä vaiheessa kun varsinaisen
kytkintilan vuotoreikä rupiaa tiputtaan (noin kymmenen vuotta) lasketaan se takemman kammion
vuotoöljyt pois (noin pari litraa)
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19 Helmi 2015, 15:40
- Konekalustoani: Nuffield 3/45, 4/65
Joo eihän tuo haittaisikkaan jos se olisi pieni vuoto, mutta kun se oli koneen käydessä noin tippa per sekuntti-kaksi. Kun nyt sen saisi kuntoon niin olisi talveksi renki lumitöihin
Kiitoksia neuvoista!
Kiitoksia neuvoista!