Ei ennee valakeita sormia, hommoo Case
Sattuu tuo Ahvenen kommentti tähänkin
CASE IH 956 XL
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mut jossei mikkää hajoisi eikä vikaa tulisi, olis remppaukot työttömiä ja uusia koneita ja autoja ei senkään vertaa myytäisi......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nelikkoloota tipahti pois
Ihmettelin tuon akselin 2-3cm päittäisliikettä, mut sit tuli mieleen, sen pitääkin jostain liikkua, koska kartaani on suora puikko ilman liukuja ja pulttikiriste-booriholkit molemmis päisä
Vetokoukkuhässäkkä pois, siinäkin jotkin kiinnityspultit oli kiinni, muutama "melkein kiinni" ja muutama lähti normiräikällä ranneliikkeellä auki....
Täskohtaa oli taas pohdintaa, miten ruodon pukeille tukee ettei heti pukit tiellä olisi
Tuonne keskemmälle ja tarpeeksi eteen, niin eiköhän siinä mahdu jatkaan purkua
Ronkkia pois
Huomenna nuo jarrukotelot kaivaa pois, ja josko tasipyörästö sitten kans jo nousee.... Laakerointi on meinaan noihin jarrukoteloihin....
Ihmettelin tuon akselin 2-3cm päittäisliikettä, mut sit tuli mieleen, sen pitääkin jostain liikkua, koska kartaani on suora puikko ilman liukuja ja pulttikiriste-booriholkit molemmis päisä
Vetokoukkuhässäkkä pois, siinäkin jotkin kiinnityspultit oli kiinni, muutama "melkein kiinni" ja muutama lähti normiräikällä ranneliikkeellä auki....
Täskohtaa oli taas pohdintaa, miten ruodon pukeille tukee ettei heti pukit tiellä olisi
Tuonne keskemmälle ja tarpeeksi eteen, niin eiköhän siinä mahdu jatkaan purkua
Ronkkia pois
Huomenna nuo jarrukotelot kaivaa pois, ja josko tasipyörästö sitten kans jo nousee.... Laakerointi on meinaan noihin jarrukoteloihin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Kuka tuon härvelin kasaa
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mitä luulisit, kenelle se lankeaa.....
Seuraavaks jarruhimmelit pois, tasuripyörästö käppärisysteemeineen pois, sitten kytkimestä poikki ja sitten lootaa alkaa suolistaan, se vaihteistorunko pitää viel pistää katki samalla rataslåådaa suolistaessa.......
Seuraavaks jarruhimmelit pois, tasuripyörästö käppärisysteemeineen pois, sitten kytkimestä poikki ja sitten lootaa alkaa suolistaan, se vaihteistorunko pitää viel pistää katki samalla rataslåådaa suolistaessa.......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Sieltähän se vika löyty,saa nähdä onko ehtiny vaurioittaa akselia ja pyörää,kyllä tuo iso työ on mutta niin ne tahtoo kunnolla tehdyt koneet olla,niitä ei ole aateltu joka viikko purettaviksi.
Raskasta rautaa on ronkatki mutta on ilo jo silmälle tuo työnjälki,ei oo röpösennäköistä patavalua ja vaihteistoki on sisältä siistiä ja jämerää työtä.
Englanninnatikoita olen joskus purkanu ja tuosta ei löydy mitään yhtäläisyyttä niihin.
Raskasta rautaa on ronkatki mutta on ilo jo silmälle tuo työnjälki,ei oo röpösennäköistä patavalua ja vaihteistoki on sisältä siistiä ja jämerää työtä.
Englanninnatikoita olen joskus purkanu ja tuosta ei löydy mitään yhtäläisyyttä niihin.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ja palikat on kasaan koottu TUUMAkokoisilla pulteilla .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Natikkakuvia ei paljoa ole tullut otettua, mutta muutaman päivän takainen, ja tänpäivistä telineen tekoa
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Katki.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Joopa joo, tuohan on ihan irti poikki
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kooste, 10 kuvaa vasemmalle: ( osa täällä julkaisemattomista kuvista löytyy selaamalla oikealle, ehkä 25-40kpl kaikkiaan )
Ei tää mikään kovin ihmeellinen taija olla.... Kytkinvivustot kun on pois, kytkinakselin maljaputki ja etummainen kytkinakseli, sieltähän löytyi sokka-pari jokka pois , sitten ala-akseli lyömällä kiinni oleva peltikuppi, sen pääsee laatikon puolelta vääntään irti, sen takaa löytyvä ala-akselin sokka irti.
Sitten vaan rakoa tekemään, kun saumasta ne 14 pulttia pois, 2/puoli, 4 alla ja 6 askissa sisältäpäin
Ennen kuin tästä eteenpäin pääsi, piti ylä- ja ala-akselilta etulaakerin sisäkehä poistaa, että etummaisen ison rattaan sai alhaalta pois ja siirtäjän vipstaakin
Reilu tunti kaikkiaan täs katkaisussa, niin ollaan tässä kohtaa
Ei tää mikään kovin ihmeellinen taija olla.... Kytkinvivustot kun on pois, kytkinakselin maljaputki ja etummainen kytkinakseli, sieltähän löytyi sokka-pari jokka pois , sitten ala-akseli lyömällä kiinni oleva peltikuppi, sen pääsee laatikon puolelta vääntään irti, sen takaa löytyvä ala-akselin sokka irti.
Sitten vaan rakoa tekemään, kun saumasta ne 14 pulttia pois, 2/puoli, 4 alla ja 6 askissa sisältäpäin
Ennen kuin tästä eteenpäin pääsi, piti ylä- ja ala-akselilta etulaakerin sisäkehä poistaa, että etummaisen ison rattaan sai alhaalta pois ja siirtäjän vipstaakin
Reilu tunti kaikkiaan täs katkaisussa, niin ollaan tässä kohtaa
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nyt on palasina, kooste tältäpäivältä, 34 kuvaa tuosta vasemmalle:
Hiukan päänvaivaa aiheutti parin rattaan irroitus, ja vähän rakenne, kun osakirja ei ihan sata täsmää koneeseen, kun on Natikan 956 malliin, ei CASEn, eli vanhemman sivukardaanikoneisen osakirja.
Mutta omavalmiste-ulosvetäjällä+12T pullotunkilla+pikku-kosaanilämmittimellä, hommasta selvittiin
Ratasta ja synkroa irti
Keskiosan rattaat pois, niin alkoi näkymään pinjonin mutterit
Ihan yksin ei tarvinnu tehä, kun Tico halus kätensä kans rasvaan.....
Tässä sitten sitä kulunutta siirtohaarukkaa, millejä uupuu materiaalia
Saman haarukan toinen sakara, sama puoli
Tästä välistä on neulalaakeri totaalisesti kadonnut, missä lienee....
Akselin ja rattaan pinnat vaikuttaa siltä, että laakerit vain tarvitaan, samoin siirtäjän ura tuntui olevan yllättävänkin ok myöskin
VOA-ajopuolen kytkentäratas on kyllä kaput.....
Hiukan päänvaivaa aiheutti parin rattaan irroitus, ja vähän rakenne, kun osakirja ei ihan sata täsmää koneeseen, kun on Natikan 956 malliin, ei CASEn, eli vanhemman sivukardaanikoneisen osakirja.
Mutta omavalmiste-ulosvetäjällä+12T pullotunkilla+pikku-kosaanilämmittimellä, hommasta selvittiin
Ratasta ja synkroa irti
Keskiosan rattaat pois, niin alkoi näkymään pinjonin mutterit
Ihan yksin ei tarvinnu tehä, kun Tico halus kätensä kans rasvaan.....
Tässä sitten sitä kulunutta siirtohaarukkaa, millejä uupuu materiaalia
Saman haarukan toinen sakara, sama puoli
Tästä välistä on neulalaakeri totaalisesti kadonnut, missä lienee....
Akselin ja rattaan pinnat vaikuttaa siltä, että laakerit vain tarvitaan, samoin siirtäjän ura tuntui olevan yllättävänkin ok myöskin
VOA-ajopuolen kytkentäratas on kyllä kaput.....
Viimeksi muokannut jusape, 02 Loka 2015, 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Täystuho on ollut jo hyvällä mallilla...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Joo, mut ehkä odotettua pinemmällä pääsee, itse vaurioiden osalta, mutta, tosin iso liuta palikkaa sisältyy osalistaan, mitä täskohtaa tosiaan kannattaa laittaa samalla uusiksi, on tää niin työläs purkaa.....nuhvi63 kirjoitti:Täystuho on ollut jo hyvällä mallilla...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68