fiatagri 90sarja
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 48
- Liittynyt: 30 Joulu 2014, 19:53
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... ccae59d35b" onclick="window.open(this.href);return false; tuola on pähkäilty samaa vaivaa,joku vika noista sielä nyt on,epäilen suodatinta ja männän tiivistettä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Omistaja käski kysellä, onko tässä mallissa moottorissa keskipakoissuodatinta hihnapyörässä? Joku fiat mies oli sellaisesta maininnut.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 48
- Liittynyt: 30 Joulu 2014, 19:53
ei mullakaan tuota mallia ikään ole ollut mutta ei siinä mielestäni ole,kuin se vaihdettava patruuna suodatin.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 48
- Liittynyt: 30 Joulu 2014, 19:53
katoppa vaan!joka päivä sitä näköjään viisastuu
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vetoakselit, pakkirattaat paukkuu, koppi ruostuu ja yökastelukin ongelmana
http://keskustelukanava.agronet.fi/agro ... c=59404.15" onclick="window.open(this.href);return false;
http://keskustelukanava.agronet.fi/agro ... c=59404.15" onclick="window.open(this.href);return false;
En oekkee tykänny, mut menettelihä tuo. Palio oli remppaa nuin yksinkertaseksi vehkeeksi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 48
- Liittynyt: 30 Joulu 2014, 19:53
ei näytä kaikilla paukkuvan ja ruostuvan.oliskohan tosiaan käyttäjissäkin jotain sanomista?
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nuffieldmaster kirjoitti:Vetoakselit, pakkirattaat paukkuu, koppi ruostuu ja yökastelukin ongelmana
http://keskustelukanava.agronet.fi/agro ... c=59404.15" onclick="window.open(this.href);return false;
En oekkee tykänny, mut menettelihä tuo. Palio oli remppaa nuin yksinkertaseksi vehkeeksi.
Agronettiin ei kirjoita ku kakarat, sieltä turha ottaa esimerkkejä tänne asialinjan palstoille
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
En kyllä ymmärrä tuota Nuffieldmasterin pakkomielettä mollata fiiattia ja nyykäreitä, töitähän näilläkin on tehty aiemmin ja niin tehdään nykyäänkin
Näinhän on tehty iät ja ajat, niin kauan kun minä muistan, jokainen kehuu omaansa ja mollaa toisia merkkejä
Jokaisesta traktorimerkistä löytyy suurinpiirtein samat viat, olipa sitten kyseessä vanhat veteraanikoneet taikka nämä nykyiset tietokoneohjatut koneetkin, joihin ei remontteja niin vain joka poika teekään, aina pitää hommata huoltomies paikalle.
Kaikista näistä jossainvaiheessa paukkuu vetoakselit, pakki ym.rattaat, koppi ruostuu, mikäli ei tehdä muovista, yö ja päiväkastelukin esiintyy
Sanoppas Nuffieldmasteri yks traktorimerkki jolla on esim. ajettu vaikka 5000 h, missä ei esiinny edellämainittuja ongelmia, vai olisko ominaisuuksia
Näinhän on tehty iät ja ajat, niin kauan kun minä muistan, jokainen kehuu omaansa ja mollaa toisia merkkejä
Jokaisesta traktorimerkistä löytyy suurinpiirtein samat viat, olipa sitten kyseessä vanhat veteraanikoneet taikka nämä nykyiset tietokoneohjatut koneetkin, joihin ei remontteja niin vain joka poika teekään, aina pitää hommata huoltomies paikalle.
Kaikista näistä jossainvaiheessa paukkuu vetoakselit, pakki ym.rattaat, koppi ruostuu, mikäli ei tehdä muovista, yö ja päiväkastelukin esiintyy
Sanoppas Nuffieldmasteri yks traktorimerkki jolla on esim. ajettu vaikka 5000 h, missä ei esiinny edellämainittuja ongelmia, vai olisko ominaisuuksia
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
En minä missään nimessä mollaa, mutta heitän varsin touhukkaasti täysin viattomina noita traktoreita pitäville vasta kommentteja. Kaikissa on vikoja, ei fiatitkaan ole täysin viattomia, vaikka parin kommentoijan mukaan ne sitä ovat kokonaan, ja ominaisuudet ovat kaikki vain hyviä Ja agronettikin, vaikka paljon paskaa sisältää, sisältää monesti myös ihan oikeaa faktaa Ja toisekseen, pitää keskustelun lämpimänä kun äkkiähän se kuihtuu jos asia on vain "tää on viaton ja paras ja toimii piste"kari t kirjoitti:En kyllä ymmärrä tuota Nuffieldmasterin pakkomielettä mollata fiiattia ja nyykäreitä, töitähän näilläkin on tehty aiemmin ja niin tehdään nykyäänkin
Näinhän on tehty iät ja ajat, niin kauan kun minä muistan, jokainen kehuu omaansa ja mollaa toisia merkkejä
Jokaisesta traktorimerkistä löytyy suurinpiirtein samat viat, olipa sitten kyseessä vanhat veteraanikoneet taikka nämä nykyiset tietokoneohjatut koneetkin, joihin ei remontteja niin vain joka poika teekään, aina pitää hommata huoltomies paikalle.
Kaikista näistä jossainvaiheessa paukkuu vetoakselit, pakki ym.rattaat, koppi ruostuu, mikäli ei tehdä muovista, yö ja päiväkastelukin esiintyy
Sanoppas Nuffieldmasteri yks traktorimerkki jolla on esim. ajettu vaikka 5000 h, missä ei esiinny edellämainittuja ongelmia, vai olisko ominaisuuksia
Tätäkin keskustelua seuraa aika moni ei foorumille kirjoitteleva, jotka ovat puhelimella muunmuassa ottaneet yhteyttä, että pidä keskustelu kiivaana, tätä on mukava lukea
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Täydellistä ei ole vielä tehtykkään......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
.... ja tuskin tullaan tekemäänkään.jusape kirjoitti:Täydellistä ei ole vielä tehtykkään......
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!