Vas jarru tuli tänäehtoona kasaan. Kuvia nyt ei tule, kun ei se oikeesta puolesta mitään eroa, eri puolella vaan....
Säätäminen tuotti kyllä vähän tuskaa, varsinkin saada jonkun aiemmin "säätämät" jarrut niin että polkimet toimii kutakuinkin samassa tasossa, ja tänjälkeen sitten vielä käppärin "synkroon" saaminen..... Vähän sai pohtia ja ruuvailla sieltä ja täältä.... Ei kaikkineen yhden, kahden tai kolmenkaan säädön ruuvaaminen meinannut riittää....
Mut nyt polkimet pyssää kutakuinkin samaan tasoon, samoin käppäri ottaa tasan.... Vähän muutakin hienosäätöä piti vielä muuallekkin koneeseen tehdä ( ei jarruihin liittyvää )
Koeajoja varmaankin huomenna......
LEYLAND 272 SYNCHRO
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Mitenkä vaihteet toimii ,jääkö hakaukseen ,jos jää niin täytehitsausta siirtäjän kolohin ja mikillä
mieluusti ,niin helpompi hioa kulmat suoraksi.
mieluusti ,niin helpompi hioa kulmat suoraksi.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Koeajoja tehty vastasataneella 3-4cm nuoskalumikerroksen peittämällä tiellä.....
Jarruttamaan pystyy hillitysti ja sivistyneesti, poljinvoimaa lisäämällä, renkaiden silti lukkiutumatta lainkaan hallitsemattomasti.
Ainoo parannusaihe, että n. kilsan ajojen/ jatkuvien jarrutusten 50-75% nopeudesta liki nollaan, alkoi oikea hieman "jäädä päälle" ja jarrukotelo oli kädenlämpöinen, vasen ei.
Lienee siis ehkä vain hieman liian lähellä säätö......
Jarruttamaan pystyy hillitysti ja sivistyneesti, poljinvoimaa lisäämällä, renkaiden silti lukkiutumatta lainkaan hallitsemattomasti.
Ainoo parannusaihe, että n. kilsan ajojen/ jatkuvien jarrutusten 50-75% nopeudesta liki nollaan, alkoi oikea hieman "jäädä päälle" ja jarrukotelo oli kädenlämpöinen, vasen ei.
Lienee siis ehkä vain hieman liian lähellä säätö......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jarrua säätelin hiukan kauemmas, myös toistakin.
Värkki nyt siinä kunnossa, että on pihalla ja saa huomenna munpuolestani lähteä takasin.
Tuli jo tehtyä vähän enempikin, kuin tilattu oli........
Värkki nyt siinä kunnossa, että on pihalla ja saa huomenna munpuolestani lähteä takasin.
Tuli jo tehtyä vähän enempikin, kuin tilattu oli........
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68