Vajaan vuoden sisällä olen avannut kaksi bmc:n konetta, 95 mm putkilla, molemissa kaksi putkea poikki, joten syy ei liene 100 mm putkissa vain jossain muualla, missä, sen kun tietäiskinVähän tälläistahan tapahtui aikoinaan kun Nuffissa siirryttiin 100mm putkiin. Ei välttämättä maine ihan suoranaisesti putkista ole johtuva, vaan ne koneet olisi vaatineet erityistä huolellisuutta juuri huolloissa ja nesteiden kanssa pelaamisessa, eikä paljaalla vedellä lutrata....
Korholan Perinnepäivät 6-7.9.2014
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tiedä tuota sitten..... Joskos ei olakkeen linja ole ihan putkilinjan kanssa ok ?
Tai jos vesien käyttö on ruostuttanut olakepintaa ja turvottanut jonkun tuhannesosan sitä vinoon ??
Tai jos vesien käyttö on ruostuttanut olakepintaa ja turvottanut jonkun tuhannesosan sitä vinoon ??
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Poistettu sotkemasta mainiota topickia tapahtumasta.
Siirretty tänne: http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... 803#p78803" onclick="window.open(this.href);return false;
Siirretty tänne: http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... 803#p78803" onclick="window.open(this.href);return false;
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
googlaa ja tutki Pitting.kari t kirjoitti:Vajaan vuoden sisällä olen avannut kaksi bmc:n konetta, 95 mm putkilla, molemissa kaksi putkea poikki, joten syy ei liene 100 mm putkissa vain jossain muualla, missä, sen kun tietäiskinVähän tälläistahan tapahtui aikoinaan kun Nuffissa siirryttiin 100mm putkiin. Ei välttämättä maine ihan suoranaisesti putkista ole johtuva, vaan ne koneet olisi vaatineet erityistä huolellisuutta juuri huolloissa ja nesteiden kanssa pelaamisessa, eikä paljaalla vedellä lutrata....
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuffieldmasterille, lähdeviitteet kysymyksiisi löytyy Vanhat Koneet lehdestä 07/2014, tässähän omistajat kertoilevat vain ja ainostaan omista kokemuksistaan, kait heillä jonkinlainen perstuntuma on kun on leukulla ajelleet 30:ntä vuotta, ihmetyttää vain kun tuollaisten kokemuksien jälkeen haluavat keltaisen leukun vielä pitää.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Eli satuja saa kertoa mm. HD -nostolaitekannesta, Marshallista ym. kunhan omistaa Leylandin Ihme ajattelutapa.
Ei esim. yhden isännän kokemukset tee oikeutta julistaa koko traktorisarja yleisessä jakelussa olevassa lehdessä "pikkuvikaisen maineiseksi"
Kyllä jos jotain asiaa faktana lehdessä julkaistaan, kuten esimerkiksi vahvaa tietoa siitä miksi Marshallin tuotanto loppui palaneisiin traktoreihin, on tämä väite jotenkin muutoin pohjustettava jutun kirjoittajan, kuin pohjautuen pelkkiin huhupuheisiin yhdeltä käyttäjältä. Tämähän on aivan naurettava väite joka hitusenkaan on lukenut esim. Tony Thomaksen kirjaa Flying the flag.
Ei esim. yhden isännän kokemukset tee oikeutta julistaa koko traktorisarja yleisessä jakelussa olevassa lehdessä "pikkuvikaisen maineiseksi"
Kyllä jos jotain asiaa faktana lehdessä julkaistaan, kuten esimerkiksi vahvaa tietoa siitä miksi Marshallin tuotanto loppui palaneisiin traktoreihin, on tämä väite jotenkin muutoin pohjustettava jutun kirjoittajan, kuin pohjautuen pelkkiin huhupuheisiin yhdeltä käyttäjältä. Tämähän on aivan naurettava väite joka hitusenkaan on lukenut esim. Tony Thomaksen kirjaa Flying the flag.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Guukletin ja lueskelin, tosin suomeksi käännettynä, mikä tieten vääristää asiaa.Nuffieldmaster kirjoitti:googlaa ja tutki Pitting.kari t kirjoitti:Vajaan vuoden sisällä olen avannut kaksi bmc:n konetta, 95 mm putkilla, molemissa kaksi putkea poikki, joten syy ei liene 100 mm putkissa vain jossain muualla, missä, sen kun tietäiskinVähän tälläistahan tapahtui aikoinaan kun Nuffissa siirryttiin 100mm putkiin. Ei välttämättä maine ihan suoranaisesti putkista ole johtuva, vaan ne koneet olisi vaatineet erityistä huolellisuutta juuri huolloissa ja nesteiden kanssa pelaamisessa, eikä paljaalla vedellä lutrata....
Mielestäni nämä putkien katkeamiset eivä tosiaankaan liity korroosioon, aivan terveestä kohdasta putkissa on poikkeimia, mutta enhän minä mikään insinööri olekaan, aivan tavallinen kouluja käymätön eläkeläinen joka koneista ei mitään tiedä eikä ymmärrä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Mulla oli kuutosessa se kansitaso melko mutkalla. Putket oli siis toiselta laidaltaan ylempänä kuin toiselta. Tämä kyllä viittaa siihen, ettei putki ole vastannut olakkeeseen kuin toiselta laidalta. Silloin kyllä putki joutuu lujille, enkä sitä katkeamista olakkeen kohdalta ihmettele.
Korroosio ei minusta liity mitenkään tuohon putkien halkeamiseen.
Jossain koneissa, kuten vaikka valmetissa, putkiin tulee kolosyöpymää, pittinkiä. Siihen vaikuttaa nesteet ja painekorkki. Liekö myös nuffissa ollut tuota, koska eikös niitä putkia pinnoitettukin syöpymisen estämiseksi.
Korroosio ei minusta liity mitenkään tuohon putkien halkeamiseen.
Jossain koneissa, kuten vaikka valmetissa, putkiin tulee kolosyöpymää, pittinkiä. Siihen vaikuttaa nesteet ja painekorkki. Liekö myös nuffissa ollut tuota, koska eikös niitä putkia pinnoitettukin syöpymisen estämiseksi.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
KiitosNuffieldmaster kirjoitti:Poistettu sotkemasta mainiota topickia tapahtumasta.
Siirretty tänne: http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... 803#p78803" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!