Mitäs tuli tänään touhuttua?
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Jaahas, taapelointia tiedossa
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Juu, sitä olis nytten
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 67
- Liittynyt: 28 Heinä 2013, 17:36
- Konekalustoani: Nuffield 10/60, Nuffield 460&UM64 kaivuri, Keskon myymiä työvälineitä -60 luvulta, vetävät konekippikärryt
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
- Paikkakunta: Loimaa
Nyt on Porkkalasta vanteet maalattu. Ens viikolla nostetaan Nuffieldista kansi ylös ja katsellaan putket ym kun on valkoiset öljyt, ennen kuin vanhus pääsee taas klapipuuhiin ja saa uuden työkalulaatikon.
On se ihme kun se ei meinaa kestää yli 50v.
Päivän sankari on sitten taas entistä ehompi.
Niin, että sitä vaan on kateltu tupakki suussa pajalla ja varrottu, että pyhät loppuu.
Isän vanhus pääsee taas suviajeluille.
On se ihme kun se ei meinaa kestää yli 50v.
Päivän sankari on sitten taas entistä ehompi.
Niin, että sitä vaan on kateltu tupakki suussa pajalla ja varrottu, että pyhät loppuu.
Isän vanhus pääsee taas suviajeluille.
Jokap päivä jottaim piäntä
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Vuorisoraa ajeltu muutama kauhallinen kuoppien peitoksi, pakko oli antaa ensiapua, tie on vielä jäässä osin, ei voi vetää pitkällä höylällä
Niin, ja viimeset puut ajettu pois metästä
Niin, ja viimeset puut ajettu pois metästä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Talvella pakkasnesteet alakertaan päästäneen nuffen kone siirretty tänään pajaan jatkotutkimuksia varten...
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Yhen asiakkaan hankintasavotan kävin ruassallin ajjoo pinoon näin pyhiin kunniaks
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ja sama suomeksiNuffieldmaster kirjoitti: ruassallin ajjoo
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ruassaltoo = Ruhtoo = Tempasta
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Ei aukee savolaisellekkaan tämä ilman tuota selvitystänuhvi63 kirjoitti:Ja sama suomeksiNuffieldmaster kirjoitti: ruassallin ajjoo
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
- Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
- Paikkakunta: Keski-suomen akseli
Keväthuoltoa koneisiin.
Siinä öljytynnöri taas kävi keveäksi, mutta öljyhuolto sitä halvinta..
Kaivurinuffi läksi käyntiin, kuin olis eilen ollu ajossa
Ja pikkuveli onkin ollu pitkin talvea hommissa, sekin sai uudet mo-öljyt.
Siinä öljytynnöri taas kävi keveäksi, mutta öljyhuolto sitä halvinta..
Kaivurinuffi läksi käyntiin, kuin olis eilen ollu ajossa
Ja pikkuveli onkin ollu pitkin talvea hommissa, sekin sai uudet mo-öljyt.
Harvennushakkuu aloitettu pari viikkkoa sitten, on oikein unelmakeli siihen hommaan ,hangen päältä on tosi hyvä työskennellä tosin joutuu lapioimaan puun juuria mutta se on pieni vaiva siihen nähden miten vaivatonta on työskennellä.
Näin hyviä hankia ei ole ollut vuosikymmeniin. Ajoakin on tehty parina päivänä, aika hyvinhän tuo leukku menee hangessa vaikka ei ole ketjuja, tosin ylämäkilöissä "viätättää" vaikka on kärrissä pallorengas teli.
Luontaiselta laiskuuvelta ei ole ollut "ieti" laittoo ketjuja pyöriin.
Näin hyviä hankia ei ole ollut vuosikymmeniin. Ajoakin on tehty parina päivänä, aika hyvinhän tuo leukku menee hangessa vaikka ei ole ketjuja, tosin ylämäkilöissä "viätättää" vaikka on kärrissä pallorengas teli.
Luontaiselta laiskuuvelta ei ole ollut "ieti" laittoo ketjuja pyöriin.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Vuodenpäivät kummitellut telaremppa alkoi sit tänään. Ja hyvinpä alkoikin, molemmat johtopyörät täysin p---kana, 11 alarullaa täysin p---kana. Johtopyörät varsin hurja ilmestys.. Liekkö laakereita ollut menossa mukana enää muutamaan viime vuoteen
Yksi alarulla hävinnyt kokonaan Telanputoamisillekkin löytyi syy, toinen telaohjuri täysin p---kana.
Eikä siinä vielä kaikki, johtopyörän kotelot levinneet törkeän paljon, vaatii oikaisun. "Liukukiskot".. Nii. Täysin nekin on uusittava.
Positiivista: perusketjut menee vielä hyvän tovin, sekä peräti kaksi alarullaa oli vielä iskussa 4000euron eestä on nyt uutta "rautaa" tilattu Josko tää tästä..
Yksi alarulla hävinnyt kokonaan Telanputoamisillekkin löytyi syy, toinen telaohjuri täysin p---kana.
Eikä siinä vielä kaikki, johtopyörän kotelot levinneet törkeän paljon, vaatii oikaisun. "Liukukiskot".. Nii. Täysin nekin on uusittava.
Positiivista: perusketjut menee vielä hyvän tovin, sekä peräti kaksi alarullaa oli vielä iskussa 4000euron eestä on nyt uutta "rautaa" tilattu Josko tää tästä..
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Siulla on samanlainen talli sepittää ku itellä, ei puomit kattoon kolise, eikä seinät rälläköinnistä mustene...
sitä se on... sukulaismiehen ajokki (hitatsin kaivuri) kävi isommassa remontissa kääntökehältään ym, loppulasku alko 3:lla, eikä eikä loppunumerot päättyneet kolmeen vaan niitä oli neljä.
sitä se on... sukulaismiehen ajokki (hitatsin kaivuri) kävi isommassa remontissa kääntökehältään ym, loppulasku alko 3:lla, eikä eikä loppunumerot päättyneet kolmeen vaan niitä oli neljä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Dodii, kansi auki ja ei mitään dramaattista vielä, pahvi kaput. Päästänyt öljyä ja nestettä ja kaikkia mahdollista, todennäkösesti pultit liian löysällä olleet. Joskus +30 vuotta sitten jonkun edellisen omistajan toimesta tehdyn konerempan jäljiltä todennäkösesti unohtunut kannen jälkikiristys.Ruudinkeksijä kirjoitti:Talvella pakkasnesteet alakertaan päästäneen nuffen kone siirretty tänään pajaan jatkotutkimuksia varten...
"Black smoke don't mean it's broke"