Sivu 1/2

jakopään modifiointi

Lähetetty: 02 Joulu 2007, 20:29
Kirjoittaja nuffield 342
Tiiättäkö miten paljon kirosanoja pitää varata sellaseen hommaan, että vaihtaa ketjullisen jakopään rattaalliseen. Käykö lähellekään?

Lähetetty: 03 Joulu 2007, 21:24
Kirjoittaja Nuutu
kyllähän sitä kirota saa.... mutta ei se käy ei sitten mitenkään

Lähetetty: 04 Joulu 2007, 20:13
Kirjoittaja nuffield 342
Ottaako se mitenkä pahasti kiinni, että ei millään koneistus toimenpiteelläkään?

Lähetetty: 04 Joulu 2007, 20:39
Kirjoittaja Leukkumies
Sun täytyy hankkia leukku niin ei tartte kirota muiden kuin lumiketjujen kanssa :wink:

Lähetetty: 04 Joulu 2007, 20:52
Kirjoittaja nuffield 342
no.... niinkin voisi olla :roll:

Lähetetty: 04 Joulu 2007, 21:04
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Noh en tiedä, mutta jos mietitään näin: Kolmipyttyinen BMC on rakenteeltaan samanlainen kuin nelipyttyinen, esim. jakopää vanhassa mallissa on sama, vain yksi pytty puuttuu. DM4 mallin ja 460 mallin BMC koneessa eroina ovat mm. surullisen kuuluisa ohutputkisuus, minimec ruiskutuspumppu ja ratasjakopää.

Olisikohan sitten mitä mahdollisuutta laittaa jostakin 460 tai 10/60 koneesta rattaallista jakopäätä ehkä hieman kiilauria, akseleita tms. koneistaen?

En ole aukaissut kummankaan laista jakopäätä joten en osaa vastata...

Uskoisin kumminkin, että osat (kampiakseli, nokka-akseli, pumpun käyttöakseli jne.) ovat samoilla etäisyyksillä toisistaan. Miksi insinööri olisi mennyt niitä muuttamaan?

Jakopään modifiointi

Lähetetty: 06 Joulu 2007, 17:12
Kirjoittaja JylaVe
koteloineen 342 nuhvin jakopää pitäs käydä universalii
itellä oottaa 342 jakopää vaihtoo universal threehen kun kerkiää

Jakoketjua kyllä saa hinnaksi sanovat 250€

Lähetetty: 06 Joulu 2007, 18:13
Kirjoittaja nuffiko
Muutenhan homma kävisi,mutta keskirattaalle puuttuu öljynporauskanava.
Eli ei onnistu ilman porausta. :!:

Lähetetty: 06 Joulu 2007, 18:43
Kirjoittaja busse
Pikkasen vaan ihmetyttää, miksi?
Kyllä alkuperäinen ketjuvälitys kestää, minkä tarvitseekin.
Vaan oletteko tehoja nostamassa ja muutenkin virityslinjalla?
Ketjuahan käytetään myös autoissa hyvinkin paljon ja kierrosnopeudet ovat toista luokkaa. Hihnaakin paljon käytetään, mutta kyllä ketju on sitä parempi.
:?: :?:

Lähetetty: 06 Joulu 2007, 19:30
Kirjoittaja nuffiko
Ketjupäässä ketju venyy,ja samalla ajoitukset muuttuu.Rataspäässä
tätä ilmiötä ei ole.Itse useamman ketju jakopään purkaneena,olen huomannut että säätövara loppuu ja ketju jää löysälle.Jakopäähän on automaattikiristeinen.

Lähetetty: 08 Joulu 2007, 11:57
Kirjoittaja nuffield 342
Sepä se tuo venyminen on tuossakin ongelma, Kuluneisiin ketjupyöriin jos vaihtaa uuden ketjun niin rallatushan siitä alkaa. Ketjupyöriä ei taida saada mistään uusia, ja iteltä kuitenkin löytyy rattaallisen jakopään osat. Pitää purkaa ja kattoa. "en tiiä toimiiko se, vain saahan sitä ihminen kokkeilla kaikkee" :roll:

Lähetetty: 08 Joulu 2007, 12:11
Kirjoittaja nuffi59
Kerran olin puhelimitse yhteydessä Tmi.leypartiin ja kysästelin silloin siinä sivussa noita jakopään rattaita ja ketjua.Jos oikein muistan, niin niitä pitäs olla saatavana!

Lähetetty: 16 Huhti 2008, 20:14
Kirjoittaja nuffield 342
Liekköhän se normaalia rattaallisessa jakopäässä että se pitää surinaa tyhjäkäynnillä... :roll: Ite en sitä vikana pidä, mutta eräs major mies kyllä kummasteli ääntä...

Lähetetty: 16 Huhti 2008, 21:07
Kirjoittaja ahven
ketjulta rattaille muutto on yhtä yksinkertanen nuhvissa kuin perus mallin ladassa mutta kun se ei toimi niin sillon ei kuulu iäniä :lol:

Lähetetty: 29 Huhti 2008, 19:03
Kirjoittaja nuffi5661
Kyllä minä vaihdoin ketjun rattaisiin, tosin samalla laitoin 10/60 :sen jakopään poja levyn, johon syöttöpumpun saa kiinni. Ainoa ongema oli jakopään alaratas, koska minun nuffissa oli ohut kampiakseli jakopään mukana tullut ratas oli paksumalle kampiraudalle tehty, mutta ei hätää niitä saa pienemmällekkin akselille joten eikun tilaamaan ja avot niin lähti nuffi toimimaan.