David Brown 990 aiheista puuhastelua
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
En ole ainakaan kuullut, että mihinkään koneeseen olisi auton simpukkaa laitettu....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Ainakin oranssi-valkoisissa Brauneissa on kaksi keppiä. Toinen on 3+R ja toisessa neljä aluetta: L, HL, LH, H. Korjatkoon Braunitietäjät. Meillä oli kaksi 990:aa. '74 ja '76. Isäni myi ne papan kuoltua '98. Aion joskus vielä hommata tuollaisen valkoisella Taavilla olevan. Tiedä, saisko Nuhvi sellaisesta kaverin
Laatupelejähän Brownithan ovat. Suhteellisen samansorttista Nuhvin kanssa. Selectamatic-hydrauliikkaa lukuunottamatta. Se on kai alkuun suhteellisen sekava käyttää, mutta kun oppii niin suht. simppeli.
Ensimmäisenä itse nappaisin sen etukuormaajan veke. Jos nimittäin mielii etuakselin kestävän. Se taitaa olla suurin syy, miksi tehostamaton simpukka on lahonnut.
Laatupelejähän Brownithan ovat. Suhteellisen samansorttista Nuhvin kanssa. Selectamatic-hydrauliikkaa lukuunottamatta. Se on kai alkuun suhteellisen sekava käyttää, mutta kun oppii niin suht. simppeli.
Ensimmäisenä itse nappaisin sen etukuormaajan veke. Jos nimittäin mielii etuakselin kestävän. Se taitaa olla suurin syy, miksi tehostamaton simpukka on lahonnut.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Vanhenpaa 990 mallia oli siis -62-65, vaihteisto 6+2( se 2-keppinen) ja uuudempi malli -65 loppupuolelta -71 asti (3-keppinen), -71-77 haarukassa oli vaihteistona vain 12+4 loota, kone varustettuna "Taavi" ohjaamolla, ja vuodet -77-80 12+4 vaihteistolla SEKURA ohjaamolla, -65 lpulta alkaen kone 3,2 litrainen, kun alkupään koneissa 3-litrainen...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Jos saan Taavin toimimaan, niin minä luulen, että vaihtelen mielummin etuakseleita ja simpukoita kuin luovun etukuormaajasta. Juuri hommasin 21:n trukkilavan päälle metallilaidat, jossa voi kuivata polttopuita. Olisi niin kätevä mm. niitä lavoja siirrellä etukuormaajan kanssa.
http://www.ebay.com/itm/j10-j20-jeep-FS ... 0744412898" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuollainen se Jeepin simpukka on.
jusape.
Mitä patentteja olette käyttäneet vaihdekeppien sadehattuina? Laatikkoonhan sataa melko herkästi sisälle. Tuli mieleen, että pitäisi kaivaa esille jostain jemmasta valkoisia vetoakselin suojakumeja ja kokeilla, että saisiko sellaiset istumaan kepin ympärille. Tuskin olen ensimmäinen asiaa pohtinut?
http://www.ebay.com/itm/j10-j20-jeep-FS ... 0744412898" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuollainen se Jeepin simpukka on.
jusape.
Tarkoittaako tuo siis sitä, että kaksikeppinen ei voi olla -69?Vanhenpaa 990 mallia oli siis -62-65, vaihteisto 6+2( se 2-keppinen).
Mitä patentteja olette käyttäneet vaihdekeppien sadehattuina? Laatikkoonhan sataa melko herkästi sisälle. Tuli mieleen, että pitäisi kaivaa esille jostain jemmasta valkoisia vetoakselin suojakumeja ja kokeilla, että saisiko sellaiset istumaan kepin ympärille. Tuskin olen ensimmäinen asiaa pohtinut?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei, vaan siis vuosina -66-71 oli vaihtoehtoina joko 6+2 ( 2 keppiä ) tai 12+4 ( 3 keppiä ) vaihteistot
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
audiq kirjoitti: http://www.ebay.com/itm/j10-j20-jeep-FS ... 0744412898" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuollainen se Jeepin simpukka on.
SAGINAV - tekele mitä ilmeisemmin.... Purku - GM - Farkku ym tehostettuja simpukoita löytyy "hyllystä" ja purkuvermeistä tontilla......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Ei taida olla ihan sama, mutta varmaan sama valmistaja.
Minulla on Oldsmobile STW, niin voin tutkia senkin simpukan sopivuuden.
Mielestäni ei olisi välttämättä kovin huono ajatus vaihtaa hieman erilainen simpukka Taavin alkuperäisen tilalle.
Minulla on Oldsmobile STW, niin voin tutkia senkin simpukan sopivuuden.
Mielestäni ei olisi välttämättä kovin huono ajatus vaihtaa hieman erilainen simpukka Taavin alkuperäisen tilalle.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuohon en osaa sanoa mitään, kun mitenkään paremmin en ko. mallin laitetta tunne rakenteellisesti....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Tuommoinen siellä on alunperin.
Tuo kahdesta peltiliuskasta tehty putki mötikän kyljessä mm. tuntuu tosi heppoiselta. Pursuaa kuulat saumasta ulos, kun on runnottu ratista. Osittain ihan järeä ja osittain ihan rimpula. Taavin mukana tullut henkilöauton simpukka taas tuntuu tosi jämäkältä, vaikka on huomattavasti pienempi kooltaan.
Tuo kahdesta peltiliuskasta tehty putki mötikän kyljessä mm. tuntuu tosi heppoiselta. Pursuaa kuulat saumasta ulos, kun on runnottu ratista. Osittain ihan järeä ja osittain ihan rimpula. Taavin mukana tullut henkilöauton simpukka taas tuntuu tosi jämäkältä, vaikka on huomattavasti pienempi kooltaan.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Sinne kuulien kiertokäytävään, eli pelliliuskoista tehtyyn kiertoputkeen ei pitäisi mitään rasitusta kohdistua, missään vaiheessa.
Se on pelkkä ohjurikanava pitämään kuulat "kiertoradallaan"
Se on pelkkä ohjurikanava pitämään kuulat "kiertoradallaan"
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Öljyt vaihdeltu. Jonkin aikaa käyttelin öljynvaihdon jälkeen. Syylarissa oli nesteet tallessa ja aika puhtaan näköistä, ilmeisesti myös melko pitkälti vettä. Ostaessa tarkistin koneen käydessä, että ihan rauhallista oli syylarissa. Aika näyttää, että tuleeko nestettä vielä öljyjen joukkoon. Nyt oli joku harmaa läikkä öljykerroksen päällä, kun kurkkasin öljykorkista, mutta mielestäni se oli ihan selkeästi öljyn täyttöputkessa olevasta kolosta valunut ja siinä kolossa oli vielä vanhaa harmaata öljyä jäljellä. Niin kuin sitä on varmaan koneen sisuksissa kalvo ympäriinsä.
Aika hyvin lähti Taavi käyntiin. Hehkua tuossa ei ole näkynytkään missään, vaikka onhan siinä varmaan imusarjahehku ollut alunperin. Optimistina tankkasinkin Taavia.
Aika hyvin lähti Taavi käyntiin. Hehkua tuossa ei ole näkynytkään missään, vaikka onhan siinä varmaan imusarjahehku ollut alunperin. Optimistina tankkasinkin Taavia.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Kannattaa varmaan vaihtaa öljyt uudestaan kun on jonkinaikaa ajellut..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Pakkasneste menee sitten helpommin ja pienemmästä rakosesta öljytilaan...
Meilläkin ukko aikanaan ajeli vallulla pari vuotta, talvetkin, pelkillä vesillä, kun jäähdyinneste meni alakertaan, vesi ei.....
Meilläkin ukko aikanaan ajeli vallulla pari vuotta, talvetkin, pelkillä vesillä, kun jäähdyinneste meni alakertaan, vesi ei.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Kyllä siitä pirun halkeamasta tihkuu aavistuksen vettä. Nyt oli hyvä valo,kun käyttelin, niin näkyi satunnainen vesihelmi. Ja se mitä toivoin valupurseeksi, niin on sitä hiton samaa halkeamaan. Ei se halkeama ole kuitenkaan nurkkaan asti mistään. Otin siitä kuvaakin, jos siitä nyt selvää saa. Koitan laitella sen tänne, kun on aikaa paremmin.