Serie 4 N-valtra
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Vasta silmä ehti tottumaan noihin ensimmäisiin pyöreänokkaisiin (n,t)
Juur tänään palaveerattiin että taitaa tässä talossa olla 50 vuoden ura merkin kanssa pian takanapäin, kokeilla välillä jotain muutakin pääkoneena.
Juur tänään palaveerattiin että taitaa tässä talossa olla 50 vuoden ura merkin kanssa pian takanapäin, kokeilla välillä jotain muutakin pääkoneena.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 41
- Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
- Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960
Sivukonsoli näyttää ilahduttavan kapealta, mut liekö kyseessä portaaton malli sähkölohkoilla. Toivoa sopii että olisivat älynneet jättää kunnon tilat penkinkäännölle, kun kerta taakseajolaitteetkin näkyvät löytyvän.
Varmaan sama koppi kuin t sarjalaisissa ? ainakin vahvasti siltä näyttäis.
Varmaan sama koppi kuin t sarjalaisissa ? ainakin vahvasti siltä näyttäis.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jostain olin haistelevani, että penkki kääntyy taas samoin kuin alkupään mezzoissa? Kun eikös se ole pyörinyt valtroissa vähän väliä eripäin?
Nyt näyttäisi ratti takaa siirtyneen taas sivuun. Sehän oli ensin oikealla kädellä, sitten vasemmalla? sitten keskellä ja nyt vasemmalla taas. Vasemmalla se olisi luonnollisesti, oikealla kädellä hoidetaan voimansiirtoa ja hydelohkoja monitoimikyynärnojasta ja vassulla ohjataan.
Nyt näyttäisi ratti takaa siirtyneen taas sivuun. Sehän oli ensin oikealla kädellä, sitten vasemmalla? sitten keskellä ja nyt vasemmalla taas. Vasemmalla se olisi luonnollisesti, oikealla kädellä hoidetaan voimansiirtoa ja hydelohkoja monitoimikyynärnojasta ja vassulla ohjataan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Onko tuosta uudesta nelosännästä jo kokemusta?JayZ kirjoitti:Takahallinan ratin paikkaa voi säätää itse. Ratti liikkuu sivuttais suunnassa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Valtrojen laatu huononee koko ajan, vaihdelaatikot hajoaa ennenkö saavat lavetilta alas, kuulin tänää semmosenki jutun et oli kasaus vaiheessa leikannu vaihdelaatikko kiinni, ei vissii tullukkaa tälle henkilölle uutta valtraa..
-fiigumies-
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Eiköhän se alkuperäinen juttu ollu 700;n proton peruuttelusta tourulan tuotekehityspajasta..
Asiaan, valtu on työkone eikä mitään turhia hifistelyä. Jos traktorin tarvetta olisi ja uutena saisi niin ostaisin mustahyttisen 855:n ja 8400 bossilaisen pumpulla. Evoluution huippuja molemmat, vanhat keltaiset ei häävejä oo muihin aikalaisiinsa verrattuna. Enkä uudehkon ännän hytistä löytänyt mitään semmoista joka olis huippuvälttämätöntä käyttöön.
Asiaan, valtu on työkone eikä mitään turhia hifistelyä. Jos traktorin tarvetta olisi ja uutena saisi niin ostaisin mustahyttisen 855:n ja 8400 bossilaisen pumpulla. Evoluution huippuja molemmat, vanhat keltaiset ei häävejä oo muihin aikalaisiinsa verrattuna. Enkä uudehkon ännän hytistä löytänyt mitään semmoista joka olis huippuvälttämätöntä käyttöön.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Niimpä niin, uskooko fiigumies oikeasti tuohon mitä puhuu
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Valtrafanit puolustelee vaikka hautaan asti
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Empä mää nyt faniksi itseäni sanoiks, ennemmin penseäksi työntekijäksi..
Ja se on sama millä hommat hoituu kunhan hoituu. Jopa Foordilla tai fergusonilla
Ja se on sama millä hommat hoituu kunhan hoituu. Jopa Foordilla tai fergusonilla
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
No miksi en uskoisi, tulihan tällekin kylälle N143 ja toinen takavanne oli kiero, taakuuseen oli tullut uusi vanneNuffieldmaster kirjoitti:Niimpä niin, uskooko fiigumies oikeasti tuohon mitä puhuu
-fiigumies-