Nuffield 4/65 '67

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

11 Huhti 2014, 23:16

Suunnittelin pieniä modauksia siihen. Täyttö- ja tyhlennystulpat olis aika kätevät, vai mitä? Tekis pohjaan kaltevuutta oikeelle päin ja reiät kylkeen. Niihin putkenpätkät niin helpottuu öljynvaihto :)
Tossa kun on paperisuodattimen merkkivalo, niin onko mittariston liittimessä kaksi johtoa jotka eivät mene mihinkään vai onko tyhjät liitinpaikat?
Ajattelin tehdä käynnistyksenestokytkimen voimanoton vipuun, joka estää käynnistämisen hydrauliikka päällä. Se sais sitten vielä merkkivalon kojelautaan kun hydrauliikka on käynnissä 8)
Miltäs kuullostaa? Olis persaukisena aikana jotain edistystä Nuhvirintamalla.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

12 Huhti 2014, 21:10

Skädääm! Aikani tänään taas tein. Nappasin vasemman sinupellin irti, että pääsisin kampiakselin siivaan kiinni. Sain liikahtamaan ehkä inan verran! Tankin alla vaan ei mahtunut tekemään hirveästi 3/4" työkaluilla. Pitänee hommata pari jatkopätkää.
Vetokoukku oli jotenkin ihmeellisesti "klinussa". Sorkkaraudalla nostin niin sain lukon auki. Katselin hetken kettinkinostoisen vetokoukun rakennetta ja aloin funtsia että olisiko hissikoukun tekeminen fiksua.
Sain iskän roudattua katsomaan Nuhvia. Yllätyin kuinka positiivinen hän oli tätä kohtaan. Normaalisti ilmassa olisi kiroamista ja manausta.

E: Jusapen kommenttiin että emännyys hasitti ostamaan tämän peltilehmän :D
Viimeksi muokannut Osmo_, 12 Huhti 2014, 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

12 Huhti 2014, 21:27

Se on joskus sitä "siedätyshoitoa" ... näiden konehankintojen kanssa ja muiden perheenjäsenten välillä..... :roll:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

12 Huhti 2014, 23:09

Siitä se hiljalleen etenee, hyvä hyvä :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Ruudinkeksijä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 575
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

13 Huhti 2014, 11:09

Saadaankos me mitään tuoreit valokuvia...?
"Black smoke don't mean it's broke"
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

14 Huhti 2014, 18:21

Tähän hetkeen ei ole kuin pari kuppaista. Eli nokkapaino pudotettuna ja sivupelli irrotettuna.
Kuva
Kuva
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

16 Huhti 2014, 20:42

Rupesin funtsimaan tota valmistenumeroa 65B/3460/Z. Onko tämä siis ihan ensimmäisiä Suomeen tuotuja patanokkia :shock:
Mitä eroa on mk1 ja mk2 malleilla?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Huhti 2014, 20:53

hinkkaappas sitä lätkää vielä, tuo 34... jotakin kuulosta varustelukoodilta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

16 Huhti 2014, 21:59

Siinä kun ei ole mitään muuta stanssattua ja maali siinä on hyvässä kunnossa. Ketäs sitä puhui että toi Z meinaa exporttimallia? Tässä on lisävarusteena ainakin äkkiseltään huomattuna vain ohjaustehostin ja ronsunluuratti :D
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

17 Huhti 2014, 20:20

Niin ja ilmastointi :lol: :lol: :lol: :lol:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

20 Huhti 2014, 17:27

IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

20 Huhti 2014, 18:11

komia peli,heitä monttuun tuo keulapaino,pilaa koko koneen.. :wink:
One thistle, maybe two among the roses.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

20 Huhti 2014, 18:14

yli satatuhatta pitäisi tuo numero olla loogisesti..?

konegalleriassa näet mallia.. http://www.nuhvi.net/index.php/fi/nlcf- ... 345-ja-465" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
Ruudinkeksijä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 575
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

20 Huhti 2014, 22:27

Ihan kun olis eri vehe kun on pesty...
"Black smoke don't mean it's broke"
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

20 Huhti 2014, 22:31

Huijaako kuva vai muuttiko pellit noin kovasti väriä :shock:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Vastaa Viestiin