Päivitystä tähänkin.
Kävin tänään rengaskaupoilla, tuli 16.9-38 misukat
Vanteet menee levitettäväksi, ja lokasuojia joutuu vähän avartamaan että mahtuu ketjut väliin
Viitisen senttiä tulee maavaraa lisää...
384sen persremontti ja muutakin korjailua
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Mitähän tämän ohjaussimpukassa on vialla kun se jää jumiin vasemmalle kääntäessä.
Sitten kun kääntää vähän takaisin niin suostuu taas kääntymään...
Sitten kun kääntää vähän takaisin niin suostuu taas kääntymään...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Onkos noi kuulamutterilla? Nehän osaa olla oikukkaita kuluneina.
Tai rattiakselin laakerista häkki hajonnu ja kuulat on peräkkäin.
Tai rattiakselin laakerista häkki hajonnu ja kuulat on peräkkäin.
Mukana kuin peräpukama!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kulumaa minäkin epäilen..
Kuulapäänuhvin simpukka vissiin käy tähänkin
Yks sellanen on tiedossa, osina.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Jotainhan sielt on sitten rikki jos vipu jumissa.
Ei muuta kuin peräreppu irti ja tutkimaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Onko täysin jumissa, vai ei vain kytkeydy päälle? Noissa alkupään Leukuissa tahtoo olla vaikea kytkeytymään, eli nämä mallit joissa pumpun saa vielä kytkettyä irti. Kannattaa tällöin useamman kerran polkea voa-kytkintä että boorit saa sattumaan kohdalleen. Tai kuten itse toisinaan joutuu 255:n kanssa tekemään, sammuttaa moottori ja kytkeä sitten.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minulla 10/42:sessa 255:sen leukun hydraulipumppu hammaspyörineen, ei mene helposti päälle. Vedän vo kytkentävipua hyd asentoa kohden ja nostan varovasti kytkintä, silloin menee pälle, vähäisen rutinan saatelemana. Olisko näin, että on hammaspyörien moduli vähän turhan tiukka.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Tänään sain voimanoton päälle pysäytin päällä käynnistäessä. Alhaalla olleet vetovarret nousivat, mutta nyt ne eivät laske. Nostolaitteen käyttö vipuja heiluttelin. Yhden vivun heiluttelu aiheutti muutaman sentin liikkeen vetovarsiin.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Mekaaninen lukitus meni päälle.
On se tappi siinä nostolaitekotelon päällä, osoittaa taakse yläviistoon.
Nosta vetovarret ylös ja käännä tappi toiseen asentoon.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ohje edelliseen.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... itus.1.PDF
Pienenä vinkkinä suparta, tee oma topiikki oman leukkusui kysymyksiin liityen. Uskoisin että kysymyksiä tulee lisääkin.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... itus.1.PDF
Pienenä vinkkinä suparta, tee oma topiikki oman leukkusui kysymyksiin liityen. Uskoisin että kysymyksiä tulee lisääkin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Jos Leyland on suparta:lle uusi tuttavuus ja nostolaitteen toiminta näin ollen myöskin...
Niitä vipuja ei saa ihan summanmutikassa heilutella, on vaarana, että vivustossa oleva hammaskaaren kohdistus menee sekaisin. Lähempänä penkkiä oleva vipu on päävipu, jolla nostetaan ja lasketaan nostolaitetta.
Ulompi etumainen vipu on valintavipu, jolla vaihdetaan päävivun toiminto joko "position" asennonsäätö tai "draught" eli kyntösyvyyden säätö.
Asento "position" on se, jossa valintavivun tulee normaalisti olla, ja tuota vipua saa liikuttaa VAIN päävivun ollessa täysin ylhäällä, lisäksi sen on oltava joko ylhäällä tai alhaalla, ei puolivälissä.
Kolmas vipu "aux" on apujärjestelmälle, eli sillä ohjataan paine hydrauliikan ulosottoon.
Leukuissa on tosiaan nostoakselin mekaaninen lukitsin, tarkista ensin sen tilanne kuten edellä neuvottu
Minä myös suosittelen oman viestiketjun aloittamista tälle koneelle.
Niitä vipuja ei saa ihan summanmutikassa heilutella, on vaarana, että vivustossa oleva hammaskaaren kohdistus menee sekaisin. Lähempänä penkkiä oleva vipu on päävipu, jolla nostetaan ja lasketaan nostolaitetta.
Ulompi etumainen vipu on valintavipu, jolla vaihdetaan päävivun toiminto joko "position" asennonsäätö tai "draught" eli kyntösyvyyden säätö.
Asento "position" on se, jossa valintavivun tulee normaalisti olla, ja tuota vipua saa liikuttaa VAIN päävivun ollessa täysin ylhäällä, lisäksi sen on oltava joko ylhäällä tai alhaalla, ei puolivälissä.
Kolmas vipu "aux" on apujärjestelmälle, eli sillä ohjataan paine hydrauliikan ulosottoon.
Leukuissa on tosiaan nostoakselin mekaaninen lukitsin, tarkista ensin sen tilanne kuten edellä neuvottu
Minä myös suosittelen oman viestiketjun aloittamista tälle koneelle.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Onkohan 384 nostolaitteen vivustossa mitään hammaskaarta ?
Taitaa olla vasta jossain 255:sesta lähtien, en ole satavarma, mutta kuva kertonee tarkemmin, kuva on 384:sen omistajan käsikirjasta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... G_0331.JPG
Samanlainen vivusto kuten 3/45 ja 4/65 nuhveissa.
Taitaa olla vasta jossain 255:sesta lähtien, en ole satavarma, mutta kuva kertonee tarkemmin, kuva on 384:sen omistajan käsikirjasta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... G_0331.JPG
Samanlainen vivusto kuten 3/45 ja 4/65 nuhveissa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Piti asia nyt itsekin varmistaa 344:n ohjekirjasta. Siinä puhutaan aikaisemmista ja viimeisistä malleista, vivusto muuttunut siis tuon 344/384 malliston aikana. Uudemmassa on syvyydensäädölle siis se valintavipu ja tuo hammaskaarisysteemi, ja vanhemmassa näköjään on reppukin vielä erilainen kun joka vivusta menee oma käyttötanko. Tuota kuvaa ei minun ohjekirjassani ole joten taas tässä oppi itsekin uutta.
Vanhemman vivuston ohje menee sitten näin että lähempänä penkkiä oleva vipu normaalisti pidetään etuasennossa ja ulommalla säädetään nostolaitetta.
Vanhemman vivuston ohje menee sitten näin että lähempänä penkkiä oleva vipu normaalisti pidetään etuasennossa ja ulommalla säädetään nostolaitetta.