384sen persremontti ja muutakin korjailua
Valvoja: automies560
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
muistelisin että sopiva levy noitten kolmen pultin alle ulosvetäjäksi tiukalle kiristettynä ja tarvittaessa napautus päälle
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Kyllä se noilla kolmella pultilla ja paksulla levyllä tulee mukavasti irti kartiosta... meinaan vaan, että sen suostutteluvasaran voisi jättää pois. Kuvat lätkästä alla.
- Liitteet
-
- 250120171485.jpg (73.7 KiB) Katsottu 9761 kertaa
-
- 250120171486.jpg (77.72 KiB) Katsottu 9761 kertaa
Viimeksi muokannut lisenssi, 25 Tammi 2017, 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kolmiolevyllä ( paksuutta vaikkas 10mm ) pänni päälle vedettynä ja vaikka kevyesti toholla lämpöä kylkeen.
Mahdollinen pikkuvasaran napautus nyt tuskin mitään rikkoo, mutta välttäisin sitä kuitenkin, jollet tässä tiivisteiden vaihdon yhteydessä kenties, muutenkin ehkä samassa puljaamisessa ole uusimassa sitä etulaakeria.....
Mahdollinen pikkuvasaran napautus nyt tuskin mitään rikkoo, mutta välttäisin sitä kuitenkin, jollet tässä tiivisteiden vaihdon yhteydessä kenties, muutenkin ehkä samassa puljaamisessa ole uusimassa sitä etulaakeria.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mulla on tuollainen Bahgon ulosvetäjä, lähti kyseinen "koplinki" helposti irti. 47 mm leveä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Täytyy tehä se levy...
Modasin oman pikku ulosvetäjän sopimaan tuohon, ei inahtanutkaan.
Purin joutessani sitten jakopään auki, ja siellähän se pilkisti toinenkin puolikuu päittäisestä öljypohjassa...
Saa nähä onko jakopään puolella pysyneet paikoillaan.
Modasin oman pikku ulosvetäjän sopimaan tuohon, ei inahtanutkaan.
Purin joutessani sitten jakopään auki, ja siellähän se pilkisti toinenkin puolikuu päittäisestä öljypohjassa...
Saa nähä onko jakopään puolella pysyneet paikoillaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Periaatteessa taaemmat liuskat ei pääse pois, jollei etupuolen liuskat ole karkuteillä ...... Tai kampuran etusiivan mahdollisesti irtiollessa, ( esim etutsefan vaihdossa ) siivaa asentaessa takaisin mennään ja koputellaan siivaan paikoileen menemiseksi, vasaralla ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Hyvin irtosi koplinki latanpätkällä ja pulteilla. Yhtä kovettuneet tiivisteet oli tehostajanpumpussakin.
Apulaitteet alkaa olla nyt kunnossa, pääsee kokoamaan konetta kasaan hiljakseen.
Apulaitteet alkaa olla nyt kunnossa, pääsee kokoamaan konetta kasaan hiljakseen.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Mistähän löytys ehjempikantasia banjopultteja tuohon siirtopumppuun? Nuo saattaa vielä saada papukaijoilla tiukalle tai sitten ei...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Mulla 270:ssä samannäköiset nuo banjopultit, kiitos raktorin lainaajien joskus 80-luvulla. Niillä oli loppunu siitä polttoaine, ja ilmeisesti noista olivat onnettomat s..tanan tunarit yrittäneet sitä ilmata ja saaneet ne samalla tuohon kuntoon. Muistan kun kattelin noita silloin pikkupoikana heti kun palauttivat että ei hyvää päivää.
Tuossa muutama vuosi sitten rupes sitten tuloputken liitin vuotaan ja piti saada auki, niin hakkasin vaan vasaralla siihen sopivan kokoisen hylsyn ja sain sillä sen auki, no toinenkin pultti auki samalla metodilla, siirtopumppukin meni vaihtoon siinä samalla. Kuparitiivisteet laitoin uudet entisiin banjopultteihin, entiset oli jotakin muuta materiaalia. Saatoin kysellä jostain uusia pulttejakin muuta ei löytynyt sopivia niin laitoin entiset samalla konstilla kuin otin poiskin. Tiivistepinta oli kuitenkin entisissä ehjä, kyllä ne pitämään rupesi. Nehän on tosi pehmeää tavaraa, pihdeillä murenee vaan lisää.
Tuossa muutama vuosi sitten rupes sitten tuloputken liitin vuotaan ja piti saada auki, niin hakkasin vaan vasaralla siihen sopivan kokoisen hylsyn ja sain sillä sen auki, no toinenkin pultti auki samalla metodilla, siirtopumppukin meni vaihtoon siinä samalla. Kuparitiivisteet laitoin uudet entisiin banjopultteihin, entiset oli jotakin muuta materiaalia. Saatoin kysellä jostain uusia pulttejakin muuta ei löytynyt sopivia niin laitoin entiset samalla konstilla kuin otin poiskin. Tiivistepinta oli kuitenkin entisissä ehjä, kyllä ne pitämään rupesi. Nehän on tosi pehmeää tavaraa, pihdeillä murenee vaan lisää.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Muotoilet laikkakoneella sihen pienemmän 6-kulmaisen kannan, vaikka avainkoolle 13 tai 12mm ( olikos tuo 9/16" alkujaan ? ) .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Näin varmaan täytyy toimia, öljypropulle pitää tehä sama temppu.
Kuka osais ja pystyis tekemään noita öljyproppuja, niin olis varmaan ostajia, varmaan joka Nuhvissa propun kannat pyöreinä, aukee ku putkitongeilla...
Uudet messinkiset aika kalliita
Kuka osais ja pystyis tekemään noita öljyproppuja, niin olis varmaan ostajia, varmaan joka Nuhvissa propun kannat pyöreinä, aukee ku putkitongeilla...
Uudet messinkiset aika kalliita
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
http://www.charnleys.com/part/leyland_m ... banjo-bolt" onclick="window.open(this.href);return false;
alkuperäisenäkin saa (miten ois valamutin laita)
ja suomalaisen charnleysin jälleenmyyjän tietänettekin.
alkuperäisenäkin saa (miten ois valamutin laita)
ja suomalaisen charnleysin jälleenmyyjän tietänettekin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Niin no, Leylandeissa banjoliittimet, Valmeteissa pl. tsekkipumpuilla olevat (ja lisäksi esim. Fordeissa) helmiliittimetNuffieldmaster kirjoitti:http://www.charnleys.com/part/leyland_m ... banjo-bolt
alkuperäisenäkin saa (miten ois valamutin laita)
ja suomalaisen charnleysin jälleenmyyjän tietänettekin.
Eikäpä tuo iso yllätys ollut että uusia alkuperäisiäkin leukkuun saatavana Noh entisetkin omalla kohalla ainakin vielä asiansa ajaa.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kytkin olikin jo kovasti huomiota vailla, kaikki laakerit ja levyt vaihdetaan, vielä kun löytyisi tuo ajopuolen painelevy ehjä jostain, oli vähän tapit tehneet itelleen pesää tuonne
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nii että hyvin menee, mutta menköön ..... Eiköhän tollasta kilpukkaa luulis joltakulta löytyvän ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68