384sen persremontti ja muutakin korjailua
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
No justiinsa...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Jarruremppa taas esissä, kumpikin puoli jättää päälle,erittäin rasittava ajaa metässä kun jarruilla kääntelee
Onko marjakankaan jouset hyvälaatusia? Kuulat ajattelin uusia tällä kertaa myös, viimeksi laitoin vanhat...
Onko marjakankaan jouset hyvälaatusia? Kuulat ajattelin uusia tällä kertaa myös, viimeksi laitoin vanhat...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ehkä kantsii Verholta tilata..... Ei ne silläkään paljoa maksa....
( tosin, jos kiire osilla on, niin Jussin toimitukset voi lähiajat olla vähän hitaita, koska on vähän reissun päällä viikottain )
( tosin, jos kiire osilla on, niin Jussin toimitukset voi lähiajat olla vähän hitaita, koska on vähän reissun päällä viikottain )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Samasta paikasta tulee niin Marjakankaalle, Verhon Jussiille kuin myös Hahton Maurille nuo paisuttimien jouset, kuulat, ym. osat.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Heidän osatoimittajistaan en tiedä, mutta jos Karilla asiasta parempaa tietoa, niin.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
ilman sen parempaa kokemusta noista jousista niin näissä osahommissa on hyvä muistaa että vaikka kotimaan toimittajilla sattuisikin olemaan sama toimittaja voi silti varsinainen valmistaja vaihdella eli erien välillä olla eroja
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
jusape kirjoitti:Heidän osatoimittajistaan en tiedä, mutta jos Karilla asiasta parempaa tietoa, niin.....
Jusapalle sen verran, olen tilaillut varaosia noilta kaikilta kolmelta, lisäksi Kultavuoren Lasseltakin ja kylläpä niissä pakkauksissa näkyy olevan saman valmistajien lokot.Warpu kirjoitti:ilman sen parempaa kokemusta noista jousista niin näissä osahommissa on hyvä muistaa että vaikka kotimaan toimittajilla sattuisikin olemaan sama toimittaja voi silti varsinainen valmistaja vaihdella eli erien välillä olla eroja
Tiiä sitten, noista valmistajista eri erien välillä, voi ollakin että on useampiakin, mutta eipähän ne sitten suomalaiseta varaosamyyjätkään taida tietää mikä osa missäkin maassa on tehty
http://www.charnleys.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Tuoltahan ne pääasiassa tilailevat varaosat nuo neljä mainitsemaani.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Riittää kunhan ovat parempia kuin Ikh:n vieterit, pitäis kai pitempään kestää ku 7 vuotta kuitenkin
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nyt katos hydrauliikasta voima, ja osittain nopeuskin, ennen sai ottaa kouran täyteen kuitupuita ja nousi ilman ongelmia, nyt tekee tiukkaa jo pelkkä puomikin.
Huomiseksi saan painemittarin, se kertoo sitten lisää.
Onko hyviä veikkauksia mikä on porsinut systeemistä?
Pumppuunhan laitoin viime talvena uudet tiivisteet, ja katsoin pumpun kunnon olevan ihan ok.
Huomiseksi saan painemittarin, se kertoo sitten lisää.
Onko hyviä veikkauksia mikä on porsinut systeemistä?
Pumppuunhan laitoin viime talvena uudet tiivisteet, ja katsoin pumpun kunnon olevan ihan ok.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Paineet mitattu: Kylmänä n.140 bar, kuumana enää 110 bar. Ja nämä kierroksilla, tyhjäkäynnillä n.50 bar
Koitettava vielä käydä myynti puut ajamassa, sen jälkeen alettava purkaa syyllistä näkyviin
Koitettava vielä käydä myynti puut ajamassa, sen jälkeen alettava purkaa syyllistä näkyviin
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Voisko se varoventtiili olla rikki?
Jousi poikki tai jotain?
Tuostahan se olis helppo ottaa esille kun nostolaitekantena on 6mm plootunpalanen
Jousi poikki tai jotain?
Tuostahan se olis helppo ottaa esille kun nostolaitekantena on 6mm plootunpalanen
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Varoventtiilihän on pumpun päätylaipassa, siihen et pääse käsiksi repun kannen irroitamisella, joten tarkoittanet varman korkeapaineventtiiliä, siintä kannataa tarkastaa kuulan / istukan kulumiset, tarkasta myös istukan alla oleva o-rengas / tukirengas, lisäksi tarkasta korkeapaineventtiilin jousi onko ehyt, jousen vapaan pituuden pitäis olla vähintään 48,8 mm.
Matalapainejousen vapaa pituus 42,9 mm
Matalapainejousen vapaa pituus 42,9 mm
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kiitos taas Karille faktoista, täytyy tutkia nyt viikonloppuna.
Sahatukit jäi vielä metsään, ei pystynyt kuin maata vasten laahaamaan, ei toivettakaan saada edes pää kerrallaan kyytiin
Pienien puiden kanssakin olis ehtinyt tupakin polttamaan kun odotteli puomin nousua
Sahatukit jäi vielä metsään, ei pystynyt kuin maata vasten laahaamaan, ei toivettakaan saada edes pää kerrallaan kyytiin
Pienien puiden kanssakin olis ehtinyt tupakin polttamaan kun odotteli puomin nousua
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Matalapainejousi 42mm, korkea painejousi 54mm, eli ei taida selvitä muuten kuin reppu irrottaen
Ei auta, pakko se on purkaa.
Ei auta, pakko se on purkaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nyt vien kyllä repun hydrauliikkakauppaan, ja pumpun tuotot yhdistetään syöttämään kaikki pikaliittimelle, saa nosturiin vauhtianuhvi63 kirjoitti:Matalapainejousi 42mm, korkea painejousi 54mm, eli ei taida selvitä muuten kuin reppu irrottaen
Ei auta, pakko se on purkaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.