leyland vedossa

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

26 Joulu 2013, 00:43

Mitenkä isoja kuormia olette vetäneet leukuilla tai nuhveilla? Itse en ole päässyt testaamaan kun tyhjää kärryä joka on tehty kuorma-auton rungosta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

26 Joulu 2013, 17:53

Tapit täynnä tuoreita mäntytukkeja niin paljon kuin ikinä mahtui ja kesti kyydissä,huomasi jo että joutuu kaikki hevoset töihin,ja alamäet piti ottaa hiljakseen,kärri tahto työntää jo aika lailla :)
Painoa en osaa sanoa mutta raskaaalta tuntui :mrgreen:
Jalat on parhaillaan noiden tukkien päällä,niistä tuli taloni lattialankut 8)
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

26 Joulu 2013, 21:40

onko muilla kokemuksia
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

26 Joulu 2013, 21:58

Omakohtaisia kokemuksia ei ole vielä, mutta 10 tonnin tuhtien aisankannattajana tulee tuo nelonen olemaan..
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

26 Joulu 2013, 23:04

paljonko tuolla 270 leylandilla uskaltas vetää?
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

26 Joulu 2013, 23:37

Lietekärryä jonka tilavuus 12 kuutiota on tullu vedettyä joka kevät ja samoiten
kuorma-auton alustasta tehdyllä viljakärryllä, jonka omapaino neljän tonnin päälle
ja kunnon jyviä 12 tonnia kuormana tullut kiskottua ongelmitta.

Tosin täällä pohjanmaalla uupuvat pienetkin mäet. :D
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

26 Joulu 2013, 23:46

hyvä tietää ettei tarvii tyhjin kärryin ajella :lol:
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

27 Joulu 2013, 02:16

juu 10t tulee mukavasti perässä rapia 20 on sitten jo vähän liikaa 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
50v nuffilla
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
Paikkakunta: Keski-suomen akseli

27 Joulu 2013, 13:45

Tulihan tuota 80-luvulla 13 t kalkkikuorma mukavasti perässä.
Kärryn renkaat ei vain meinannu kestää..
Sitkeästi vetää, ei tarvii terveisiä ajella :D
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

27 Joulu 2013, 20:09

Tuossa edellisessä se juju miksi leukku vetää ,eli vääntö ei tarvi pikavaihteita kun moottori
hoita senkin puolen.

On kokeiltu 10 heppaa isomalla mf 3060 samoja hommia tehdä ,mutta tympäsee kun veto
loppuu ennenkö kerkiää ees pikavihdetta käyttää. :roll:
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

28 Joulu 2013, 17:12

hypätään vähän asiasta, mutta millä kannattais käsitellä peräkärryn puuosat? olisko terva hyvä vai bilteman ratapölkky kylläste.
272
Kylmäkoskelainen
Viestit: 80
Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
Paikkakunta: Kärsämäki

28 Joulu 2013, 18:03

Viime syksynä oli naapurista kärryt lainassa.
Liitteet
Ws 120 Tuhti kauroja täynnä ja Leyland 272 turbo
Ws 120 Tuhti kauroja täynnä ja Leyland 272 turbo
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

28 Joulu 2013, 18:15

tuo näyttää aika sopivalta yhdistelmältä :)
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

06 Tammi 2014, 19:09

leluland kirjoitti:hypätään vähän asiasta, mutta millä kannattais käsitellä peräkärryn puuosat? olisko terva hyvä vai bilteman ratapölkky kylläste.
:?: :?:
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

06 Tammi 2014, 19:18

leluland kirjoitti:
leluland kirjoitti:hypätään vähän asiasta, mutta millä kannattais käsitellä peräkärryn puuosat? olisko terva hyvä vai bilteman ratapölkky kylläste.
:?: :?:
Tervaakin on olemassa montaa sorttia, kaupan maaliterva ja aito hautaterva. En kyllä itse ainakaan tervaisi laitoja, pohjaa yms, kuivuu äärimmäisen hitaasti ja tarttuu jokapaikkaan..

Jos taas kysymys oli runkopalkeista, niin sinne terva käy hyvin. Laitoihin kuitenkin käyttäisin ihan maalikaupasta laadukasta ulkomaalia halutussa sävyssä.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Vastaa Viestiin