Sivu 2/2

Re: Vapaakytkin

Lähetetty: 25 Marras 2013, 11:23
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Vapaakytkintä käytetään kyllä, mutta astetta IKH:n mallia järeämpiä, mm. kalkkiurakoitsijoilla on jos on jontikka tms. ilman ajovoata oleva kone veturina. Pikkukäytössä tuo voi kestää pitkäänkin, mutta uskon esimerkiksi kalkkivaunun päivittäisessä jytyytyksessä antautuvan nopeasti. Kun ei käyttöastetta tiedä, niin varoen aina antaa optimistista kuvaa hommasta... kun olen huomannut itse netissä olevan yltiöpäisiä kehumisia erilaisista lisälaitteista ja niiden kestosta, ja sitten kun sellaisen ostaa ja ihan oikeasti käyttää, eikä vain kehu netissä, niin huomaa pian, että kokemukset toisilla oli "kokemuksia sohvalta käsin"...

Näin ruokatauolla näppäiltynä, ja puunajo jatkuu :arrow: 8)

Re: Vapaakytkin

Lähetetty: 26 Marras 2013, 17:09
Kirjoittaja 10/60 TenSpeed
Se vapaakytkimellä oleva akseli on ihan sama kumminpäin se on, se ei vejä kun yhteensuuntaan, itellä on linkotessa se kytkin linkon puolella, ja sahatessa konneen puolella kun ei saa toisin laetettuu kun on semmonen tunneli siinä sirkkelin puolelle.

Re: Vapaakytkin

Lähetetty: 26 Marras 2013, 19:42
Kirjoittaja anglia67
10/60 TenSpeed kirjoitti:Se vapaakytkimellä oleva akseli on ihan sama kumminpäin se on, se ei vejä kun yhteensuuntaan,
Niinpä onkin.Ei taaskaan minun pääkoppa toiminut kun mietin tuota noinkin yksinkertaista asiaa :lol: :lol: .No perkules!!! Sehän selittääkin sen ettei työhommista meinaa nykyään tulla mitään kun ajatukset on jossain aivan muissa kun konehommissa :shock:

Re: Vapaakytkin

Lähetetty: 28 Joulu 2013, 22:25
Kirjoittaja kolmetonnine
Sosialisoidaans toisten aloittamaa aihetta.

Lh-osa näyttäis myyvän tälläistä;
http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa ... cts_id=152" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko kenelläkään tietoa asiasta, olis kiva normi nivelakselin ja tuikon kanssa näillä vanhoilla pöristimillä.

Peuralan konepajan tekeleen proto oli erinäköinne Koneviestissä silloin.. joskus

Re: Vapaakytkin

Lähetetty: 29 Joulu 2013, 10:00
Kirjoittaja Velu
Laita vanha kuorkin loota siihen aisalle. Siinä on sen verran pykäliä, että varmaan sattuu joku välitys ajovoimanotolle. Sellaisia ne vetävät kärryt ennen yleensäkin olivat. Suunnanvaihdin pitää silti olla.

Se räikkäakseli välittää voimaa ihan samalla tavalla kääntelipä sitä kuinka monta kertaa toisin päin tahansa. Siihen pakitushommaan ei siis sen akselin kääntämisestä ole apua. Tulee väkisinkin mieleen vanha juttu peiton jatkamisesta.

Re: Vapaakytkin

Lähetetty: 29 Joulu 2013, 10:29
Kirjoittaja ahven
kiännä se akseli siellä kärrin alla toisin päen eli vasen napa oekeelle puolen ja oekee vasemmalle. ee tarvii suunnanvaehtimmii ehtii. oma kärri tehty niin ja veto kääpi hittaalle kakkoselle nop. noen 2 km tunnissa ee pakkia :lol: