Sivu 12/13
Re: Nuffielt numero yksi
Lähetetty: 28 Elo 2016, 15:33
Kirjoittaja Tunkki
Ok. Hitsattavaa valuterästä tuntuu siis olevan
Re: Nuffielt numero yksi
Lähetetty: 28 Elo 2016, 17:40
Kirjoittaja nuhvi63
Putkenpätkästä on meilläkin tuo kohta korjattu, hitsaus kestäny jo vuosikymmenet. Hitsaa vaan.
Re: Nuffielt numero yksi
Lähetetty: 03 Syys 2016, 11:58
Kirjoittaja Tunkki
Hyvin tuntui migin hitsuu tarttuvan, säästin harvenevaa alkuperäiskuntoista ja ehjää materiaalia niille, jotka arvostuksen ansaiten entisöi historiallista kalustoa. Tällä mennään toivottavasti pitkälle eteenpäin, ainakin mukavasti tuntui vetovarren korkeus säätyvän.
Re: Nuffielt numero yksi
Lähetetty: 03 Syys 2016, 16:34
Kirjoittaja nuhvi63
Juuri noin se on meillläkin korjattu, toimii
Re: Nuffielt numero yksi
Lähetetty: 03 Syys 2016, 21:06
Kirjoittaja jusape
Ja ihan siistihän tuo noinkin on, ei olleskaan tökerön näköinen .....
Re: Nuffielt numero yksi
Lähetetty: 04 Syys 2016, 09:49
Kirjoittaja lisenssi
On kuin tehtaassa tehty. Jostain vähän tukevammasta aineesta näyttäisi olevan...
Re: Nuffielt numero yksi
Lähetetty: 04 Syys 2016, 12:40
Kirjoittaja Tunkki
Kiitos kommenteista. Hitsi tarttui hyvin kun maltoin putsata liitospinnat. Muuten kuva onnistui ehkä paremmin kuin itse työ
mutta uskon kestävän kumminkin kun sitä vähän puunhalkaisukoneen painolla testailin. Luultavasti vesijohtoputkee on tuo korjausosa, löytyi malmikeosta valmis pala
Re: Nuffielt numero yksi
Lähetetty: 05 Syys 2016, 19:01
Kirjoittaja Tunkki
Tänään innostuin tarkastamaan oikeanpuoleisen levyjarrun tästä 10-42 Nuhvista. On ollut aika tehoton ja jäykkä.
Ja pitihän se sitten purkaa astinlautakin poies kun jarruvivun sokka uupui ja ol niin ahtaassa paikassa ettei päässyt oikein muuten käsiksi
Re: Nuffielt numero yksi
Lähetetty: 05 Syys 2016, 19:06
Kirjoittaja Tunkki
Helppo tuo jarru on avata. Tätä samaa lienee muissakin koneissa. Kansi auki ja sokka irti vetotangosta niin jopas purkautui. Ja voi helposti tehdä purkamatta esim. lokasuojaa. No sisäosat on sit aika pinttyneet kun suojuskumi levittäjän vetoaukosta on joskus matkalla pudonnut kyydistä. Pistin uudet kuulat ja jouset sekä levyt tilaukseen
Re: Nuffielt numero yksi
Lähetetty: 19 Syys 2016, 22:09
Kirjoittaja Tunkki
Sain nuo jarrut kasaan, molemmilla puolilla ol toisen levyn, sisemmällä puolella olevan, pinnat lopussa ja niihin niittasin uudet. Rasvasin tuolla jäsenten kirjastossa olevan ohjeen mukaan kevyesti ne pinnat ja kyllä muuttu jarrujen luonne aivan täysin. Kuulien kanssa nuukailin ja pistin kokeeks vanhat takasi ja hyvin läks toimimaan
Toinen lokasuoja ol murtunut alareunastaan ja sen kävin hitsaamassa, vielä pitää hioa ja maalata korjattu kohta ja pistää lokasuoja paikoilleen ja sit ehkä värkkään sivurajottimet vetovarsiin
Re: Nuffielt numero yksi
Lähetetty: 20 Syys 2016, 09:41
Kirjoittaja Tunkki
Nyt tuli tuommonen kysymys kun meinasin noita sivurajottimia vetovarsille.
Tässä 10/42 Nuhvissa on tuommoinen liitoskappale valmiina missä vasemmalla puolen on tuo tappi laitettuna malliksi. Se on kumminkin noin 40 mm korkeemmalla kuin tuon vetovarren tappi ja minusta silloin sivurajoitin ei toimi oikein jos sen tuohon uuteen tappiin yhdistää. Eli pitäs saada sen nelisenkytä milliä alemmas tuo vasen tappi. Nyt just ei tässä ole muita Nuhveja joista voisin kattoo mallia joten kysyn miten alunperin on tuo järjestetty. Onko jokin välipala tuossa kohtaa asennettuna.
Ja tuo tappi tulee oleen vähän erilainen mutta suunnilleen tuommonen kuin koneen keskelle osottava pää
Re: Nuffielt numero yksi
Lähetetty: 20 Syys 2016, 10:24
Kirjoittaja kari t
Varaosakuvat sivurajoittimista ja osaluettelo.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... ettelo.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa kuva oman 10/42:sen peräpäästä
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Omat+nuhvi ... an+009.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nuffielt numero yksi
Lähetetty: 20 Syys 2016, 11:28
Kirjoittaja Tunkki
Juuri tuota arvelin. Näkyy olevan alemmas ulottuvat valuosat nuo joita tarvitsen.
Kiitos
Re: Nuffielt numero yksi
Lähetetty: 20 Syys 2016, 18:15
Kirjoittaja Warpu
aina ei ole korvien malli osunut kotimaisen koukun kanssa kohdalleen
tuota enemmän porrastavaa korvaa löytyy ainakin nelisylinterisistä koneista...
Re: Nuffielt numero yksi
Lähetetty: 20 Syys 2016, 21:08
Kirjoittaja Tunkki
Niinhän tuossa on tosiaan käynyt. Aiemmin tässä on ollut pelkät järeet kettingit sivurajottimina kun nähtävästi ollut pääasiassa puskulevy perässä ja ketjunkiinnikkeinä noihin korvakkeisiin hitsatut pultinkiinnikkeet