nuffield 3dl käyttökunnostus
Valvoja: automies560
tarkoitus olisi korja tuosta nuffistani suurimmat viat pois ja sen jälkeen pitäisi varmaan vielä maalata tuo.ajattelin aloittaa etuakselin kunnostamisella,mutta heti tuli pieni ongelma eteen.millä tuo raidetanko on kiinni.millä konstilla lähtee parhaiten auki?kuviakin alan laittamaan heti kun vaan kerkiän.
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
valmet 20
ferguson tea20-49
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kartiotappi päissä, lekaa hetki kylkeen niin kais se siittä.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei tarvitse lekaa, ota ensin sokka pois, ota putkipihdeillä tapin alapäästä kiinni, kierrä mutteria hieman auki, pieni napsu mutterii niin lähtee irti.
Muistaakseni ei tainnut olla kartiotappi.
Muistaakseni ei tainnut olla kartiotappi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
no nyt on irti.kokeilinki itseasiassa eka varorovasti lyödä suoraan mutterin päähän, mutta ei tuntunut irtoavan.löytyyköhän noita holkkeja uusia mistään?on niin väljät, että pitäisi kyllä uudet laittaa.
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
valmet 20
ferguson tea20-49
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Raijetangon tapit ja holkit löytyy miltei kaikilta varaosamyyjiltä suomesta (Marjakangas, Leypart, Kone Viitasalo, Hahto) ei tarvikemyyjiltä, esmes ikh. Kannattaa uusia molemmat samalla, jos laittaa uuden helan väljään tappiin, niin vaarana on, että uusi hela manklautuu heti piloille.
http://www.tractorspareparts.co.uk/nt59 ... -p-38.html" onclick="window.open(this.href);return false; Tosta alkuun. Kun lisäät hintaan 24 prosenttia alvia, parikymppiä postimaksuja ja vähän extraa niin ollaan suomen hinnoissa, eli likelle seittämänkymppiä puoli.
http://www.tractorspareparts.co.uk/nt59 ... -p-38.html" onclick="window.open(this.href);return false; Tosta alkuun. Kun lisäät hintaan 24 prosenttia alvia, parikymppiä postimaksuja ja vähän extraa niin ollaan suomen hinnoissa, eli likelle seittämänkymppiä puoli.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Nuo euroopan hinnat eivät ole edes mitenkään edukkaita nähden suomalaisiin kun kaikki sivukulut lisätään.
kyllä noistakin hintaa alkaa kertymään,kun pitäisi vielä muitakin puslia vaihtaa.
https://picasaweb.google.com/1100225445 ... okunnostus" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/1100225445 ... okunnostus" onclick="window.open(this.href);return false;
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
valmet 20
ferguson tea20-49
Kukas se on sanonut et tää on halpaa..??
http://www.konekorjaamo.fi/index.php?ty ... 8&cPath=48" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekorjaamo.fi/index.php?ty ... 8&cPath=48" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
ajattelin jos eka tilaisikin vaan nuo pelkät holkit ja yrittäisi kunnostaa itse nuo tapit.vähän niitä mittailin,niin n.puoli milliä on tapit halkasijasta kuluneet.ei tuossa rahallisesti ainakaan mitään menetä.tilataan tapitkin jos ei onnistu.
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
valmet 20
ferguson tea20-49
toista tappia sorvattu.pitää tilata ne holkit niin saa sorvattua valmiiksi.
https://plus.google.com/photos/11002254 ... 6609429720" onclick="window.open(this.href);return false;
etuakselin kiinnitysrauta ei ollut kuin kolmella pultilla kiinni ja nekin kaikki löysästi.oli prikat vähän kalvanut jälkiä.hitsasin kolot umpeen ja vielä pitäsi koneistaa pinnat suoraksi https://plus.google.com/photos/11002254 ... 6609429720" onclick="window.open(this.href);return false;
https://plus.google.com/photos/11002254 ... 6609429720" onclick="window.open(this.href);return false;
etuakselin kiinnitysrauta ei ollut kuin kolmella pultilla kiinni ja nekin kaikki löysästi.oli prikat vähän kalvanut jälkiä.hitsasin kolot umpeen ja vielä pitäsi koneistaa pinnat suoraksi https://plus.google.com/photos/11002254 ... 6609429720" onclick="window.open(this.href);return false;
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
valmet 20
ferguson tea20-49
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
nuista täytetyistä tapeista huonoja kokemuksia kulutuskestävyyden suhteen ja pehmeät raudat toisiaan vasten on aina huono idea
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um