Nuffield DM4 Koneremontti
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Suutimien kiinityspultit 12 lb. fr. ( 1,6 kg m )
Kuparitiivistettä ei tietojeni mukaan ole, korjatkaa jos olen väärässä.
Kuparitiivistettä ei tietojeni mukaan ole, korjatkaa jos olen väärässä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
- Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet
Joko en nyt tajua jotain vai mitenkä 12lb on newtoneina 53N. ja 1.6kg on 15N..
Kuinkakohan pieneen mun momentti avain menee
Kuinkakohan pieneen mun momentti avain menee
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
12 lb. ft. = 16,27 Nm, tuollaisen lukeman sain muunin.com sivua hyväksikäyttäen
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
- Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet
Hups, unohtu toi "ft" tuostakari t kirjoitti:12 lb. ft. = 16,27 Nm, tuollaisen lukeman sain muunin.com sivua hyväksikäyttäen
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
- Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet
Nyt olis sitten nuffi ajokunnossa jo osittain, nyt liikkuu mutta vielä pitää jarrut korjata että saa pysähtyyn.
http://www.youtube.com/watch?v=ZwumD-l52yI" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=ZwumD-l52yI" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
- Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet
Nyt tuli uusia "ongelmia" vaiko ominaisuuksia..
Nuffi savuttaa tavallista enempi, ei tasakierroksilla, mutta kiihdyttäessä/rasituksessa tulee valkoista savua hieman, käyntiääni on välillä oikein mukavan pehmeä, ja välillä muuttuu kiihdyttäessä hetkellisesti aavistuksen "nakuttavammaksi/kovemmaksi"
Ajattelin sitten että uudet sueampi reikäset suuttimet antavat enemmän ruokaa koneelle mitä vanhat, vähensin sitten syöttöä suhteellisen reilusti, Noh, Vedot katosivat ja musta savu loppu mutta tuli harmaata? Löpö haisi.
Laitoin sitten syötöt takasin "tappiin" ja voimat tulivat takaisin mutta savuttaa vieläkin kun voimaa otetaan.
Oma mielipiteeni on että suutinrungot tulivat väärään momenttiin, tai reilusti käyttämäni asennusöljy palaa.
Tässä nuffeltti "Dynossa"
Nuffi savuttaa tavallista enempi, ei tasakierroksilla, mutta kiihdyttäessä/rasituksessa tulee valkoista savua hieman, käyntiääni on välillä oikein mukavan pehmeä, ja välillä muuttuu kiihdyttäessä hetkellisesti aavistuksen "nakuttavammaksi/kovemmaksi"
Ajattelin sitten että uudet sueampi reikäset suuttimet antavat enemmän ruokaa koneelle mitä vanhat, vähensin sitten syöttöä suhteellisen reilusti, Noh, Vedot katosivat ja musta savu loppu mutta tuli harmaata? Löpö haisi.
Laitoin sitten syötöt takasin "tappiin" ja voimat tulivat takaisin mutta savuttaa vieläkin kun voimaa otetaan.
Oma mielipiteeni on että suutinrungot tulivat väärään momenttiin, tai reilusti käyttämäni asennusöljy palaa.
Tässä nuffeltti "Dynossa"
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Harmaa savu johtuu usein liian myöhäisestä pumpun ajoituksesta.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
- Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet
Ajoituksen säädin viimevuonna kohdilleen, mutta mietin että olisiko suutinrungot tulleet väärään momenttiin ja se neula nyt takertelee siellä sisällä, ja suuttimet aukeavat liian myöhään
Vai voiko asennusöljyt "palaa" vielä sen 30min ajon jälkeen mitä olen sitä suunnilleen nyt käyttänyt
Vai voiko asennusöljyt "palaa" vielä sen 30min ajon jälkeen mitä olen sitä suunnilleen nyt käyttänyt
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei nuo rungot nyt ihan helpolla taipuile, ja jos taipuisi, tuskin toimisi lainkaankaan.....
"asennusölpit" palaa kyllä pois ekojen minuuttien aikana....
"asennusölpit" palaa kyllä pois ekojen minuuttien aikana....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
- Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet
No mitä sitten veikkaatte? tuntuu niinkuin kaikki löpö ei palaisi..
Niin joo, kone ottaa paljon "tahkeammin" kierroksia mitä ennen, mutta se varmaan kuuluu asiaan, kerta puristuksia on nykyään enemmän ja kone on uutuuttaan "tiukka"
Öljyt ja nesteet ovat tähän mennessä pysyneet ainakin erillään
Niin joo, kone ottaa paljon "tahkeammin" kierroksia mitä ennen, mutta se varmaan kuuluu asiaan, kerta puristuksia on nykyään enemmän ja kone on uutuuttaan "tiukka"
Öljyt ja nesteet ovat tähän mennessä pysyneet ainakin erillään
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Ei kai ne "säädöt" kovin pahasti pielessä ole kun kerran käyntiin on lähtenyt..
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
- Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet
Hmm. kävin kahtomassa sitä syöttöpumpun akselin ruuveja joista sitä ruiskuhetkeä säädetään, ne olivat sen loven toisessa päässä
Ensiviikonloppuna vois pyöräyttää ajoitusmerkit kohdalleen, ja katsoa että onko ajoitus väärässä..
Ensiviikonloppuna vois pyöräyttää ajoitusmerkit kohdalleen, ja katsoa että onko ajoitus väärässä..
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jos kierrosten nousu ja kaasupolkimen vaikutuksen "herkkyys" on tahmeaa, ja hidasta, niin pielessä on, myöhässä.......napakymppi kirjoitti:No mitä sitten veikkaatte? tuntuu niinkuin kaikki löpö ei palaisi..
Niin joo, kone ottaa paljon "tahkeammin" kierroksia mitä ennen, mutta se varmaan kuuluu asiaan, kerta puristuksia on nykyään enemmän ja kone on uutuuttaan "tiukka"
Öljyt ja nesteet ovat tähän mennessä pysyneet ainakin erillään
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 01:14
- Konekalustoani: Nuffield DM4 DavidBrown 996 Fiatagri 110-90 New Holland TS115 ja failmet
Onko muuten kellään räjäyteskuvaa nuffin jarruista? kun vasemmanpuolen jarrusta takaapäin kahtottuna lähtenyt jokin pieni raudanpala sieltä sisältä irti, enkä nyt tiedä minne se oikein käy.
Keksisikö kukaan muuten syytä miksi samainen jarru vuotaa öljyä? Stefa on vaihdettu, ja 2 kertaan tiivistepinnat moottorisilikoonilla tiivistetty.
Perässä on piraxia tällä hetkellä kun muu vuotaa ulos voisi seuraavaksi ottaa perän stefojen ja tiivisteiden vaihdon, ja samalla tarkistaa "sokka"
Ja onko normaalia että jarruakseli liikkuu päittäin suhteelisen paljon? 1-2cm muistaakseni kun viimeksi avasin.
Otan kuvia ensiviikolla jarruista.
Keksisikö kukaan muuten syytä miksi samainen jarru vuotaa öljyä? Stefa on vaihdettu, ja 2 kertaan tiivistepinnat moottorisilikoonilla tiivistetty.
Perässä on piraxia tällä hetkellä kun muu vuotaa ulos voisi seuraavaksi ottaa perän stefojen ja tiivisteiden vaihdon, ja samalla tarkistaa "sokka"
Ja onko normaalia että jarruakseli liikkuu päittäin suhteelisen paljon? 1-2cm muistaakseni kun viimeksi avasin.
Otan kuvia ensiviikolla jarruista.