Ja eikun kurssille
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Liikennelupaa hakemaan...
Empä oisi uskonut, että tulee se päivä, että Nuhvien kokoluokkaiselle traktorikalustolle vaaditaan liikennelupaa, vaan niin vain tulee 2014 muuttumaan, että lupa tarvitaan jos kuljetat perävaunulla ulkopuolista tavaraa maatalouden ulkopuolelle.
Maksaa parinkolmen vuoden kuletuksien yhteisarvon tuo lupa kaikkineen perkale, mutta minkäs teet. On taas viisaat päättäneet SKAL:n juottamina (lobbaamina) Ja sitten toisesta tuutista toitotetaan, että pienyrittäjät nostaa euroopan pystyyn, joo
Empä oisi uskonut, että tulee se päivä, että Nuhvien kokoluokkaiselle traktorikalustolle vaaditaan liikennelupaa, vaan niin vain tulee 2014 muuttumaan, että lupa tarvitaan jos kuljetat perävaunulla ulkopuolista tavaraa maatalouden ulkopuolelle.
Maksaa parinkolmen vuoden kuletuksien yhteisarvon tuo lupa kaikkineen perkale, mutta minkäs teet. On taas viisaat päättäneet SKAL:n juottamina (lobbaamina) Ja sitten toisesta tuutista toitotetaan, että pienyrittäjät nostaa euroopan pystyyn, joo
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Mutta ei se niin hääviä noilla kuorma-autoilijoillakaan ole näinä aikoina korkean diisselin,kalliiden autojen ja akt;n vuoksi. Tosin ehkä turhan jäykkä tuo pykälän tulkinta.. Eriasia verrattuna nuhviin ja puutuhtiin jos on +200hp murikka jolla vetää 30t kolmiakselista joskinia pitkin kylää täys mälli päällä..
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Ja jos vähänkään vilkasee noitten kuorma-autoiloitten kalustoa ja sen erikoisvarustelua, niin pikkasen on ristiriidassa tuo crominkiilto ja erikoismaalaukset sekä valokoristlu tuon narinan pärjäämisestä kanssa. Puhumattakaan niistä pokeri-iltojen panoksien koosta.
Minusta Suomessa pitäis vapauttaa kilpailulle kaikenlainen kuljetus niin henkilö-tavara, kuin massojenkin kuljetus.
Että silleen!!!
Siitä voi sitten nämä ko. yrittäjät vetellä poroja sieraimiin näin Jussin-päivän kunniaksi.
Minusta Suomessa pitäis vapauttaa kilpailulle kaikenlainen kuljetus niin henkilö-tavara, kuin massojenkin kuljetus.
Että silleen!!!
Siitä voi sitten nämä ko. yrittäjät vetellä poroja sieraimiin näin Jussin-päivän kunniaksi.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Niin, en vain saa päähäni, miten tämä vahventaa pienyrittäjien asemaa? Kun muutaman hassun kuorman kesään jos ajaa kuittia vastaan vaikkapa kesämökeille, joista saa sen viissatasen tonnin lipo kaksi kesään ja siihen vaaditaan nyt liikennelupa joka maksaa ensinnään vajaan kuukauden kurssitus puoltoistatonnia melkein kaksi, sitten vakavaraisuustodistukset jopa sen kuussataa euroa riipasee siittä valkokaulus allekirjoituksesta ja uusi tämä sitten viiden vuoden välein jee... Jos ajoa olisi muutakin kuin muutamat oheistoimintahommat niin tuon ymmärtäisi, mutta kun ei ole mitään helpotussääntöä pienyrittäjille. Ja näillä kuormilla ei kusta kenenkään varpaille, ne on sellaisia, semmoisiin paikkoihin joihin ei joko isolla autolla pääse tai sovi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Ajatus on kai se, että kun karsitaan nämä sivutoimena ajavat pois markkinoilta, niin riittää paremmin hommia päätoimisesti urakoiville. Sama taka-ajatus on CE-merkinnässä. Byrokratialla karsitaan pienimmät tekijät pois markkinoilta. Samalla tosin myös harmaa talous ja yleinen epärehellisyys lisääntyvät, mutta sillä ei liene niin väliä.
Toisen romu on toisen aarre
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kohta jokainen ajelee pysäytettäessä ja kyseltäessä vain "omiaan" , "ei tää millään naapurille tai asiakkaalle ole "..... JA, jos lähtevät seuraan, kippaa sen kuorman omalle pihalle, monta kuormaa saa ajaa kunnes nuo (kurssi)maksut olis halvempia....
EI PRKKKL.... mihin tää on vtu menossa ....
EI PRKKKL.... mihin tää on vtu menossa ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 91
- Liittynyt: 11 Joulu 2008, 15:19
- Konekalustoani: 4/65 Nuffield, Chevy van 6.5TD, Yamaha Phazer GT 500, Wellcraft 195+OMC Ford 460/king cobra.
- Paikkakunta: Lappeenranta
Kyllähän tuo rehellisen, pienimuotoisen polttopuumyynnin ainakin tekee mahdottomaksi, kun ei saa klapeja kuskattua asiakkaalle.. Tämä maa menee holhouksineen koko ajan huonompaan suuntaan ja idiootit vallankahvassa uskovat vain sen jorinoita kuka juottaa eniten viinaa. Mutta eipä se mitään, pienimuotoinen puunmyynti on ollu harrastetta vaan ja yhtä hyvin voi olla myymättä. Saapa joku muu pätäkkää kasaan sen verta, että voi hommata luvat.
Nuffield 4/65 etukuormaajalla ja muita pärpättimiä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Klapikuormaakin kun vie, ei kannata pyytää etukäteen maksua.....
Puut on niin kauan omia kunnes ne on maksettu, omia puitas viet "tilaajan" tontille sekä kippaat sinne, ( eivätkä ole enää kyydissä ) ja sitten siinäkohtaa kun raha vaihtaa taskua puut ei olekkaan enää sun omia, vaikka koko matkan ajan ne on ollut vielä "omia"....
Puut on niin kauan omia kunnes ne on maksettu, omia puitas viet "tilaajan" tontille sekä kippaat sinne, ( eivätkä ole enää kyydissä ) ja sitten siinäkohtaa kun raha vaihtaa taskua puut ei olekkaan enää sun omia, vaikka koko matkan ajan ne on ollut vielä "omia"....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
^"Tavarankuljetuksia voidaan tehdä siirtymäajan jälkeen liikenneluvatta, kunhan kuljetettavana on vain kuljetuksen suorittajan omaa tavaraa taikka kuljetuksen suorittaja on myynyt tai ostanut, antanut tai ottanut vuokralle, valmistanut, louhinut tai erottanut taikka jalostanut tai korjannut kuljetettavan tavaran. Lisäksi kuljetuksen tarkoituksena on oltava tavaroiden kuljettaminen kuljetuksen suorittajalle tai tämän yritykseen tai yrityksestä taikka niiden siirtäminen joko yrityksen sisällä tai yrityksen omia tarpeita varten sen ulkopuolella ja kuljetuksessa käytettävien moottoriajoneuvojen kuljettajat kuuluvat kuljetuksen suorittajan henkilöstöön tai sen käyttöön sopimuksen perusteella asetettuun henkilöstöön. Lisäksi kuljetuksessa käytettävien ajoneuvojen tulee kuulua kuljetuksen suorittajalle tai olla lykkäävin ehdoin ostamia tai vuokraamia (ilman kuljettajaa). Lisäksi kuljetuksen on oltava toissijainen kuljetuksen suorittajan koko elinkeinotoimintaan nähden.."
Eli tuon mukaan itse pienityt polttopuut saa viedä ilman liikennelupaa, mutta toisen myymiä ei saa viedä rahtina.
Eli tuon mukaan itse pienityt polttopuut saa viedä ilman liikennelupaa, mutta toisen myymiä ei saa viedä rahtina.
Toisen romu on toisen aarre
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 91
- Liittynyt: 11 Joulu 2008, 15:19
- Konekalustoani: 4/65 Nuffield, Chevy van 6.5TD, Yamaha Phazer GT 500, Wellcraft 195+OMC Ford 460/king cobra.
- Paikkakunta: Lappeenranta
Siltä näyttäis.. Ehken tilanne ei olekkaan niin synkkä. Ja ainakin klapit voi vuokrata, panttia vastaan tietty, jos vuokraaja ei palauta kalikoita seuraavana kesänä
Nuffield 4/65 etukuormaajalla ja muita pärpättimiä.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Ja yleensä näissä asioissa hätäsimmät on ne jotka maksaa...
esin kuormaa-autojen ja perävaunujen 2,60>2,55, juuri missään sitä ei valvota...
esin kuormaa-autojen ja perävaunujen 2,60>2,55, juuri missään sitä ei valvota...
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 41
- Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
- Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960
No ne mökkiläisen rakennustavarat pitäis siis ostaa ensin ittelle ja senjälkeen myydä mökkiläiselle. Tuossa saattais vaan tulla sellainen kiusaus, että laittaa hankinnat vähennyksiin ja laskuttaa mökkiläiseltä mitä laskuttaa, vaikka vaan verottoman summan+rahdin. Ja mikä hyöty tämmöisestä toiminnasta on yhteiskunnallemme verrattuna nykyiseen... niimpäniin
Ei ole taas virkamiehet ajatelleet vallankiimassaan asiaa loppuun asti.
Ei ole taas virkamiehet ajatelleet vallankiimassaan asiaa loppuun asti.