Ei 460 ja 10/60 koneiissa tuota enää ollut..... Ainakaan niissä mitä nähnyt olen, huonompi ja parempikuntoisia ja oikein laitettujakin.....
Tuos sekasikiö -61 ( -63 -64 osia, ja kolmosen akselit ja vanteet...) fourissa mikä on nyt aika palasina, oli tuollainen pötkö
Universal four.
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Lucas m45g näyttäis korjausohjekirjan mukaan olevan originaali käynnistin 10/42ja 60 malleissa..
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Omissa 460 malleissani on toisessa tuo "pötkö" ja toisessa tuo yleinen ulkopuolisella solenoidilla oleva ja molemmat samanvuotisia ja todennäköisesti startit alkuperäisiä. Ja että soppaa hämmennettäisiin joka puolelta niin itse olen sitä mieltä että pötköstartti on tullut vasta 460 malliin ja sen jälkeen oleviin. Samoin polttoainesuodatin syöttöpumpun yläpuolella on noissa molemmissa omissani erilainen ja myös alkuperäisiä nekin. Niin että pieniä varustelueroja matkan varrella...
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Mahtuukos perhon miehellä se syöttöpumpun pohjaproppu auki tuon startin kanssa..
Tänään ennenkuin läksin sjoelle, laitoin fiksatun vesipumpun kiinni, peseskelin syöttistä ja mietin laturin kiinnitystä. Moottori alkais oleen apulaitteiden paikoilleenlaittoa vaille
Sitten perän ja ohjauksen kimppuun.. Vaihdekeppi ottaa vastaan kun keskiasennosta laittaa 1-R suuntaan, taas 5-6 ei "palauta" yhtään. Muutenkin aika hervottoman väljän tuntuinen, luultavasti täyttöhitsaamalla korjaantuu
Kysymyksiä: Miten kytkinpolkimen akseli menee sinne koppaansa. Siinäkin on noin 5cm klappi polkimen päästä heiluttaen, rakenne kiinnostaisi että onko yhdellä holkilla vai jatkuuko sinne simpukan sektoriakselin puolelle saakka.
Tänään ennenkuin läksin sjoelle, laitoin fiksatun vesipumpun kiinni, peseskelin syöttistä ja mietin laturin kiinnitystä. Moottori alkais oleen apulaitteiden paikoilleenlaittoa vaille
Sitten perän ja ohjauksen kimppuun.. Vaihdekeppi ottaa vastaan kun keskiasennosta laittaa 1-R suuntaan, taas 5-6 ei "palauta" yhtään. Muutenkin aika hervottoman väljän tuntuinen, luultavasti täyttöhitsaamalla korjaantuu
Kysymyksiä: Miten kytkinpolkimen akseli menee sinne koppaansa. Siinäkin on noin 5cm klappi polkimen päästä heiluttaen, rakenne kiinnostaisi että onko yhdellä holkilla vai jatkuuko sinne simpukan sektoriakselin puolelle saakka.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Nuffissa on vain 5 vaihdetta Mulla kaks vaihdelaatikkoa molemmissa sama vika, ei palauta 4 ja 5 lainkaan. Eipä ole sen kummemmin ajoa haitannut.kolmetonnine kirjoitti:Sitten perän ja ohjauksen kimppuun.. Vaihdekeppi ottaa vastaan kun keskiasennosta laittaa 1-R suuntaan, taas 5-6 ei "palauta" yhtään. Muutenkin aika hervottoman väljän tuntuinen, luultavasti täyttöhitsaamalla korjaantuu
Ei jatku sektoriakselin puolelle. Akselin pituus on jotain luokkaa 10 cm, en ny muista tarkasti...kolmetonnine kirjoitti:Kysymyksiä: Miten kytkinpolkimen akseli menee sinne koppaansa. Siinäkin on noin 5cm klappi polkimen päästä heiluttaen, rakenne kiinnostaisi että onko yhdellä holkilla vai jatkuuko sinne simpukan sektoriakselin puolelle saakka.
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Oho, niimpäs onkin, oon kuitenkin omistanut nuhvin pian kaksi vuotta ja ainoat lähetäkään liippaavat ajokokemukset ovat 262 leukusta vuosien takaa.. Mikähän aivopieru tuokin oli taas
Onko siellä yksi holkki, vaiko kaksi.. Tietää vähän suunnitella sorvarille tuota listaa, jarrurummut suoriksi sekä keskitapin täyttö+sorvaus mittoihin.
Onko siellä yksi holkki, vaiko kaksi.. Tietää vähän suunnitella sorvarille tuota listaa, jarrurummut suoriksi sekä keskitapin täyttö+sorvaus mittoihin.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Voisin kuvitella et ei olis kuin yksi holkki? Tosin mullahan muuten yks koppa tuolla pajalla olis irtonaisena et voisin tarkistaakkin piakkoin...
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Ei kiirusta, ei tarvii saada osia ensiviikollakaan vielä sinne "sorvarille"..
Muoks : Näköjään 9e kustantaa valmiinakin, saas nähdä kannattaako teettää..
Muoks : Näköjään 9e kustantaa valmiinakin, saas nähdä kannattaako teettää..
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Noin määkin luulin vielä hetki sitten, kunnes äsken kävin irrottamassa akselin ja kas, kaksi holkkiahan siellä oli... Sitä en tiedä et onko joku sitten joskus ne vaihtanut, jos kerran alkujaan on vaan yhdellä holkilla ollut?Warpu kirjoitti:ei ole poljinakselilla kuin yksi holkki ja 4-5 linjan ei kuulukkaan palauttaa 2-3 linjalle
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Vaihteistoasia suht selvä
Varrotaan muitakin ääniä tuohon holkkihommaan, vai riippuneeko vuosimallista.. Kiitos tähänastisista vastauksista
Varrotaan muitakin ääniä tuohon holkkihommaan, vai riippuneeko vuosimallista.. Kiitos tähänastisista vastauksista
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Mulla toi koppa vuosimallia 1961...
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Eipäs muuten olekkaan, laitoin ton tohon 59:siin paikalleen, eli noi kaksi holkkia on siis 59 mallisesta...Ruudinkeksijä kirjoitti:Mulla toi koppa vuosimallia 1961...
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Varaosakataloogien mukaa kaikissa nuhveissa kahdella puslalla kytkinpoljin.kolmetonnine kirjoitti:Vaihteistoasia suht selvä
Varrotaan muitakin ääniä tuohon holkkihommaan, vai riippuneeko vuosimallista.. Kiitos tähänastisista vastauksista
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Joo niin ajattelinkin että alkujaan on ollut jo kahdella puslalla, kun hyvin todennäköistä on ettei kukaan ole ennen minua tota akselia irrottanut...kari t kirjoitti:Varaosakataloogien mukaa kaikissa nuhveissa kahdella puslalla kytkinpoljin.kolmetonnine kirjoitti:Vaihteistoasia suht selvä
Varrotaan muitakin ääniä tuohon holkkihommaan, vai riippuneeko vuosimallista.. Kiitos tähänastisista vastauksista
"Black smoke don't mean it's broke"