10/60 KKK projektia
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Juu, laittelen...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Nyt on nuffessa ketjut ja valmiina auraamaan. Käyntiin lähtö vähän heikkoa -10 kelissä kolmella pytyllä.
Uskaltaako syöttöpumppuun lorauttaa öljyihin wd40 reilusti, sillä viimeeksi toimi. Nyt moottoriöljyt niin käy ensimmäiset pari miinuttia kolmella.
Uskaltaako syöttöpumppuun lorauttaa öljyihin wd40 reilusti, sillä viimeeksi toimi. Nyt moottoriöljyt niin käy ensimmäiset pari miinuttia kolmella.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Et sitten vieläkään ole saanut nuhvi63:sen lupamaa kanttakari t kirjoitti:Sivuluukku auki, nokka-akselille, nostimille, nostinrullille ja vielä hiukan ylemmäs, sylintereille ja männille VD 40:stä koneen käydessä. Helpoin / joutuisin konsti saada ruiskupumppu toimimaan.
Luuku kiini. Laita polttoöljyä, samasta reiästä mistä lisätään öljy. Toista pölttoöljyhuuhtelua kunnes polttoöljy tulee puhtaana läpi. Tämän jälkeen normaalisti öljyjen lisäys.
Tässä maalikkoharrastelian ohjeet ruiskupumpun pesusta
Toistan vielä aiemin kertomaani, tee tuo polttoöljyhuuhtelu koneen käydessä, kannen olessa auki.
Kansi kiini. Mahdolisemman notkeaa mootoriöljyä pumppuun. Lisää kaksitahtiöljyä polttoaineen sekaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
En ole saanut. Pitää testata kun taas ehtii...
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kansi tulee kyllä, elkää hättäilkö
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Ei sillä minulle mikään hoppu ole, rauhassa vaan!
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Ekaa kertaa nuhvi pääsi lumitöihin pitkästä aikaa. Helpottaa kummasti kun ei tarvitse pihaa ja tietä kolata.
Käyntiin lähti kun tarpeeksi kauan sahasi vaikka -25 ollut useamman päivän tällä viikolla. Käy ensin kolmella kunnes lähtee neljäs mukaan, lähtisi huomattavasti paremmin jos starttaisi neljällä.
Pitää hakes mätänetistä halvin 30e ylläpitolaturi pellin alle että on virtaa kun seuraavan kerran tarvitsee starttailla. Työvalotkin pitäksi vielä kytkeä.
Käyntiin lähti kun tarpeeksi kauan sahasi vaikka -25 ollut useamman päivän tällä viikolla. Käy ensin kolmella kunnes lähtee neljäs mukaan, lähtisi huomattavasti paremmin jos starttaisi neljällä.
Pitää hakes mätänetistä halvin 30e ylläpitolaturi pellin alle että on virtaa kun seuraavan kerran tarvitsee starttailla. Työvalotkin pitäksi vielä kytkeä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Linko tippui pois ja ketjut myös nurkkaan. Löpöä tankkiin ja nuffe sai vähän maantieajoa puun haku reissulla, kuorman kanssa ja tyhjänä.
Sai ekalla pysäkille pysähtyä ihmettelemään kun pellin alta nousi kunnon savu.. Putken liitoksesta tuli vesiöljykarstamössö seosta pakosarjan päälle. Loppui sentään parin kilometrin jälkeen. On tämä kyllä hullu vehje kun auton mittariin about 70 kulkee... Käsikaasu täysillä 60 ja loput ottaa jalkakaasulla..
Käyntiinlähtö saisi olla hieman parempi, aika kauan saa sahata. Venttiilien säätöä voisi harrastaa..
Sai ekalla pysäkille pysähtyä ihmettelemään kun pellin alta nousi kunnon savu.. Putken liitoksesta tuli vesiöljykarstamössö seosta pakosarjan päälle. Loppui sentään parin kilometrin jälkeen. On tämä kyllä hullu vehje kun auton mittariin about 70 kulkee... Käsikaasu täysillä 60 ja loput ottaa jalkakaasulla..
Käyntiinlähtö saisi olla hieman parempi, aika kauan saa sahata. Venttiilien säätöä voisi harrastaa..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Eipä käynnistynyt kun auraamaan piti lähteä, virta loppui ennen käynnistymistä. +20 kelillä lähtee herkästi käyntiin.
Olikos jollain hyvää ohjetta ajoituksen säätöön 4dm koneessa sekä venttiilien välysten säätöön..
Olikos jollain hyvää ohjetta ajoituksen säätöön 4dm koneessa sekä venttiilien välysten säätöön..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Joku muistaa venttiiliensäätöohjeen varmaan ulkoa, miulla ne lukee pajan seinällä...
Käännä siitä koplingista pumppua hitunen aikasemmalle niin käynnistyvyys paranee.
Jakoketju kun venyy niin pumppu menee myöhäselle ajastaan.
Käännä siitä koplingista pumppua hitunen aikasemmalle niin käynnistyvyys paranee.
Jakoketju kun venyy niin pumppu menee myöhäselle ajastaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Venttiilit voi säätää kahella tapaa, tapa 1, että jokin tietty venttiili Y on täysin auki, ja tällöin säädetään venttiili Z ( edestäpäin laskettuna venttiilien järjestys siin 1-2-3-4-5-6-7-8 ) ja venttiilien ( säädettävän ja täysin auki olevan ) yhteenlasketttu summa on aina 9 ( pätee ainakin monissa koneissa ) .
Ite säätelen silleen, että kun esim sylinterin 1 venttiilit "vaihtaa" eli käyntisuuntaan pyöritettäessä pako sulkeutuu ja imu aukeaa, niin säädetään sylinterin 4 venttiilit, seuraavaksi vaihtaa nuffissa syl 3 jolloin säädetään kakkosmukin venat, sitten vaihtaa 4 jolloin säädetää syl 1 ja kun 2 vaihtaa säädetään syl 3 venttiilit.
4-sylinterissä koneissa kun likimain aina on sylinterit 1-4 tai 2-3 samaan aikaan yläkuolokohdassa, niin vaihtavan sylinterin "kaverin" venat säädetään.
Välystä venatapin ja keinuvivun välillä n. 0.3 mm vähän "löysänä" eli ettei liuska ihan todella nahkeasti liiku rakosessa, olikos se virallinen arvo mitalle 0.33mm
Ite säätelen silleen, että kun esim sylinterin 1 venttiilit "vaihtaa" eli käyntisuuntaan pyöritettäessä pako sulkeutuu ja imu aukeaa, niin säädetään sylinterin 4 venttiilit, seuraavaksi vaihtaa nuffissa syl 3 jolloin säädetään kakkosmukin venat, sitten vaihtaa 4 jolloin säädetää syl 1 ja kun 2 vaihtaa säädetään syl 3 venttiilit.
4-sylinterissä koneissa kun likimain aina on sylinterit 1-4 tai 2-3 samaan aikaan yläkuolokohdassa, niin vaihtavan sylinterin "kaverin" venat säädetään.
Välystä venatapin ja keinuvivun välillä n. 0.3 mm vähän "löysänä" eli ettei liuska ihan todella nahkeasti liiku rakosessa, olikos se virallinen arvo mitalle 0.33mm
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Kiitos molemmille, yritetäänpäs näillä ohjeilla!
Miten tuo ajoitus muuten, mikä on hieman? Koplingista puolisenttiä sentti vai enemmän?
Miten tuo ajoitus muuten, mikä on hieman? Koplingista puolisenttiä sentti vai enemmän?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Käännä nyt viis milliä ensin, ei ole paljosta yleensä kiinni.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
5mm on jo paljon, kun ajattelee et pumppu pyörii vaan puolet moottorin kierroksista.
Lähtisin kokeilemalla 2mm koplinkin pumpun puoleista osaa kääntään moottorin pyörimissuuntaan
Lähtisin kokeilemalla 2mm koplinkin pumpun puoleista osaa kääntään moottorin pyörimissuuntaan
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossapa on yksi tapa missä järjestyksessä nelipyttyisen nuhvin ventiilit säädetään.
Tälläinen vanha hidasälyinen vanhus säätää ventiilit korjausohjekirjan antamien ohjeitten mukaan
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... estys.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tälläinen vanha hidasälyinen vanhus säätää ventiilit korjausohjekirjan antamien ohjeitten mukaan
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... estys.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !