hydraaliikka jäätyy?
Valvoja: automies560
vai jäätyykö, tänään kuitenkin nelosnuffin nostolaite teki lakon,
alksi nosti lumilingon vartin linkoamisen jälkee kieltäytyi nostamasta,
menikö jotain jäähän, joku suodin? onko semmoinen ja jos on niin missä?
vai tuliko joku rakeenteellinen vika, perä on avattu ja kunnostettu pajalla
2010 ja on toiminut hyvin tähän päivään asti.
alksi nosti lumilingon vartin linkoamisen jälkee kieltäytyi nostamasta,
menikö jotain jäähän, joku suodin? onko semmoinen ja jos on niin missä?
vai tuliko joku rakeenteellinen vika, perä on avattu ja kunnostettu pajalla
2010 ja on toiminut hyvin tähän päivään asti.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuosta näet suodattimen paikan http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... aa0001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Lämmitä ensin toholla tuon propun ympäristöstä, alapuolelta, pitäis rueta nostamaa mikäli on jäätynyt, mitä tosin epäilen, mikäli laitoit 2010 uudet öljyt.
Pyöriikö ulosottoakseli ? jos ei, niin olisko voimannoton vivun hahlo kulunut väljäksi, laita vipu etuasentoon ja kiristä mutteri, kokeile uudestaan, jos tuosta ei ole apua niin sitten täytynee ottaa reppu irti ja katsoa mitä sisäpuolelta on porsinut.
Pyöriikö ulosottoakseli ? jos ei, niin olisko voimannoton vivun hahlo kulunut väljäksi, laita vipu etuasentoon ja kiristä mutteri, kokeile uudestaan, jos tuosta ei ole apua niin sitten täytynee ottaa reppu irti ja katsoa mitä sisäpuolelta on porsinut.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Juu, ulosottoakseli pyörii ja pyörittää linkoakin moitteetta, lämmitin tuota
propun alapuolta nosti hetkellisesti mutta hyytyi jälleen.
Öljyt on vaihdettu 2010 kun perse oli auki, en muista olisko tuota suodatinta
vaihdettu tuolloin, vai tuleko sitä edes vaihtaa, vai vaan putsata?
Nuffi seisoo kesät talvet pihalla joten onhan se hiukan voinut vettä saada öljyn sekaan,
tosin öljy näyttää melko ok näköiseltä hiukan sameutta tosin on.
propun alapuolta nosti hetkellisesti mutta hyytyi jälleen.
Öljyt on vaihdettu 2010 kun perse oli auki, en muista olisko tuota suodatinta
vaihdettu tuolloin, vai tuleko sitä edes vaihtaa, vai vaan putsata?
Nuffi seisoo kesät talvet pihalla joten onhan se hiukan voinut vettä saada öljyn sekaan,
tosin öljy näyttää melko ok näköiseltä hiukan sameutta tosin on.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Onko mahdollisuus saada lämpimään halliin, jos ei niin laita ressu nuhvin päälle ja lämpöpuhallin perää kohti, anna lämmetä kunnolla ja laske öljyt pois, myös panjoista, ne kaksi neliskanttista proppua, jotta tulee mahdollinen vesi kaikki pois.
Öljypropun mukana irtoaa myös matalliverkkoinen pestävä sihti.
Öljypropun mukana irtoaa myös matalliverkkoinen pestävä sihti.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Ok, kiitti Kari vinkeistä, tarvii laittaa nuffi lämpöseen ja vaihtaa repun öljyt.
Niin ne kaksi neliskanttista proppua, en nyt heti muista missä ne on ja nyt on jo aika pimiää mennä kattoon annakko vähän koordinaatteja mistä löytyvät.
Niin ne kaksi neliskanttista proppua, en nyt heti muista missä ne on ja nyt on jo aika pimiää mennä kattoon annakko vähän koordinaatteja mistä löytyvät.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ne on siinä alseliputkien alla alimmassa kohtaa, peräkotelon molemmin puolin vetokoukun rautojen vierellä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossa erään nuhvimiehen kanssa käytiin puhelimen välityksellä keskustelua juuri samasta asiasta Hänellä myöskin pari, kolmevuotta sitten vaihdetut öljyt, sama ongelma.
Hänelle neuvoin ja nyt myös vielä sinullekin, miksei muillekin, kun saat sulateltua perän / vaihdelaatikon, niin löysää varoen noita panjojen proppuja, hieman käsin heiluttaen, elä pyöritä proppua täysin irti, näet tuleeko kierteistä vettä, vaiko puhdasta öljyä
Hänelle neuvoin ja nyt myös vielä sinullekin, miksei muillekin, kun saat sulateltua perän / vaihdelaatikon, niin löysää varoen noita panjojen proppuja, hieman käsin heiluttaen, elä pyöritä proppua täysin irti, näet tuleeko kierteistä vettä, vaiko puhdasta öljyä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
tuo on hyvä vinkki jos konetta ei ole viimeaikoina siirrelty. Keväällä teen joka kerta ennen käyttöönottoa tuon, mutta jos konetta erehtyy siirtämään niin sen verran kerkeää jo sekoittumaan vesi öljyyn, ettei auta enää
Ja nykyöljyt tuntuvat olevan sellaisia, että ne ikäänkuin imevät veden itseensä, eikä vesi erotu kuin pitkässä säilytyksessä jos sittenkään erilleen öljystä
Englanninpuolella ovat viritelleet jopa öljyjä tynnyrissä kiehuttamaan vedet pois, mutta tuloksena on ollut ylikuohuneita öljytynnyreitä ja muuta jänskää...
Tuo hydrauli ja voimansiirtojärjestelmien veden keräys on ikävä juttu ja lisää harrastuksen kustannuksia merkittävästi, kun saa 3 20 litran pänikkää ostaa. Sisäsäilytys auttaa jonkin verran, mutta silti kosteutta kondensoituu pinnoille ja sitäkautta öljynsekaan.
Ja nykyöljyt tuntuvat olevan sellaisia, että ne ikäänkuin imevät veden itseensä, eikä vesi erotu kuin pitkässä säilytyksessä jos sittenkään erilleen öljystä
Englanninpuolella ovat viritelleet jopa öljyjä tynnyrissä kiehuttamaan vedet pois, mutta tuloksena on ollut ylikuohuneita öljytynnyreitä ja muuta jänskää...
Tuo hydrauli ja voimansiirtojärjestelmien veden keräys on ikävä juttu ja lisää harrastuksen kustannuksia merkittävästi, kun saa 3 20 litran pänikkää ostaa. Sisäsäilytys auttaa jonkin verran, mutta silti kosteutta kondensoituu pinnoille ja sitäkautta öljynsekaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Omakohtainen kokemus öljyn ja veden erottumisesta, tosin tämä ei tapahtunut perän / vaihdelaatikon sisällä, mutta kyseessä kuitenkin nuhvin perä / vaihdelaatikon öljyt. Öljyn merkkiä ei tiennyt nykyinen omistaja, mutta kun tiedän kuka on nuhvin aikoinaan kunnostanut, niin oletan että kyseessä oli Teboilin Monitra.
Tein erääseen nuhviin vetoakselien stefaholkkien / stefojen, sekä kytkinlevyn vaihdon, työ päättyi 27.11, joten pakkastakin oli jo lopussa muutamia asteita, 7-8 astetta maksimissaan.
Teen tuon stefojen vaihdon aina kynkän irroituksella, työalustana on filmivanerista / painekyllästetystä laudasta tehty 1,2 m x 1,0 m laatikko 10 cm:in laidoilla.
Öljyähän valuu laatikkoon aina muutama litra, annoin olla laatikon taivasalla muutaman päivän, vettä satoi useampana päivänä ennen pakkasia. Seurailin tilannetta, näytti että aina vain öljyn pinta nousee, no sitten tuli pakkaset. Rupesin poistamaan öljyä laatikosta, vesi oli jäätynyt pohjalle, muurauslastalla kaavin ensin öljyn pois, lopuksi pesin pensalla ja pensselillä, kuinka ollakaan, aivan kirkas jääkerros oli laatikon pohjalla
Joten kyllä vesi ja öljy erkanee joissakin olosuhteissa muutamassa päivässä, sinne se pohjalle näytti kertyneen tuo vesi
Tein erääseen nuhviin vetoakselien stefaholkkien / stefojen, sekä kytkinlevyn vaihdon, työ päättyi 27.11, joten pakkastakin oli jo lopussa muutamia asteita, 7-8 astetta maksimissaan.
Teen tuon stefojen vaihdon aina kynkän irroituksella, työalustana on filmivanerista / painekyllästetystä laudasta tehty 1,2 m x 1,0 m laatikko 10 cm:in laidoilla.
Öljyähän valuu laatikkoon aina muutama litra, annoin olla laatikon taivasalla muutaman päivän, vettä satoi useampana päivänä ennen pakkasia. Seurailin tilannetta, näytti että aina vain öljyn pinta nousee, no sitten tuli pakkaset. Rupesin poistamaan öljyä laatikosta, vesi oli jäätynyt pohjalle, muurauslastalla kaavin ensin öljyn pois, lopuksi pesin pensalla ja pensselillä, kuinka ollakaan, aivan kirkas jääkerros oli laatikon pohjalla
Joten kyllä vesi ja öljy erkanee joissakin olosuhteissa muutamassa päivässä, sinne se pohjalle näytti kertyneen tuo vesi
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mihinkäs häipyi nuutun kirjoittama kommentti, peräöljyn ja veden erotuksesta
Ylläpitäjältä ihmeellistä toimintaa, suorastaan sananvapauden riistoa, ei nuutun kommentti niin paha ollut, etteikö olis voitu säilyttää pitenpääkin.
Ylläpitäjältä ihmeellistä toimintaa, suorastaan sananvapauden riistoa, ei nuutun kommentti niin paha ollut, etteikö olis voitu säilyttää pitenpääkin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Samaa ihmettelin itsekkin, että eikös sellainen tässä ollut
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Höpöhöpö ja huomenna lissää!kari t kirjoitti:Mihinkäs häipyi nuutun kirjoittama kommentti, peräöljyn ja veden erotuksesta
Ylläpitäjältä ihmeellistä toimintaa, suorastaan sananvapauden riistoa, ei nuutun kommentti niin paha ollut, etteikö olis voitu säilyttää pitenpääkin.
Ite poistin, arvelin jotta ehki parempi kun en tohovinkkejä antamaan, aikas herkkään syttyypi nuo romut tuleen ja äkkinäisillä suattaapi tulla hätä siinä tilanteessa
Nuffi= King of the road
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Itekään en ole tohoa koskaa tuohon tarkoitukseen käyttänyt, silloin aikoinaan kun nuhvissa oli noita vaivoja, niin muutama kilometri maantieajoa niin sillä rupes toimimaan
Eihän meillä kellään ole niin öljyinen nuhvin perä, jotta tarvis pelätä, että syttyy palamaan
Eihän meillä kellään ole niin öljyinen nuhvin perä, jotta tarvis pelätä, että syttyy palamaan
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !