Kohudosentti
Lähetetty: 04 Joulu 2012, 08:29
Suomen mainetta itäisessä naapurissa lisännyt kohudosentti on jälleen avannut sanaisen arkkunsa yliopistolla.
Joku kysyi häneltä mm: "Oletteko te valehdelleet?" "Tuo on sopimatonta puhetta. Ei, en minä ole valehdellut! Olen puhunut vertauskuvallisesti!"
Ajatellaanpa tilannetta, missä joku foorumilla väittää kunnostaneensa yli 100 Nuhvia. Sitten joku toinen kommentoi: "Et suinkaan sinä vaan valehtele!" "Ei, ei, en missään tapauksessa! Olen tehnyt sen vertauskuvallisesti!"
Tai jos vaimo on saanut mielestään pitäviä todisteita, että mies on käynyt vieraissa ja hän tivaa mieheltään asiaa. Silloin mies toteaa: "Ei, ei suinkaan noin. Tein sen VERTAUSKUVALLISESTI"
Nyt kohudosentti aikoo videoida jokaisen venäläisen naisen tapauksen, jolta on Suomessa otettu lapsi huostaan. Sitten hän, sananvapauden nojalla, aikoo lähettää nuo videot venäläiselle medialle.
Venäjällä on muistaakseni n 17.500 lapsivankia ja heille kerätään täällä Suomessa parhaillaankin avustuksia ja joululahjoja. Siellä on lisäksi laumoittain vanhempiensa hylkäämiä katulapsia (0,5-4,5 miljoonaa), joita suomalaiset yrittävät parhaansa mukaan auttaa. Joten ymmärrämme kyllä, että Venäjällä ollaan asiantuntijoita lasten kohtelussa ja lasten oikeuksien puolesta toimimisessa ja johon toimintaan Suomi liittyy olennaisesti. Dosentin toiminta auttaa näitä venäläisiä lapsia ja oikaisee Suomen ja Venäjän suhteita, vertauskuvallisesti. Ottihan Venäjän pääministerikin asian viime vierailullaan puheeksi. On se nyt niin tärkeä asia, että ylin poliittinen johto tarvitaan sitä käsittelemään.
Täytyyhän näin joulun alla jonkun esittää poliittisessa tiernapoikanäytelmässä Heroodesta. Ja sen jonkun halutaan nyt olevan pieni Suomi, joka vaan esittää vakuuttavasti halunsa tulla kumartamaan lapsukaisia, mutta kuitenkin tarkoittaa aivan jotain muuta.
Dosentti totesi, ettei ole hänen syynsä, kun Suomen käy huonosti. Hän esitti jo kartat tulevasta Euraasiasta, johon kuuluu, ei vain Suomi, vaan koko Eurooppa. Pitäkäämme kuitenkin mielessä, että dosentinkin tiedoissa saattaa olla aukkoja tulevan historian suhteen pitemmällä aikavälillä eli lopputulosta ajatellen.
Kun 1700-luvun alussa nk Ison-Vihan päivinä tsaari antoi käskyn kahteen eri kertaan hävittää Pohjanmaa, silloin niinä vaikeina aikoina suomalaiset mm huomasivat tiettyjä piirteitä venäläisten käytöksessä. Muutamat rupesivat hyödyntämäänkin niitä. Sanonta "ensin hutkitaan, sitten tutkitaan", on peräisin noilta ajoilta. Sehän on selvä toimintatapa. Tuomiot pannaan toimeen ennen tutkimista. Niinpä huonoissä väleissä olevat naapurit saattoivat ilmiantaa toisiaan. Ja syyttömätkin ihmiset joutuivat hutkittaviksi eikä se ollut mitään kesyä piiskausta. Omaa katkeruuttaan ei saa päästää niin valloilleen, että syyttömät joutuvat maksumiehiksi.
Ehkä dosentti tuntee historiaa ja pelaa noilla vanhoilla korteilla?
Voisimme aivan yhtä hyvin väittää päivän tulevan, jolloin Suomi oikeutetusti saa Karjalan takaisin.
Joku kysyi häneltä mm: "Oletteko te valehdelleet?" "Tuo on sopimatonta puhetta. Ei, en minä ole valehdellut! Olen puhunut vertauskuvallisesti!"
Ajatellaanpa tilannetta, missä joku foorumilla väittää kunnostaneensa yli 100 Nuhvia. Sitten joku toinen kommentoi: "Et suinkaan sinä vaan valehtele!" "Ei, ei, en missään tapauksessa! Olen tehnyt sen vertauskuvallisesti!"
Tai jos vaimo on saanut mielestään pitäviä todisteita, että mies on käynyt vieraissa ja hän tivaa mieheltään asiaa. Silloin mies toteaa: "Ei, ei suinkaan noin. Tein sen VERTAUSKUVALLISESTI"
Nyt kohudosentti aikoo videoida jokaisen venäläisen naisen tapauksen, jolta on Suomessa otettu lapsi huostaan. Sitten hän, sananvapauden nojalla, aikoo lähettää nuo videot venäläiselle medialle.
Venäjällä on muistaakseni n 17.500 lapsivankia ja heille kerätään täällä Suomessa parhaillaankin avustuksia ja joululahjoja. Siellä on lisäksi laumoittain vanhempiensa hylkäämiä katulapsia (0,5-4,5 miljoonaa), joita suomalaiset yrittävät parhaansa mukaan auttaa. Joten ymmärrämme kyllä, että Venäjällä ollaan asiantuntijoita lasten kohtelussa ja lasten oikeuksien puolesta toimimisessa ja johon toimintaan Suomi liittyy olennaisesti. Dosentin toiminta auttaa näitä venäläisiä lapsia ja oikaisee Suomen ja Venäjän suhteita, vertauskuvallisesti. Ottihan Venäjän pääministerikin asian viime vierailullaan puheeksi. On se nyt niin tärkeä asia, että ylin poliittinen johto tarvitaan sitä käsittelemään.
Täytyyhän näin joulun alla jonkun esittää poliittisessa tiernapoikanäytelmässä Heroodesta. Ja sen jonkun halutaan nyt olevan pieni Suomi, joka vaan esittää vakuuttavasti halunsa tulla kumartamaan lapsukaisia, mutta kuitenkin tarkoittaa aivan jotain muuta.
Dosentti totesi, ettei ole hänen syynsä, kun Suomen käy huonosti. Hän esitti jo kartat tulevasta Euraasiasta, johon kuuluu, ei vain Suomi, vaan koko Eurooppa. Pitäkäämme kuitenkin mielessä, että dosentinkin tiedoissa saattaa olla aukkoja tulevan historian suhteen pitemmällä aikavälillä eli lopputulosta ajatellen.
Kun 1700-luvun alussa nk Ison-Vihan päivinä tsaari antoi käskyn kahteen eri kertaan hävittää Pohjanmaa, silloin niinä vaikeina aikoina suomalaiset mm huomasivat tiettyjä piirteitä venäläisten käytöksessä. Muutamat rupesivat hyödyntämäänkin niitä. Sanonta "ensin hutkitaan, sitten tutkitaan", on peräisin noilta ajoilta. Sehän on selvä toimintatapa. Tuomiot pannaan toimeen ennen tutkimista. Niinpä huonoissä väleissä olevat naapurit saattoivat ilmiantaa toisiaan. Ja syyttömätkin ihmiset joutuivat hutkittaviksi eikä se ollut mitään kesyä piiskausta. Omaa katkeruuttaan ei saa päästää niin valloilleen, että syyttömät joutuvat maksumiehiksi.
Ehkä dosentti tuntee historiaa ja pelaa noilla vanhoilla korteilla?
Voisimme aivan yhtä hyvin väittää päivän tulevan, jolloin Suomi oikeutetusti saa Karjalan takaisin.