Universal nelonen
Valvoja: automies560
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 93
- Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
- Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960
Moikka kaikille. Oon uus palstalla ja uus nuhvien parissa.
361 vallu on meidän pihassa ollu kauemmin mitä itelläni on ikää mutta nyt ostin itselleni ihan omaksi nelso nuhvin mallia 60v.
Kampen on toimiva mutta joitain puutteita on tietenkin. Elikkä joku on joskus tarvinnut tosta sen vetokoukun lukituksen ja siitä jos saisin kuvan että minkälainen siinä pitäisi olla että voisin tehä sen. Ei oo kovin kätevää että koukku laahaa melkein maassa samalla kun lanaan pihaa tai ym..
Ja sitten toi kippihydrauliikka pitäis saaha laitettua. Ja palstaa luettuani huomasin sen olevan mahdollinenkin. Eli mihinkäs se liitin tulee ku vipu jo on tiedossa ja se vissiin toimiikin kun ainakin alkaa pumppua ahistamaan kun siitä kääntää. Eli se nostolaitevivun viereinen vipu on vissiin se hydrauliikan vipu. ja sit huomasin että siihen voi laittaa myös nostolaitteen kanssa toimivan hydrauliikan. Niin olisko jollain kuvaa näistä että missä kohden ne ulostulot sijaitsee. Voisin laittaa samalla kun vaihdan perään öljyt.
Toi kapine on seissyt viime vuodet niin että pariin kertaan vuodessa vain käytetty ja pikku pätkä ajettu. Niin onhan siinä liemet kaikki sitten sen näköisetkin.
Moottoriin jo öljyt vaihdoin mut vielä pitää laatikko/peräöljyt vaihtaa. Nesteetkin oli sen näköiset että huh huh. Voipa siinä olla kansipahvi vikaakin. AInakin putkesta tulee öljyä ja se nestekkin oli sen näköistä että voipi olla öljyä sielläkin. Eli jos viitsin niin teen konerempan. Mut tuntuu toimivan mitä nyt tarvii pakkosyöttö olla päällä että saa käyntiin. Mut kilvissä on ja liikkuu niin eiköhän sillä ens talven lumet pukita
Mut kovasti oon kiitollinen kaikesta avusta mitä vain saan. Ja ne kuvat on kivoja. Ja jos oikein oon ymmärtänyt niin se peräreppu on se missä on nostovarret?? Ja se pitäis olla oikealla tiukkuudella ilmeisestikkin. Eli onks se sit vain että pultit on kanssa kiinni vai onko siinä joku tarkka momentti. Niin ja vissiin pitää alkaa hommaan tuumainen hylsäsarja
361 vallu on meidän pihassa ollu kauemmin mitä itelläni on ikää mutta nyt ostin itselleni ihan omaksi nelso nuhvin mallia 60v.
Kampen on toimiva mutta joitain puutteita on tietenkin. Elikkä joku on joskus tarvinnut tosta sen vetokoukun lukituksen ja siitä jos saisin kuvan että minkälainen siinä pitäisi olla että voisin tehä sen. Ei oo kovin kätevää että koukku laahaa melkein maassa samalla kun lanaan pihaa tai ym..
Ja sitten toi kippihydrauliikka pitäis saaha laitettua. Ja palstaa luettuani huomasin sen olevan mahdollinenkin. Eli mihinkäs se liitin tulee ku vipu jo on tiedossa ja se vissiin toimiikin kun ainakin alkaa pumppua ahistamaan kun siitä kääntää. Eli se nostolaitevivun viereinen vipu on vissiin se hydrauliikan vipu. ja sit huomasin että siihen voi laittaa myös nostolaitteen kanssa toimivan hydrauliikan. Niin olisko jollain kuvaa näistä että missä kohden ne ulostulot sijaitsee. Voisin laittaa samalla kun vaihdan perään öljyt.
Toi kapine on seissyt viime vuodet niin että pariin kertaan vuodessa vain käytetty ja pikku pätkä ajettu. Niin onhan siinä liemet kaikki sitten sen näköisetkin.
Moottoriin jo öljyt vaihdoin mut vielä pitää laatikko/peräöljyt vaihtaa. Nesteetkin oli sen näköiset että huh huh. Voipa siinä olla kansipahvi vikaakin. AInakin putkesta tulee öljyä ja se nestekkin oli sen näköistä että voipi olla öljyä sielläkin. Eli jos viitsin niin teen konerempan. Mut tuntuu toimivan mitä nyt tarvii pakkosyöttö olla päällä että saa käyntiin. Mut kilvissä on ja liikkuu niin eiköhän sillä ens talven lumet pukita
Mut kovasti oon kiitollinen kaikesta avusta mitä vain saan. Ja ne kuvat on kivoja. Ja jos oikein oon ymmärtänyt niin se peräreppu on se missä on nostovarret?? Ja se pitäis olla oikealla tiukkuudella ilmeisestikkin. Eli onks se sit vain että pultit on kanssa kiinni vai onko siinä joku tarkka momentti. Niin ja vissiin pitää alkaa hommaan tuumainen hylsäsarja
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tervetuloa Jake82 foorumille, autamme aina tarpeen vaatiessa.
Perärepun pultit 16,60-19,35 kpm, repun kannen pultit 12,44-15,21 kpm.
Tuossa parit kuvat nuhvin peräpäästä http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... aa0002.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Perärepun pultit 16,60-19,35 kpm, repun kannen pultit 12,44-15,21 kpm.
Tuossa parit kuvat nuhvin peräpäästä http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... aa0002.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tarkastaisitko kari nuo momentit, taitaa pultit paukkua poikki nuilla momenteilla jos yhtään muistan oikein.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 93
- Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
- Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960
kari t. Oliskos mahollista jolloinkin käydä katsoon nuhviasi? Vai minkälainen nuhvi sinulla on. Sais ihan livenä katsoa sen koukun lukituksen. Näkyy tuo paikkakunta olevan meillä sama niin ei olis kaukana
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kirjoitanpa sanatarkasti mitä korjauskirjassa on kirjoitettu Pultti, hydr. peräkotelo kiin. vaihteisokoteloon 16,60-19,35 kpm ( 120-140 ld.ft )
Pultti, nostoakselin kotelon kiin peräkoteloon 12,44-15,21 kpm (90-110 ld.ft )
Tuollaiset lukemat antaa kymppimallin korjausohjekirja.
Pultti, nostoakselin kotelon kiin peräkoteloon 12,44-15,21 kpm (90-110 ld.ft )
Tuollaiset lukemat antaa kymppimallin korjausohjekirja.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllä on mahdollista käydä katsomassa nuhvejani, tuosta alhaalta näet minkälaisia nuveja minulla onJake82 kirjoitti:kari t. Oliskos mahollista jolloinkin käydä katsoon nuhviasi? Vai minkälainen nuhvi sinulla on. Sais ihan livenä katsoa sen koukun lukituksen. Näkyy tuo paikkakunta olevan meillä sama niin ei olis kaukana
Perjantaina klo 9.30 - 16.30 välisenä aikana ei sovi, muutoin kyllä Soittele 040-7077455.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
mutta siinnä on järeemmät pultit kuin nelosessa warpun kanssa tätä asiaa puitiin, mutten enää muista ulkoa nelosen momentteja.kari t kirjoitti:Kirjoitanpa sanatarkasti mitä korjauskirjassa on kirjoitettu Pultti, hydr. peräkotelo kiin. vaihteisokoteloon 16,60-19,35 kpm ( 120-140 ld.ft )
Pultti, nostoakselin kotelon kiin peräkoteloon 12,44-15,21 kpm (90-110 ld.ft )
Tuollaiset lukemat antaa kymppimallin korjausohjekirja.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuosta threen ja fourin korjausohjekirjasta en löytänyt minkäänlaisia momentteja peräreppuun / kanteen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
niinpä. nuo karin mainitsemat momentit passaa uudempiin koneisiin
joissa pulttien kannan avainväli 19mm.
vanhempiin koneisiin sekä osaan uudempien pulteista
joissa kannan avainväli 16mm, 90 nm on käytännössä havaittu sopivaksi
joissa pulttien kannan avainväli 19mm.
vanhempiin koneisiin sekä osaan uudempien pulteista
joissa kannan avainväli 16mm, 90 nm on käytännössä havaittu sopivaksi
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 93
- Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
- Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960
Mää kirrailin niitä mututu tuntumalla että ovat ainakin kiinni. Oli muutama löysällä.
Kari T Pitääpä tulla mut menee tässä varmaan ainakin pari viikkoo ettei pysty irroittautuun mihinkään. mut kattoa sit sen jälkeen. Tänään taas jatkaa nuhvin huoltamista ku tyty menee päikkäreille. Hirvee se kuran määrä mikä jäähdytysjärjestelmästä löytyy vieläkin vaikka oon huuhtonut varmaan 6 kertaa. Jos laskis ne hyd öljyt pois tänään niin olis sit pakko huomenna ne käydä ostaan. maksaa vain sen verran ettei millään raskis mut pakko ne on vaihtaa ku ihan on maitolitkut niin ei paljon viitti ajella ees.
Kari T Pitääpä tulla mut menee tässä varmaan ainakin pari viikkoo ettei pysty irroittautuun mihinkään. mut kattoa sit sen jälkeen. Tänään taas jatkaa nuhvin huoltamista ku tyty menee päikkäreille. Hirvee se kuran määrä mikä jäähdytysjärjestelmästä löytyy vieläkin vaikka oon huuhtonut varmaan 6 kertaa. Jos laskis ne hyd öljyt pois tänään niin olis sit pakko huomenna ne käydä ostaan. maksaa vain sen verran ettei millään raskis mut pakko ne on vaihtaa ku ihan on maitolitkut niin ei paljon viitti ajella ees.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Itsekin putsasin syyläriä moneen kertaan, ihan vesiletkulla päästin vettä läpi ja huljuttelin ja niin kauan vettä sisään että tulee puhdasta ulos. Ja vielä käytin koneen kuumaksi jäähdyttäjän puhdistusaineella, honkkarista joku kuuden euron pottu.
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 161
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 17:50
- Konekalustoani: 10/60 VM-67 460 VM-64 UNIVERSAL FOUR VM-60 3DL VM61 RIUKU VAMMAS/460
- NLCF r.y jäsen Nro: 427
- Paikkakunta: Haapajoki
Mulla oli 460:ssä putki haljennu öljyä oli syylarissa mutta ei toisinpäin
se oli kans semmoista mustaa kuraa
se oli kans semmoista mustaa kuraa
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Taas, yksi aamupäivällä kirjoittamani viesti on kadonnut jonnekkin "bittiavaruuteen"... No sou... meni sitten jo.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68