No nyt on harvinaista herkkua tulossa Suomeen. Maailman kolmanneksi suurin traktorivalmistaja Agco on investoinut Linnavuoreen uuden 25 miljoonan euron moottoreiden kokoonpanotehtaan.
He palkkaavat sinne n 100 henkeä töihin. Näistä n 70 rekrytoidaan syksyllä. Muut on jo palkattu. Ja lisäksi tuotekehitykseenkin otetaan väkeä, jota ennestään on n 90 henkeä. Tehdas tulee tuottamaan 10.000 moottoria vuodessa. Voisimme sanoa myös niin, että yksi työntekijä kokoonpanee vuodessa 100 dieselmoottoria.
Paras koulutushan noihin tehtäviin on ajoneuvoasentajan koulutus, mutta kuulemma sairaanhoitajiakin on palkattu. Tästähän me voimme päätellä, että ainakin osa moottoreista tulee olemaan erityisen terveitä!?
Suomeen ei ole juuri mitään investoitu ja monien konepajojen tilauskirjat ovat jo tyhjänä. Euro-kriisin pelätään vaikuttavan ensi keväänä syvempää ahdinkoa Suomeenkin.
Tuotantoa on Suomesta siirretty Kiinaan ja muihin halpatyövoiman maihin. Kiinassa mies tekee 200 eurolla hommia kuukauden. Kilpaile siinä sitten rationalisoinnilla ja ammattitaidolla!
Mutta traktoreilla menee täällä hyvin!
Ja pääasia, että pääasia pääasiassa pysyy pääasiana!
Uusi traktorimoottoreiden tehdas Suomeen!
Valvoja: automies560
-Agco Sisu Power sen sinne pykää,8500 neliötä tulee nyt ja 25000 neliötä on "mietintämyssyssä".
-pohjat kohta tehty,teräsrunko valmistuu 7 viikossa,peltikatto ja sokkelit lähtevät ensi viikolla
-pohjat kohta tehty,teräsrunko valmistuu 7 viikossa,peltikatto ja sokkelit lähtevät ensi viikolla
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Agco osti valtran juuri moottoreiden takia. Nyt pykäävät sitä v12 konetta siellä vauhdilla kasaan ja markkinoille.
Meinaavat pitkällä tähtäimellä luopua konsernissa perkinsistä, mersusta, deutzista ja man:n koneista.
Meinaavat pitkällä tähtäimellä luopua konsernissa perkinsistä, mersusta, deutzista ja man:n koneista.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Noilla valtran (Sisu-Diesel, myöhemmin Sisu Power? ) koneilla lienee kuitenkin aika vankka maine maailmalla,
vaikka olikin pitkään aikanaan volyymeiltaan globaalisti ajatellen aika mitätön tekijä markkinoilla ( esim. vrt Cummins, yms. isot "tekijät"...)
vaikka olikin pitkään aikanaan volyymeiltaan globaalisti ajatellen aika mitätön tekijä markkinoilla ( esim. vrt Cummins, yms. isot "tekijät"...)
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Linnavuoren Leijonat on joukkueena saavuttanut jo mestaruuden, jota voi verrata Suomen Leijonien lätkän MM:ään. Tuo on selvä voitto. Eivät ne moottorimarkkinat ole kasvamassa, vaan nyt on tosi kyseessä ja pudotuspeli maailmalla käynnissä. Jenkit osaavat bisneksen ja suomalaiset tekevät hyviä moottoreita. Ne eivät ole mitään lisenssillä tehtyjä myllyjä, vaan Suomessa kehitettyjä moottoreita, joiden laatua ja suoritusarvoja arvostetaan.
Toivotaan, että hyvä meininki sen kun vaan jatkuu siellä.
Voisi muuten olla mielenkiintoinen vierailukohde 2013 klubin jäsenille. Ehkä joku innostuisi järjestelemään sitä. Isäntiä voi pyytää kertoilemaan näiden moottoreiden ominaisuuksista vähän syvällisemminkin. Järjestelyt kannattaa sopia huolella etukäteen, niin matka on onnistunut ja antoisa.
Onnittelut Agco Sisu Powerin joukkueelle!
Toivotaan, että hyvä meininki sen kun vaan jatkuu siellä.
Voisi muuten olla mielenkiintoinen vierailukohde 2013 klubin jäsenille. Ehkä joku innostuisi järjestelemään sitä. Isäntiä voi pyytää kertoilemaan näiden moottoreiden ominaisuuksista vähän syvällisemminkin. Järjestelyt kannattaa sopia huolella etukäteen, niin matka on onnistunut ja antoisa.
Onnittelut Agco Sisu Powerin joukkueelle!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
njet anymore: Agco PowerWarpu kirjoitti:Agco Sisu Power
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-Ainakin clubin jäsenet ovat asentamassa hallin teräsrunkoa,tehdään yhtä hyvin kuin tehtäisiin BMC:lle,kestää varmasti
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
kah mokomaaNuffieldmaster kirjoitti:njet anymore: Agco PowerWarpu kirjoitti:Agco Sisu Power
http://www.agcopower.com/suomi/?x20126=1944917" onclick="window.open(this.href);return false;
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Enää ei suosita suomalaista SISUa....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68