Vetokehien kestävyys riippuu paljolti kuskista. Jos kakkosella koko ajan ruovittaa menemään eteenpäin niin ei varmasti kestä mutta pehmeissä paikoissa rauhallisella ajolla kestävät kohtuu hyvin, toki poikkeuksia on. Ja jos se vetokehä sattuu katkeamaan purkaamoilta löytyy uusia ja on helppo vaihtaa pellollakin. Tunnissa se on vaihdettuna.Nuffieldmaster kirjoitti:Fahrit ovat varmasti kestäviä. Vetokehät niistä kuuluu upotussyksyinä napsuvan laidastaan.
Leikkuupuimurin osto
Valvoja: automies560
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 83
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
- Paikkakunta: Ylämaa
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
Massikat
165
390
4255
6455
- VeeWee
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 50
- Liittynyt: 30 Elo 2009, 11:54
- Konekalustoani: Ford 4500, Nuffield "kootut teokset"
- NLCF r.y jäsen Nro: 399
- Paikkakunta: Salo
Osta tonnilla sampo,saahan siitä osina ja romunakin omansa pois jos edes tämä syksyn kestää.
Voi sitä oikean puimurin ostoa miettiä sitten vähemmällä kiiruulla.
Voi sitä oikean puimurin ostoa miettiä sitten vähemmällä kiiruulla.
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 5
- Liittynyt: 30 Heinä 2012, 23:48
- Konekalustoani: Belarus 952.3 MF 135MP DT-14B Fe TED 20
Osta äkkiä pois jos tuolla hintaa saat omin voimin liikkuvan ja puintikuntoisen koneen, tuli vaan mieleen kun äsken pyörähdin Seinäjoen Agrimarketin pihassa...siellä oli päällepäin tosi siisti punainen Sampo 410 hytillä, äsken katoin netistä hintaa ja meinasin tukehtua kun pyynti on 4500eur verollisena Tai eipä tiedä itkeäkö vai nauraa... Mutta muutenkin ainakin täällä Pohjanmaalla pientenkin koneitten hintapyynnit on ihan järjettömät.
Hinattavaa kylvölannoitinta oon katellu Belaruksen perään jo jonkin aikaa, yksi 2,5m siisti Tume ois kiikarissa josta hintapyynti oli kevääseen asti liki 5000eur, nyt se on tiputettu 2400 mut onhan siinä vieläkin puolet liikaa.
Että täytyypä puolet luvata siitä ennen talven tuloa ettei se seiso toistakin talvea liikkeen pihassa lumihangessa..
Hinattavaa kylvölannoitinta oon katellu Belaruksen perään jo jonkin aikaa, yksi 2,5m siisti Tume ois kiikarissa josta hintapyynti oli kevääseen asti liki 5000eur, nyt se on tiputettu 2400 mut onhan siinä vieläkin puolet liikaa.
Että täytyypä puolet luvata siitä ennen talven tuloa ettei se seiso toistakin talvea liikkeen pihassa lumihangessa..
Lähtee neljäs syksy Sampo 500:sella. Tässä on tehdasasenteinen koppi. Puitu ala vuosittain on noin 10 ha. Vesipumppu on vaihdettu toimestani, ja remmi rajaislieton pyöritykseen. Tässä on lietso kulunut ja tahtoo tukkeutua. Pitäisi kohtapuoliin avata ja katsoa jos siipiä saisi hitsattua tiivimmiksi.
Edellinen omistaja on käynyt läpi kaikki Sampon tyyppivikapaikat tästä, mutta puintejakin on ollut parhaimpina vuosina 70ha. Että vikaa on ollut, mutta on sillä puitukkin.
Edellinen omistaja on käynyt läpi kaikki Sampon tyyppivikapaikat tästä, mutta puintejakin on ollut parhaimpina vuosina 70ha. Että vikaa on ollut, mutta on sillä puitukkin.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Näissä alkupään viissatasissa tuo rajaiselevaattorin tukkeutminen johtuu siittä
kun lietso ei saa ilmaa ,koska korvausilmareijät uupuvat.
Noin kymmenen millin kokoiset reijät kuuluisi olla siinä siivapyörän alla ja taka kulmalla
kannattaa katsoa uudemista malleista tarkka määrä ja sijainti.
Myös siipien kunto pitää myös tarkastaa ,koska jatkuva tukkiminen on luultavasti
vääntänyt ne mutkille.
kun lietso ei saa ilmaa ,koska korvausilmareijät uupuvat.
Noin kymmenen millin kokoiset reijät kuuluisi olla siinä siivapyörän alla ja taka kulmalla
kannattaa katsoa uudemista malleista tarkka määrä ja sijainti.
Myös siipien kunto pitää myös tarkastaa ,koska jatkuva tukkiminen on luultavasti
vääntänyt ne mutkille.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tääkin olisi vielä täällä meillä, ja hinta ei apteekista kotoisin....
http://www.konekansa.net/showthread.php?786-SAMPO-600" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa.net/showthread.php?786-SAMPO-600" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Tuotapa korvausilma-asiaa en ole tullutkaan ajateelleeksi. Täytyypä käydä katsomassa olisiko kaverin -82 vuosimallisessa reikiä missä, kiitti tiedosta!!
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ihan kaverina voin sanoa, että hintaa on puolet liikaa jo heti lähtiessä. Netissä pyytävät joo, mutta onko tullut tosikiinnostuneita vielä yhtään? Niinkuin tuon minun tarkasteleman koneen, pienemmän viissatasen, käypä hinta alkaa tosiaan olla valmet moottorin hinta purettuna eli se vajaa tonni, 600:lla hitusen enemmän tehonsa takia.jusape kirjoitti:Tääkin olisi vielä täällä meillä, ja hinta ei apteekista kotoisin....
http://www.konekansa.net/showthread.php?786-SAMPO-600" onclick="window.open(this.href);return false;
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt sitä ollaan 500:n sampon omistajana. Kaupat tehtiin tänään.
Jos ken tietää hihnatyyppejä käyttökoneiston muuntimen päähihnalle (iso hihna puimurin oikealla puolen) sekä silppurille niin saa kertoa.
Ja jos keltä löytyy ohjaamoa tuollaiseen tai 580 malliseen, saa ilmoitella.
Jos ken tietää hihnatyyppejä käyttökoneiston muuntimen päähihnalle (iso hihna puimurin oikealla puolen) sekä silppurille niin saa kertoa.
Ja jos keltä löytyy ohjaamoa tuollaiseen tai 580 malliseen, saa ilmoitella.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Onnittelut hankinnan johdosta!!Nuffieldmaster kirjoitti:Nyt sitä ollaan 500:n sampon omistajana. Kaupat tehtiin tänään.
Ja jos keltä löytyy ohjaamoa tuollaiseen tai 580 malliseen, saa ilmoitella.
Mitä sillä kopilla tekee,ethän pui sateella kuitenkaan
No,onhan se vähän pölyttömämpi työpaikka kun saa kopissa olla...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Muutinhihna HL76
Silppuri C195
Sannoo varaosakirja, jos vain ymmärsin oikeat remmit katsoa.
Silppuri C195
Sannoo varaosakirja, jos vain ymmärsin oikeat remmit katsoa.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nuo hihnamerkinnät ei riitä, pitäisi olla jotain lisää tuumasi kauppias.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Jaa, oiskos kauppiaassa vikaa?
Äskes sain sanomalla B82 ja HBB4570 oikeat hihnat, ja HBB:n kohdalla kauppias totesi kuivakkaasti tyypin kuultuaan, jaa-a, kaksoiskiilahihna.
No muuta numeroita kauppiaalle ei varaosakirjasta löydy kuin viite 14, Tilausnumero: 0615147, puimurino: 110007, kiilahihna C195
ja viite 23, Tilausnumero: 0619175, puimurino: 110007, Muutinhihna HL76
Kyllä noilla pitäisi löytyä, mutta ellei löydy, ei voi muuta kuin mitata vielä remmin selkäpituus.
Äskes sain sanomalla B82 ja HBB4570 oikeat hihnat, ja HBB:n kohdalla kauppias totesi kuivakkaasti tyypin kuultuaan, jaa-a, kaksoiskiilahihna.
No muuta numeroita kauppiaalle ei varaosakirjasta löydy kuin viite 14, Tilausnumero: 0615147, puimurino: 110007, kiilahihna C195
ja viite 23, Tilausnumero: 0619175, puimurino: 110007, Muutinhihna HL76
Kyllä noilla pitäisi löytyä, mutta ellei löydy, ei voi muuta kuin mitata vielä remmin selkäpituus.
Viimeksi muokannut tommi, 25 Elo 2012, 06:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Pittääpä kilauttaa gummipörssiin joensuuhun. Kiitokset tommille.
Tankin korkkia saa myös tarjota, se uupuu.
Tankin korkkia saa myös tarjota, se uupuu.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Puimuri haettu varastosta. Nätisti pörähti 311CL valmetti käyntiin.
Syyläri purettu irti tinattavaksi, näkyy menevän samalla tuulettimen ropelinlaakerit uusiksi.
Täydellinen huolto pitää tehdä vermeelle tässä samalla. Polttoainettakin ryökäle vuosi, paluuputki murtunut poikki.
Joku trokari (joka ilmoittelee ostavansa puimureita), oli tarjonnut vajaan 2 t€ näkemättä laitoksesta
Oisi sitä tullut katsomaan, mutta kerkesimme tehdä jo kaupat onneksi.
Syyläri purettu irti tinattavaksi, näkyy menevän samalla tuulettimen ropelinlaakerit uusiksi.
Täydellinen huolto pitää tehdä vermeelle tässä samalla. Polttoainettakin ryökäle vuosi, paluuputki murtunut poikki.
Joku trokari (joka ilmoittelee ostavansa puimureita), oli tarjonnut vajaan 2 t€ näkemättä laitoksesta
Oisi sitä tullut katsomaan, mutta kerkesimme tehdä jo kaupat onneksi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.