Kylmäkosken kertojasta Raahelaiseen kertojaan
Valvoja: automies560
kyllä niillä piirrustuksilla pitäis saada malli tehtyä. ite en ole suunnittelupuolen ukkoja mutta niitä heppuja meillä kyllä löytyy.
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
jos vain kulut on kohillaan niin tarvetta löytyy
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
nyt vois joku selvittää alkuperäsistä osista näkyykö niissä mitään merkkiä siitä että mistä rautalaadusta ne on tehty. tämä sen takia että suomu ja pallografiittivaluilla on erilaiset syöttöjärjestelmät.
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kaikenkaikkiaan valut tuossa loikkarissa on todella huokoiset. Jopa tasopinnoissa oli reikiä, koneistetuissakin pinnoissa. Eihän ne siellä keskellä haittaa, joten ovat antaneet olla. Eiköhän tuo ihan patakattilarautaa ole?
Kuten tammi sanoi, valuosaamista löytyy mm. virosta ja venäjältäkin edulliseen hintaan.
Onkos välityssuhdetta aateltuna? Alkup. taitaa olla 1.48 mutta esim. 2.0 tai 1.8 olisi mielenkiintoinen.
Hintaa tietyin ehdoin voisi laskea myös se, että jokainen tekee kepit itse, piirretään vaikka ohjeet paperille. Siinäkin nimittäin menee aikaa jonkin verran työläisellä.
Kuten tammi sanoi, valuosaamista löytyy mm. virosta ja venäjältäkin edulliseen hintaan.
Onkos välityssuhdetta aateltuna? Alkup. taitaa olla 1.48 mutta esim. 2.0 tai 1.8 olisi mielenkiintoinen.
Hintaa tietyin ehdoin voisi laskea myös se, että jokainen tekee kepit itse, piirretään vaikka ohjeet paperille. Siinäkin nimittäin menee aikaa jonkin verran työläisellä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
joo niin vähä aattelinkin että GJL:ää ne taitaa olla tai jotai vastaavaa sen aikusta. meillä kuiteskin helpompi tehä GJS:ää joten niistä ne hyvä ois tehä. mutta eipä mennä asioitten edelle vaan täytyypi esti saada ne mallit, noi warpun mainittemat tyhjät kuoret ei olis lainkaan huono vaihtoehto kun mallia mietitään. enkä usko tämmöses projektis noiden raakavalujen hinnan nostavan kenenkään tukkaa pystyyn mutta noi muut romut ja niiden hinta että niitä päästään valamaan voipi nostaa punan monen pojan poskille pienenä veikkauksena vois olla että koneistus maksaa enemmän kun noi valut.Nuffieldmaster kirjoitti:Kaikenkaikkiaan valut tuossa loikkarissa on todella huokoiset. Jopa tasopinnoissa oli reikiä, koneistetuissakin pinnoissa. Eihän ne siellä keskellä haittaa, joten ovat antaneet olla. Eiköhän tuo ihan patakattilarautaa ole?
Kuten tammi sanoi, valuosaamista löytyy mm. virosta ja venäjältäkin edulliseen hintaan.
Onkos välityssuhdetta aateltuna? Alkup. taitaa olla 1.48 mutta esim. 2.0 tai 1.8 olisi mielenkiintoinen.
Hintaa tietyin ehdoin voisi laskea myös se, että jokainen tekee kepit itse, piirretään vaikka ohjeet paperille. Siinäkin nimittäin menee aikaa jonkin verran työläisellä.
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Sitä veikkaan minäkin, että valut on pieni erä lopullisen paketin hinnassa.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
nii ja mulle voi iha soitella vapaasti jos jotai on kysyttäävää. on vaan monasti helpompi sopia ja selvitellä asioita puhelimitse, aina kun ei oikee kerkiä olemaan koneellakaan paitti töissä ja numero on 050-4327339
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei mekään ilman mallikappaleita suinkaan Hirven Taunon juttusilla käyty, mutta jos eteläsuomestakin löytyy sisuskalujen valmistaja, niin kilpailutetaa sisuskalujen valmistuskin.Warpu kirjoitti:jos mallia ruvetaan "ihan oikeasti" tarvimaan niin täältä löytyy kuoret ja muitakin osia
Kolimiuloitteisten kuvien teko tutun miehen kautta ei ollutkaan niin yksinkertainen juttu kuten aiemmin kuviteltiin, "sotevana" teko ei ko. työpaikassa onnistunutkaan ja jos insinööri tekee kuvat niin menee kuulemma kolme päivää piirtäessä
Kyseinen insinööri oli suosittellut kuvien teettämistä oppilastyönä tekun kautta, saatavat tehdä oppilastyönä jopa ilman korvausta, joten otan yhteyttä raahen taikka oulun tekuun.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
kuvien saanti on varmaan alkuun suurin kustannus tosiaan, jos olis kuvat niin olis varsin helppo
kysellä tarjouksia osien tekemisestä
kysellä tarjouksia osien tekemisestä
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Onhan meillä 3d osaamista omassa porukassakin, mutta aika vain ei riitä millään tällä hetkellä
Ja tuohon mallintamiseen, uutta piirtää siinä vaiheessa 3 kun vanhaa mallintaa mittatarkasti
Ja tuohon mallintamiseen, uutta piirtää siinä vaiheessa 3 kun vanhaa mallintaa mittatarkasti
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
juttelin tuossa miedän suunnittelijan kanssa ja hän meinasi että olis mukava nähä kyseiset valukuoret jospa niistä sais valettua negatiivit joista mallit tehdään, meinasi vaan että olis halvempi ratkasu kuin lähteä 3d piirrosten kautta tekemään. eli jos joltain löytys pelkät kuoret kyseisistä kappaleista ja toimittas ne minulle niin saatas hommaa mietittyä eteenpäin.
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
joo oppilastyönä voi saada edullisesti, muuten pelkkien 3d kuvien teettämiseen voitte sitten varata muutaman tontun eurojakari t kirjoitti:Ei mekään ilman mallikappaleita suinkaan Hirven Taunon juttusilla käyty, mutta jos eteläsuomestakin löytyy sisuskalujen valmistaja, niin kilpailutetaa sisuskalujen valmistuskin.Warpu kirjoitti:jos mallia ruvetaan "ihan oikeasti" tarvimaan niin täältä löytyy kuoret ja muitakin osia
Kolimiuloitteisten kuvien teko tutun miehen kautta ei ollutkaan niin yksinkertainen juttu kuten aiemmin kuviteltiin, "sotevana" teko ei ko. työpaikassa onnistunutkaan ja jos insinööri tekee kuvat niin menee kuulemma kolme päivää piirtäessä
Kyseinen insinööri oli suosittellut kuvien teettämistä oppilastyönä tekun kautta, saatavat tehdä oppilastyönä jopa ilman korvausta, joten otan yhteyttä raahen taikka oulun tekuun.
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Otin yhteyttä Suomen valimotekniseen yhdistykseen, täältä kautta sain vinkin Lapuan valusta http://lapuanvalu.websites.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; Täälläkin kuulemma tehdään valuja ilman mallipiirustuksia. Olen ollut Antti Niskaseen yhteydessä ja hän halus kuvia kertojasta, kuvat olen laittanut, varmaan jonkinlaista arviota saadaan pelkkien kuvien pohjaltakin.
Tarkemmin varmaan sitten viikon kuluttua, valimoyhdistyksen porukka lähtee huomenna saksaan viikon reissulle jonka jälkeen palataan asiaan.
Warpu varmaan toimitta nuffimanille kuoret, pidetään nämä täällä jos vaikka jotain tapahtuis
Tarkemmin varmaan sitten viikon kuluttua, valimoyhdistyksen porukka lähtee huomenna saksaan viikon reissulle jonka jälkeen palataan asiaan.
Warpu varmaan toimitta nuffimanille kuoret, pidetään nämä täällä jos vaikka jotain tapahtuis
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !