Projekti: KKK 460:n
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Etuvalojen sähköt kytketty, samoin mittaritaulun valo. Toimii
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mistä tilasit tuon alkuperäisen pakoputken ja minkä hintainen Minulla on 58:ssa alkuperäinen ja kyllä on miellyttävämpi ääni kuin 61:ssä jossa on IKH:n 35:sen ferkun putki
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Verhon Jussilta, keltäpä muultakaankari t kirjoitti:Mistä tilasit tuon alkuperäisen pakoputken ja minkä hintainen Minulla on 58:ssa alkuperäinen ja kyllä on miellyttävämpi ääni kuin 61:ssä jossa on IKH:n 35:sen ferkun putki
Hinta taitaa olla 55 - 60 € pintaan, eli ei verrattuna niihin IKH:n nopeasti hapantuviin kovin kallis. Valmetissa kesti sellainen 4 vuotta, se materiaali niissä IKH putkissa on todella ohutta
Tänään ajettu nuhvilla noin 50 - 60 km. Mukavasti matka taittuu
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Mitä noihin IKH:n pakoputkiin tulee niin ei kyllä oikein hyvää sanottavaa ole .Työpaikan kaivinkoneeseen laitettiin uusi IKH:n pakoputki eikä kauaa mennyt kun murtui poikki alaosastaan.Oli niin ohutta peltiä ettei mitään rajaa.Sitten hommattiin parempilaatuinen pakoputki ja hienosti on kestänyt.Olisi tullut halvemmaksi kerralla ostaa kunnon äänenvaimennin
Hattu päähän ja hyvästi!
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 96
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 21:59
ja sitten kun sen mehupillin heivaa hitoille siittä pakosarjasta niin lakkaa nuhvi kuulostamasta rattorilta.. lähinnä tulee mieleen nelireikänen autonkone.. ja tosiaan alkaa maisema vaihtumaan (olettaen että hupiruuvilla on käyty)Nuffieldmaster kirjoitti:Nyt putkena oli rokkaputken pätkä taivutettuna sivulle, mutta se vaihtuu heti kun vain posti tuo alkuperäisen tilaan. Kyllä nuhvissa pitää alkuperäinen pakoputki olla, ei siitä koneesta muuten kuulu "Nufnufnuf"_Leyland_ kirjoitti:suora rosteri putkeksi nii ei pitäs enää ahistaa
mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kalusto valmiina vappuajoon:
http://kuvablogi.com/nayta/1875491/
http://kuvablogi.com/nayta/1875492/
http://kuvablogi.com/nayta/1875491/
http://kuvablogi.com/nayta/1875492/
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Mahtaa olla upea näky tienpäällä, kun isoveli vetää pikkuveljeä trailerilla
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Miten näissä olet tuon hitaanajoneuvon kolmion kiinnittänyt, kun kuvissa ei sitä näy?Nuffieldmaster kirjoitti:Kalusto valmiina vappuajoon:
http://kuvablogi.com/nayta/1875491/
http://kuvablogi.com/nayta/1875492/
Olisiko siihen olemassa joku kätevä teline johon sen voisi laittaa ja taas ottaa pois, peittää vaan jonkinverran näkyvyyttä varsinkin peilistä katsottuna.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Oli kiinni kolmosen perärepussa.automies560 kirjoitti:Miten näissä olet tuon hitaanajoneuvon kolmion kiinnittänyt, kun kuvissa ei sitä näy?Nuffieldmaster kirjoitti:Kalusto valmiina vappuajoon:
http://kuvablogi.com/nayta/1875491/
http://kuvablogi.com/nayta/1875492/
Olisiko siihen olemassa joku kätevä teline johon sen voisi laittaa ja taas ottaa pois, peittää vaan jonkinverran näkyvyyttä varsinkin peilistä katsottuna.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nuhvetilla on nyt ajettu tieajoa noin 400 - 450 km, hyvin tuntuu pelaavan vaikka öljyvuotoja vielä pieniä on havaittavissa. Sivuvalot lokasuojan päällä tuntuivat ottaneen itseensä, olisikohan hylkimisoireita kun nuhviin laitetaan majorin valot Tärinä irroittanut lasinpitimen...
No loppuviikosta tulee noin 150 km lisää mittariin kunhan käväisen hakemassa pöyhimen Tohmajärveltä...
No loppuviikosta tulee noin 150 km lisää mittariin kunhan käväisen hakemassa pöyhimen Tohmajärveltä...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
No kerrotko että millatavoin kiinnitit sen sinne peräreppuun, et kai sentään rautalangalla?Nuffieldmaster kirjoitti:Oli kiinni kolmosen perärepussa.automies560 kirjoitti:Miten näissä olet tuon hitaanajoneuvon kolmion kiinnittänyt, kun kuvissa ei sitä näy?Nuffieldmaster kirjoitti:Kalusto valmiina vappuajoon:
http://kuvablogi.com/nayta/1875491/
http://kuvablogi.com/nayta/1875492/
Olisiko siihen olemassa joku kätevä teline johon sen voisi laittaa ja taas ottaa pois, peittää vaan jonkinverran näkyvyyttä varsinkin peilistä katsottuna.
Tuntuu vaan siltä että ei ole kovin hyvää paikkaa sille kolmiolle olemassa siinä peräpäässä ja kuitenkin se pitäisi siellä olla tiellä ajettaessa.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Aa, juu hätäsesti unehtu.automies560 kirjoitti:No kerrotko että millatavoin kiinnitit sen sinne peräreppuun, et kai sentään rautalangalla?Nuffieldmaster kirjoitti:Oli kiinni kolmosen perärepussa.automies560 kirjoitti: Miten näissä olet tuon hitaanajoneuvon kolmion kiinnittänyt, kun kuvissa ei sitä näy?
Olisiko siihen olemassa joku kätevä teline johon sen voisi laittaa ja taas ottaa pois, peittää vaan jonkinverran näkyvyyttä varsinkin peilistä katsottuna.
Tuntuu vaan siltä että ei ole kovin hyvää paikkaa sille kolmiolle olemassa siinä peräpäässä ja kuitenkin se pitäisi siellä olla tiellä ajettaessa.
Oli kiinni siinä työkalulaatikon kiinnitysruuvin paikalla, mikä on siinä lukitustapin takana se kierre. Sellanen L -rauta toisinpäin ja siinä kiinni. Yhdellä ruuvilla.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tänään sitten valmisteltu nuffia tuonne perinnepäiville.
Asensin töötin, hitaan ajoneuvon kolmion ja korjasin hydrauliikan vian. Oli vikana se, että jouset olivat väärinpäin. Ts. matalapainehydrauliikan jousi korkeapainepuolella ja toisinpäin. Oireenahan oli, että vivut pistävät pirusti vastaan, ja nostovoimaa ei löytynyt. On muuten kipakkaliikkeinen nostolaite kertoja päällä tyhjäkäynnilläkin, helpottaa tasaisen kyntöpäisteen tekoa.
Asensin töötin, hitaan ajoneuvon kolmion ja korjasin hydrauliikan vian. Oli vikana se, että jouset olivat väärinpäin. Ts. matalapainehydrauliikan jousi korkeapainepuolella ja toisinpäin. Oireenahan oli, että vivut pistävät pirusti vastaan, ja nostovoimaa ei löytynyt. On muuten kipakkaliikkeinen nostolaite kertoja päällä tyhjäkäynnilläkin, helpottaa tasaisen kyntöpäisteen tekoa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Joku voisi kertoa mistä saisi kunnon kameran ja telineen noita tieajelujen kuvausta varten. Ärsyttää kuvata ja varsinkin julkaista paskaa tärisevää matskua, mutta kun en kykene parempaan
Tässä ylös vaihtoa 1:stä ->loikkarin 5 pykälään tienpäällä viime kesänä:
Tässä ylös vaihtoa 1:stä ->loikkarin 5 pykälään tienpäällä viime kesänä:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.