Faija (Nimim. Juuso) pyysi lisäämään projektinsa tänne muiden pällisteltäväksi. Kyseessä siis vuoden 1984 508 Mersu, joka nyt toista kertaa Faijan omistuksessa. Aktiiviuransa meillä se vietti toriautona n. vuosina 2002-2005, Uudestaan se ilmaantui pihamaalle viime jouluna. Omin voimin liikkuva yksilö hyväkuntoisella tekniikalla, ulkoasu on vuosien varrella päässyt repsahtamaan pahasti; paikkailtu väärällä värisävyllä, pellit päässeet pehmenemään ja taakse & hyttiin on ilmestynyt kaijuttimet jotka jättää varjoonsa minkä tahansa 1.3 litrasen teinikorollan poppivehkeet . Tarkoitus on 'entisöidä' tuo aikakautta vastaavaan kuntoon toriauto varustuksella, ikuisuusprojekti tuo tulee olemaan mutta hiljaa hyvä tulee. Kaikkea mahdollista mersuun sopivaa alkuperäisosaa saa tarjota jos löytyy nurkista, esim. takapuskureille olisi tarvetta.
Muutamia kuvatuksia:
Lisää löytyy http://lahtinen702.kuvat.fi/kuvat/MB+508D/
MB 508D -84
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 172
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
- Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
- NLCF r.y jäsen Nro: 143
- Paikkakunta: Loppi
jaahas ja mitenkäs toi muka jättää minun 1,3 DX corollan popit Ps: seon kansan auto eikä mikään teini auto
Leyland 272 -77
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 172
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
- Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
- NLCF r.y jäsen Nro: 143
- Paikkakunta: Loppi
eikö toi meisseli ole ihan rekisterissä vai seisonnassa ?
Leyland 272 -77
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Sori oli pakko
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 172
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
- Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
- NLCF r.y jäsen Nro: 143
- Paikkakunta: Loppi
Aika hyvä mutta eikö tuo pidäkkin ihan paikkansaNuffieldmaster kirjoitti:
Sori oli pakko
Leyland 272 -77
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 172
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
- Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
- NLCF r.y jäsen Nro: 143
- Paikkakunta: Loppi
ja vielä siihen teinicorollaan lisäys se ei ole teinicorolla vaan NUUDELI KIPPO
Leyland 272 -77
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Onko tuossa 17,5" pyörät? Ainakaan tavanomaisia 6.50-16" lukkovanteellisia ei tuossa näyttäisi olevan. Esimerkiksi Postilla oli sellaisia 508:ja, joissa oli 17,5 pyörät ja ilmajarrut, ne oli saatavilla valinnaisvarusteena. ohjaustehostin tuon ikäisessä onkin jo vakiona. Erittäin luotettavia vehkeitä, kun pitää asian mukaisesti huolta, eikä aja ilman nesteitä.
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Alkuperäiskoko on tosiaan tuo 6.50-16" mutta edellinen omistaja on vaihtanut alle 17,5" pyörät, tulevaisuudessa tuohon tulee 215x75x16 joka nurkkaan ajomukavuuden takaamiseksi. Tää auto on ilman ohjaustehostinta ja on ollut alunperinkin, Faija muisteli että nuo postin autot oli 608:ja joihin tosiaan sai 17,5" renkaat ja ilmajarrut.UniversalDM4 kirjoitti:Onko tuossa 17,5" pyörät? Ainakaan tavanomaisia 6.50-16" lukkovanteellisia ei tuossa näyttäisi olevan. Esimerkiksi Postilla oli sellaisia 508:ja, joissa oli 17,5 pyörät ja ilmajarrut, ne oli saatavilla valinnaisvarusteena. ohjaustehostin tuon ikäisessä onkin jo vakiona. Erittäin luotettavia vehkeitä, kun pitää asian mukaisesti huolta, eikä aja ilman nesteitä.
Muutama vanha kuva lisää,
Mummoni vanha 508 HMO-439 Alias 'Homo' kuvattu myös v. 1982
Faijan vanha valkoinen 508 vm. 84 mittatikkuna isäntä ite, kuvattu ilmeisesti v.1987
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 172
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
- Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
- NLCF r.y jäsen Nro: 143
- Paikkakunta: Loppi
on siinä kyllä jonkin verran laitettavaa
Leyland 272 -77
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Noissa muovimaskisissa pitäisi olla ohjaustehostin minun mielestäni kaikissa. 17,5" pyöriä on saanut nimenomaan myös 508:iin, ainakin minun yksilön omistajan käsikirjassa oli siitä mainminta, samoin ilmajarruista. 215-75/16 renkailla ei välttämättä saa katsastettua, riippuu katsastuskonttorista, kannattaa varmistaa.
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Minkä vuosimallin Mersu sulta löytyy? Tästä ei tehostinta kyllä löydy, tiedä sitten oisko vaihettu tehostamaton ohjaus? Mutta miksiUniversalDM4 kirjoitti:Noissa muovimaskisissa pitäisi olla ohjaustehostin minun mielestäni kaikissa. 17,5" pyöriä on saanut nimenomaan myös 508:iin, ainakin minun yksilön omistajan käsikirjassa oli siitä mainminta, samoin ilmajarruista. 215-75/16 renkailla ei välttämättä saa katsastettua, riippuu katsastuskonttorista, kannattaa varmistaa.
Saisitko tuon kohdan käsikirjasta skannattua jossa mainitaan tehostin ja ilmajarrut?
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Päivitellääns taas, nyt alkaa mersun peltihommat olemaan hyvällä mallilla.
Molemmat helmat hitsattu, toinen oven alareuna hitsattu, etupyöränkaarta hitsailtu ja vähän jo kittailtukin.
Jos jollakin sattuu lojumaa jaloissa ko. mersuun sopivia takaovia, puskureita tai muita osia niin saa tarjota tännepäin.
Molemmat helmat hitsattu, toinen oven alareuna hitsattu, etupyöränkaarta hitsailtu ja vähän jo kittailtukin.
Jos jollakin sattuu lojumaa jaloissa ko. mersuun sopivia takaovia, puskureita tai muita osia niin saa tarjota tännepäin.