Sivu 1/2

Priestman beaver kaivinkone

Lähetetty: 02 Maalis 2012, 22:25
Kirjoittaja Hietanen
tämmönen hankinta tuli tehtyä viisi vuotta sitten 8) :lol: moottorina on fordson power-majorin kone kokonais painoa on koneella 11 tuhatta :D nyt kesällä pitäis maalata kone uuteen väriin...

Re: Priestman beaver kaivinkone

Lähetetty: 02 Maalis 2012, 22:30
Kirjoittaja nelosnuhvi
VAU!! Mistä moinen löytyi? Joko liikkuu ja kiikkuu?

Re: Priestman beaver kaivinkone

Lähetetty: 02 Maalis 2012, 22:33
Kirjoittaja Hietanen
juu onhan tuolla kaivettu jonku verran omalla pihalla ja toimii ihan hyvin :lol: ainoa moitittava asia on moottori kun menee nesteet öljyn sekaan... (fordsonnin moottorin perusvika) :evil:

Re: Priestman beaver kaivinkone

Lähetetty: 02 Maalis 2012, 22:34
Kirjoittaja Hietanen
lähi tienoilta löyty noin 35 kilometrin päästä karkkilasta en muista tarkkaan mistä sieltä se löyty :D

Re: Priestman beaver kaivinkone

Lähetetty: 02 Maalis 2012, 22:58
Kirjoittaja Hietanen
tässä vastaavan lainen kone tosi toimissa :mrgreen: ( http://www.youtube.com/watch?v=HsVWiUMfVAQ" onclick="window.open(this.href);return false; )

Re: Priestman beaver kaivinkone

Lähetetty: 02 Maalis 2012, 23:10
Kirjoittaja jusape
:shock:

Enpä muista ikinä nähneenikään moista laiteta, ei varmaan montaa täsämaassa ole jäljellä.

Onkos jollain muistikuvia Ruston-Bucyrus?(tjsp...) merkkisestä koneesta, 18metrin puomilla, laahakauha (5m3), omapaino noin 70T ?
Kun ala-asteella olin, tuota peltojen poikki menevää puroa perattiin (vuosi oli jotain -81 tai2), niin siinä työmaalla oli sellainen,
(muistaakseni jostain pohjanmaalta tuotiin tänne)
kun leveimmässä kohdassa oli leveyttä, harjukohdassa, noin 35m ja syvyyttäkin yli 10, maanpinnasta siis...
Sen tietää missä koneista kiinnostunut 11-12 vuotias pojankloppi silloin aikansa vietti, heti koulun jälkeen, monta tuntia päivässä.....

Re: Priestman beaver kaivinkone

Lähetetty: 03 Maalis 2012, 09:16
Kirjoittaja 10/60 TenSpeed
Jos tuo olis minun kone niin en maalaisi, tuossa kuosissa on ärhäkämmän näkönen.

Re: Priestman beaver kaivinkone

Lähetetty: 03 Maalis 2012, 09:34
Kirjoittaja Lahtinen
Ääni täältäkin alkuperäisen ulkoasun puolesta, on tuossa vaan niin helkutin komea ajan patina.
Ennemmin vaan tekniikka kuntoon ja pientä siistimistä.

Re: Priestman beaver kaivinkone

Lähetetty: 03 Maalis 2012, 12:14
Kirjoittaja Hietanen
Lahtinen kirjoitti:Ääni täältäkin alkuperäisen ulkoasun puolesta, on tuossa vaan niin helkutin komea ajan patina.
Ennemmin vaan tekniikka kuntoon ja pientä siistimistä.
kyllä munki mielestä pitäis pitää se alku peräsessä kunnossa 8) laittaa uusi kone ja telaston laakerit korjaa niin kyllä alkaa maapallo kääntymään :mrgreen: minun tietoon on vaan tullut että suomessa on vaan 2 vastaavaa konetta :shock:

Re: Priestman beaver kaivinkone

Lähetetty: 03 Maalis 2012, 14:54
Kirjoittaja jamppi
Ei maalia tuohon, on rumuudessaan hieno kapine :!:

Re: Priestman beaver kaivinkone

Lähetetty: 03 Maalis 2012, 21:23
Kirjoittaja Konemäki
Hietanen kirjoitti:
Lahtinen kirjoitti:Ääni täältäkin alkuperäisen ulkoasun puolesta, on tuossa vaan niin helkutin komea ajan patina.
Ennemmin vaan tekniikka kuntoon ja pientä siistimistä.
kyllä munki mielestä pitäis pitää se alku peräsessä kunnossa 8) laittaa uusi kone ja telaston laakerit korjaa niin kyllä alkaa maapallo kääntymään :mrgreen: minun tietoon on vaan tullut että suomessa on vaan 2 vastaavaa konetta :shock:
Äkkiä sanoosin että on niitä Suomessa säilyny enemmänkin, tuossa esim yksi. http://www.kaivinkoneet.com/forum/viewt ... f=38&t=261" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäksi äitin kotokylällä on eräässä hietamontussa tuollainen Beaveri Teräsmiehen kaverina.

Re: Priestman beaver kaivinkone

Lähetetty: 03 Maalis 2012, 21:49
Kirjoittaja Hietanen
Kone oli siinä mielessä kiinnostava että siitä löyty mukana huolto kirjoja, kaivunkoneen nosturi-ym arvot ja vastapainot lappu ja räjäytys kuva kirja ja kaiken näköstä kuorma kirjaa ja sen sellasta eli eikö nuo tuo jo jonku verran koneelle arvoa lisää?? kone on viimeksi työskennellyt yrityksessä nimeltään B.HALME. Viimenen koneen urakka työ oli yrityksessä 70-80 luvulla Vihdissä motellin kaivo. Jolloin sen jälkeen on entinen omistaja kaivannut lammikikoita. Tämmönen maahantuoja on ollu koneella kuin Oy AXEL von KNORRING joka nimi on muuttunut Knorring Oy Ab:ksi vuonna 24.10.1989 8) :D

Re: Priestman beaver kaivinkone

Lähetetty: 03 Maalis 2012, 21:53
Kirjoittaja Hietanen
Konemäki kirjoitti:
Hietanen kirjoitti:
Lahtinen kirjoitti:Ääni täältäkin alkuperäisen ulkoasun puolesta, on tuossa vaan niin helkutin komea ajan patina.
Ennemmin vaan tekniikka kuntoon ja pientä siistimistä.
kyllä munki mielestä pitäis pitää se alku peräsessä kunnossa 8) laittaa uusi kone ja telaston laakerit korjaa niin kyllä alkaa maapallo kääntymään :mrgreen: minun tietoon on vaan tullut että suomessa on vaan 2 vastaavaa konetta :shock:
Äkkiä sanoosin että on niitä Suomessa säilyny enemmänkin, tuossa esim yksi. http://www.kaivinkoneet.com/forum/viewt ... f=38&t=261" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäksi äitin kotokylällä on eräässä hietamontussa tuollainen Beaveri Teräsmiehen kaverina.
Johan on heti kun laittaa omasta koneesta kuvia niin alkaa tietoa satelee että noita on enemmä no se on hyvä asia se :D

Re: Priestman beaver kaivinkone

Lähetetty: 03 Maalis 2012, 22:08
Kirjoittaja V602T
Hyvä että pelastetaan vanhoja koneita, saapa tulevat sukupolvet ihmetellä että millä sitä Suomen maata on rakennettu markka aikana. Tuo majorin kone ei kunnostamisen kannalta varmaan ole ongelma, jos muuten kone toimii. Joo tuosta maalauksesta no kantani on puolet ja puolet minä kyllä kallistuisin maalauksen puolelle vaikka ei se koneen käyttö tarkoitusta paranna on se silimälle kivan näköinen kirkaassa värissä. No miten sen ottaa onko se katsojan silimässä.

Re: Priestman beaver kaivinkone

Lähetetty: 04 Maalis 2012, 10:09
Kirjoittaja Hietanen
juu kyllähän toi mjorin kone lähtee yllättävän hyvin käymään :D mutta harmailla öljyillä joutuu melkein ajaa kun sen verran kova vuoto siellä on :( ainoa remontti koneessa on ollu meidän aikana kauhan hydraali sylinteri vuosi niin paljon että piti vaihtaa tiivisteet sinne 8)