Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!
Valvoja: automies560
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Otsikossohan se tärkein olikin, tämmönen härpätin tuli sitten hankittua:
- Liitteet
-
- 08022012371.jpg (77.21 KiB) Katsottu 22230 kertaa
-
- 08022012374.jpg (92.09 KiB) Katsottu 22230 kertaa
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Nyt ei ole enää kuljetus ongelmana tässä harrastuksessa! No liittyy tietysti myös työhöni, ei muuten ihan tämmöistä pystyisi pitämään
Ja lisään vielä: Ajoin valtran kyytiin, pitihän ritilää kokeilla. Ei oo moksiskaan sisu moisesta kyytiläisestä. Kuka arvaa paljonka kokonaiskorkeus tällä kuljetuksella on?
Ja lisään vielä: Ajoin valtran kyytiin, pitihän ritilää kokeilla. Ei oo moksiskaan sisu moisesta kyytiläisestä. Kuka arvaa paljonka kokonaiskorkeus tällä kuljetuksella on?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Jopas, niittikoppi Susi, ja vielä rolssin koneella, hyvä auto lukuunottamatta tuota koppia
Ei ihan jokapäiväinen kapine nykyään, ensin katoin että mettäkonealusta mutta onkin kaivurille tehty
Tommonen sisu oli töissä aikoinaan lavettina, tosin cumminssin koneella
Ei ihan jokapäiväinen kapine nykyään, ensin katoin että mettäkonealusta mutta onkin kaivurille tehty
Tommonen sisu oli töissä aikoinaan lavettina, tosin cumminssin koneella
Mukana kuin peräpukama!
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Tuollaisella Sisulla on tullut nuorena miehenä ajeltua. Rolssin kone oli kierrosherkkä, joten vaihtaminen ilman kytkintä oli hauskaa
Kaikenkaikkiaan jos itselle olisin kuormuria hankkimassa veteraanikäyttöön vaikea olisi olla ostamatta juuri 320 Rolssia
Kaikenkaikkiaan jos itselle olisin kuormuria hankkimassa veteraanikäyttöön vaikea olisi olla ostamatta juuri 320 Rolssia
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Heh snagari
Yks iso makkaraperunat ja puolen litran cocis kiitosh
Yks iso makkaraperunat ja puolen litran cocis kiitosh
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Tuommonen se kuorma-auton pitää olla
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Edellisen omistajan toimesta nostettu ritilä suoraksi, aikaisemmin mettäkonealustalla ollut tämä. Vaatimuksena oli minulla suora ritilä, mitenpä muuten näitä harrastevehkeitä kuljettelisjamppi kirjoitti:Jopas, niittikoppi Susi, ja vielä rolssin koneella, hyvä auto lukuunottamatta tuota koppia
Ei ihan jokapäiväinen kapine nykyään, ensin katoin että mettäkonealusta mutta onkin kaivurille tehty
Tommonen sisu oli töissä aikoinaan lavettina, tosin cumminssin koneella
Hiljalleen alkaa fullerin sielunelämä aukeemaan, hitaasti tosin Oli ilo seurata kun edellinen omistaja heitteli vaan vaihteita sisään miten halusijokke kirjoitti:Tuollaisella Sisulla on tullut nuorena miehenä ajeltua. Rolssin kone oli kierrosherkkä, joten vaihtaminen ilman kytkintä oli hauskaa
Kaikenkaikkiaan jos itselle olisin kuormuria hankkimassa veteraanikäyttöön vaikea olisi olla ostamatta juuri 320 Rolssia
No niin heti kettuillaanNuffieldmaster kirjoitti:Heh snagari
Yks iso makkaraperunat ja puolen litran cocis kiitosh
Mistäs näin tarkka arvaus? Oikea vastaus tasan 4metriä, kattovilkkuineen päivineen. +/- 10cmsompio kirjoitti:357,4 cm kokonaiskorkeus.
Ja minusta tuo koppi on jopa loistava, jotenkin omaan silmään käypi just! Ja on muuten hyvä näkyvyys, makuulaverikin on poikaa pitemmillä matkoilla
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Hieno peli .Onnitelut uudesta perheenjäsenestä Rolssin moottori todella nopea kierroksiaan pudottaan joten ei aikaakaan kun huomaat että vaihtelet ilman kytkintä kuin vanha tekijä .Ite ajelin rolssi sisua aikoinaan tosin nokka mallista ja nyt itellä nokka malli harraste pelinä leylandin moottorilla vaan mutta onneksi fullerilla ,rollseissahan oli aina fuller loota mutta leyland moottorisissa nokka malleissa oli kohtalaisesti myös ZF vaihteistoa .
Komea ÄmmäJyry!
Ja vielä makuuhytillä. Itse en ole kuin päässyt vähän siirtelemään niittikoppaa
No, pitää vielä hankkia R-Jyry suurinpiirtein tuolla yhdistelmällä ja nimenomaan Fullerilla.
Ja vielä makuuhytillä. Itse en ole kuin päässyt vähän siirtelemään niittikoppaa
No, pitää vielä hankkia R-Jyry suurinpiirtein tuolla yhdistelmällä ja nimenomaan Fullerilla.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
On tullut M-Sisu Misulla ajettua jokunen kuukausi,oli tosin NTE400 Cummins kopin alla. Todella hyvä näkyvyys verrattuna mihin tahansa kuormuriin,ja koneen jytinäkin kuuluu kivasti ohjaamoon .
Onnittelut hankinnasta
Onnittelut hankinnasta
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Sisu-palstalla on niin hiljaista, joten kirjoittelen tänne sisusta. Soppii sekkaan varmaankin
Eli muutama kysymys,
1. minkä takia tässä on peräkärryn käsijarru vipukin kopissa(ohjekirjassa näin luki). Ei kai se vakiona kaikissa ollut?
2. Onko tässä joskus ollut nosturi ja kippilavakin , kun vaihdekepin seutuvilla on valintakytkin nosturi/kippi, sekä kaksi palautuvaa vipukytkintä ja kaksi merkkivaloa.
3. Mikä on kuvassa näkyvä purnukka, mikä virka sillä on/ollut? Siitä on lähtenyt ohut letku jonnekkin, nyt poikki?
Eli muutama kysymys,
1. minkä takia tässä on peräkärryn käsijarru vipukin kopissa(ohjekirjassa näin luki). Ei kai se vakiona kaikissa ollut?
2. Onko tässä joskus ollut nosturi ja kippilavakin , kun vaihdekepin seutuvilla on valintakytkin nosturi/kippi, sekä kaksi palautuvaa vipukytkintä ja kaksi merkkivaloa.
3. Mikä on kuvassa näkyvä purnukka, mikä virka sillä on/ollut? Siitä on lähtenyt ohut letku jonnekkin, nyt poikki?
- Liitteet
-
- 09022012379.jpg (73.24 KiB) Katsottu 22060 kertaa
-
- 09022012382.jpg (54.82 KiB) Katsottu 22060 kertaa
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Neljäs kyssäri, mistä kannattaa hankkia sidontaketjuja ja vanttikiristimiä? Ei ole ennen tarvetta itse ostaa, joten vähän vinkkiä. Ettei ensimmäisellä kiristyksellä pasahda ketjut ottaan
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!