Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!
Valvoja: automies560
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Tuohan on voinut olla vaiukka pölliautona entisessä elämässä
Aikoinaan Heinolassa oli kymen rannalla Helsingin Kaupungin Puutavarakeskus eli HKPK ja muistan hyvin
-80 luvun alussa kun siellä oli kaksi tommosta rolssia puutavaran ajossa
Kerran pääsin turistiksi puunhakureissuille, komeeta
Tuo purkki on starttipilottia varten, siihen painetaan vartavasten siihen tehty purkki ja kopista muistaakseni pumpattiin käynnistyksen yhteydessä
Ketjut ja kiristimet saa ihan IKH:n myymälästä, toimivat kyllä
Aikoinaan Heinolassa oli kymen rannalla Helsingin Kaupungin Puutavarakeskus eli HKPK ja muistan hyvin
-80 luvun alussa kun siellä oli kaksi tommosta rolssia puutavaran ajossa
Kerran pääsin turistiksi puunhakureissuille, komeeta
Tuo purkki on starttipilottia varten, siihen painetaan vartavasten siihen tehty purkki ja kopista muistaakseni pumpattiin käynnistyksen yhteydessä
Ketjut ja kiristimet saa ihan IKH:n myymälästä, toimivat kyllä
Mukana kuin peräpukama!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jotain muuta tuolla varmasti on aikaisemmin tehty, voimanulosottokin autosta löytyy.. Hmm, mitähän siihen kehittelis Aurinkolipassa oli näkyvissä liimajälkinä ainakin yhden omistajan nimi. Hartlin luki siinä, näköjään nykyisinkin vielä firma löytyy(google). Jos ei ole muusta autosta lippaa otettu.jamppi kirjoitti:Tuohan on voinut olla vaiukka pölliautona entisessä elämässä
Aikoinaan Heinolassa oli kymen rannalla Helsingin Kaupungin Puutavarakeskus eli HKPK ja muistan hyvin
-80 luvun alussa kun siellä oli kaksi tommosta rolssia puutavaran ajossa
Kerran pääsin turistiksi puunhakureissuille, komeeta
Tuo purkki on starttipilottia varten, siihen painetaan vartavasten siihen tehty purkki ja kopista muistaakseni pumpattiin käynnistyksen yhteydessä
Ketjut ja kiristimet saa ihan IKH:n myymälästä, toimivat kyllä
Ahaa, siis pilotille, aivan kopissa on semmoinen käsipumppu starttipilotille. En osannut siihen sitä yhdistää. Onkohan paljon rääkätty pilotilla Ei tuo kone nyt ihan sohlo voi olla, yli 20 astetta pakkasta tänäänkin, niin jo tunnin lämmityksen päätteeksi jyrähti käyntiin. Akkulaatikon lämmitys kyllä loistokeksintö! Se savutuksen määrä on kyllä jotain ihan uskomatonta kylmäkäynnistyksessä, tuttava kerkesi jo sanoakin että rolssi tuprauttaa komiat sauhut pakkaskelillä
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
nelosnuhvi kirjoitti:Jotain muuta tuolla varmasti on aikaisemmin tehty, voimanulosottokin autosta löytyy.. Hmm, mitähän siihen kehittelis Aurinkolipassa oli näkyvissä liimajälkinä ainakin yhden omistajan nimi. Hartlin luki siinä, näköjään nykyisinkin vielä firma löytyy(google). Jos ei ole muusta autosta lippaa otettu.jamppi kirjoitti:Tuohan on voinut olla vaiukka pölliautona entisessä elämässä
Aikoinaan Heinolassa oli kymen rannalla Helsingin Kaupungin Puutavarakeskus eli HKPK ja muistan hyvin
-80 luvun alussa kun siellä oli kaksi tommosta rolssia puutavaran ajossa
Kerran pääsin turistiksi puunhakureissuille, komeeta
Tuo purkki on starttipilottia varten, siihen painetaan vartavasten siihen tehty purkki ja kopista muistaakseni pumpattiin käynnistyksen yhteydessä
Ketjut ja kiristimet saa ihan IKH:n myymälästä, toimivat kyllä
Ahaa, siis pilotille, aivan kopissa on semmoinen käsipumppu starttipilotille. En osannut siihen sitä yhdistää. Onkohan paljon rääkätty pilotilla Ei tuo kone nyt ihan sohlo voi olla, yli 20 astetta pakkasta tänäänkin, niin jo tunnin lämmityksen päätteeksi jyrähti käyntiin. Akkulaatikon lämmitys kyllä loistokeksintö! Se savutuksen määrä on kyllä jotain ihan uskomatonta kylmäkäynnistyksessä, tuttava kerkesi jo sanoakin että rolssi tuprauttaa komiat sauhut pakkaskelillä
Kyllä 320 Rolssi pilotia tarvitsi. Ei juuri muuten pakkasilla ilman lämmitystä käyntiin lähtenyt. Ei varmaan rikki mene jos oikein käyttää.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
pilottilaite on varsin hyvä keksintö armeijassa vähän tuoreemmassa SKoossa tuo tuli tutuksi
ei ois muuten tarvinnu yrittääkään valmettia käyntiin mutta reippaalla pumppaamisella
pakkasellakin savupilvi sakeni
tuosta perävaunun jarruventtilistä tais olla joskus puhe että sopivilla keleillä on hyvä
yhdistelmän jarruttamiseen
ei ois muuten tarvinnu yrittääkään valmettia käyntiin mutta reippaalla pumppaamisella
pakkasellakin savupilvi sakeni
tuosta perävaunun jarruventtilistä tais olla joskus puhe että sopivilla keleillä on hyvä
yhdistelmän jarruttamiseen
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Tänään oli kaksi tuntia piuhan nokassa, -18 pakkasta. Kyllähän sisu (rolls) hörähti viimeisellä käyntiin ilman pilottiakinjokke kirjoitti:nelosnuhvi kirjoitti:Jotain muuta tuolla varmasti on aikaisemmin tehty, voimanulosottokin autosta löytyy.. Hmm, mitähän siihen kehittelis Aurinkolipassa oli näkyvissä liimajälkinä ainakin yhden omistajan nimi. Hartlin luki siinä, näköjään nykyisinkin vielä firma löytyy(google). Jos ei ole muusta autosta lippaa otettu.jamppi kirjoitti:Tuohan on voinut olla vaiukka pölliautona entisessä elämässä
Aikoinaan Heinolassa oli kymen rannalla Helsingin Kaupungin Puutavarakeskus eli HKPK ja muistan hyvin
-80 luvun alussa kun siellä oli kaksi tommosta rolssia puutavaran ajossa
Kerran pääsin turistiksi puunhakureissuille, komeeta
Tuo purkki on starttipilottia varten, siihen painetaan vartavasten siihen tehty purkki ja kopista muistaakseni pumpattiin käynnistyksen yhteydessä
Ketjut ja kiristimet saa ihan IKH:n myymälästä, toimivat kyllä
Ahaa, siis pilotille, aivan kopissa on semmoinen käsipumppu starttipilotille. En osannut siihen sitä yhdistää. Onkohan paljon rääkätty pilotilla Ei tuo kone nyt ihan sohlo voi olla, yli 20 astetta pakkasta tänäänkin, niin jo tunnin lämmityksen päätteeksi jyrähti käyntiin. Akkulaatikon lämmitys kyllä loistokeksintö! Se savutuksen määrä on kyllä jotain ihan uskomatonta kylmäkäynnistyksessä, tuttava kerkesi jo sanoakin että rolssi tuprauttaa komiat sauhut pakkaskelillä
Kyllä 320 Rolssi pilotia tarvitsi. Ei juuri muuten pakkasilla ilman lämmitystä käyntiin lähtenyt. Ei varmaan rikki mene jos oikein käyttää.
Ovet ei vaan kestä kiinni, ovien sovitukset ei oo ihan justiinsa, ja pakkasella oventiivisteet ilmeisesti sen verta jäykät ettei ovi lukitu Saa pitää mutkaan ajaessa penkistä kiinni että kyydissä kestää
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 197
- Liittynyt: 12 Kesä 2007, 10:51
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Tuttu tunne Land Rover Defenderistä. Ja on kuitenkin vuosimallia 2003.Ovet ei vaan kestä kiinni, ovien sovitukset ei oo ihan justiinsa, ja pakkasella oventiivisteet ilmeisesti sen verta jäykät ettei ovi lukitu Saa pitää mutkaan ajaessa penkistä kiinni että kyydissä kestää
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Se onkin länsivenäläinen kötöstys koko auto, kuten kapiaiset intissä mainostivat
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Mustekala on hyvä noissa ovisäädöissä, toinen kun aukeaa niin toinen kiristyy
Tuonikäsessä sisussa on muitakin ihan oikeasti hyviä ominaisuuksia, esim. etujarrutehon puolitus, on lähes kuin ABS jarrut
Sitten siinä vasemmassa sivussa kojelaudan alla on manuaalinen latauksen säätömahdollisuus, katkaisin jolla säädetään talveksi hieman enemmän
jännitettä vai oliko se että kesäksi vähemmän
Katteles onko siellä semmosta rasia jossa on jotain tekstiä
Tuonikäsessä sisussa on muitakin ihan oikeasti hyviä ominaisuuksia, esim. etujarrutehon puolitus, on lähes kuin ABS jarrut
Sitten siinä vasemmassa sivussa kojelaudan alla on manuaalinen latauksen säätömahdollisuus, katkaisin jolla säädetään talveksi hieman enemmän
jännitettä vai oliko se että kesäksi vähemmän
Katteles onko siellä semmosta rasia jossa on jotain tekstiä
Mukana kuin peräpukama!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ovien lukitusvikaa esiintyy myös 2010-luvun Mitsubishi-vastapainotrukeissa,halvatun ovet jotain meltorautaa
Oootko kokeillu voidella sitä lukon kieltä,vois auttaa.
Oootko kokeillu voidella sitä lukon kieltä,vois auttaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jarrutuksen puolitus päällä, ihan kätevä. Ei ole turhan ärhäkkä näin äkkinäisen käsittelyssä Tuo jännitteensäätö olikin ihan uusi juttu, pitääpä huomenissa tutkia löytyykö sellaista.jamppi kirjoitti:Mustekala on hyvä noissa ovisäädöissä, toinen kun aukeaa niin toinen kiristyy
Tuonikäsessä sisussa on muitakin ihan oikeasti hyviä ominaisuuksia, esim. etujarrutehon puolitus, on lähes kuin ABS jarrut
Sitten siinä vasemmassa sivussa kojelaudan alla on manuaalinen latauksen säätömahdollisuus, katkaisin jolla säädetään talveksi hieman enemmän
jännitettä vai oliko se että kesäksi vähemmän
Katteles onko siellä semmosta rasia jossa on jotain tekstiä
Ei auttanut voitelu ovissa, kieli lukittuu käsin kääntäessä kyllä ja aukeaa napista painamalla, mutta ei vastaa oikein kopin tappiin.
Leikkailin uudet lattiamatot, sekä hansikaslokeron päällystelin. Punkan päälle matto, vähän kaunistaa vähän väljähtynyttä ulkonäköä. kuskin penkkiin penkinpäällisen, apukuskille pitää vielä etsiä jotain. Uudet verhot valmistumassa. Lisäksi vielä imurointia ja pölyjen pyyhkimistä, niin johan muuttui helpolla ohjaamon tunnelma. Maalipaikkailut ja tarrojen laitto jääpi keväämmälle.
Vähän myös jo mallailin lankkuja ritilän keskiosaan, joka on avoinna vielä. Kestää sitten pienempikin tavara kyydissä..
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Ihan varma en ole lakipykälistä mutta kun tuo on koneenkuljetukseen tarkoitettu niin pientä
varovaisuutta kappaletavaran kuskaukseen
Muistelisin tulleen sanktioita moisesta
varovaisuutta kappaletavaran kuskaukseen
Muistelisin tulleen sanktioita moisesta
Mukana kuin peräpukama!
Tuossa kuva siitä lataussäätimestä, siis tuossa vasemmassa sivussa oleva harmaa suorakaiteen muotoinen muoviloota.
Ja tässä lisää kuvia samasta esitteestä:
Ja tässä lisää kuvia samasta esitteestä:
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Ei prkl! Luulin että saapi tämmöisellä tasaritilällä ja keskeltä umpinaisella kuljettaa muutakin. Muutamalta asiaa kysyin, ja sanoivat että jos on asiallisen näköinen kuorma, eikä kuorman kyydistä putoamisen vaaraa ole, saapi myös pyörättömiä koneita kuljettaa. Muutamaa maamoottoria ja puimakonetta olisi tarve Edellinen omistaja kuljetti polttopuutkin tällä No onneksi ei ole iso tarve tämmöiselle kuljetuksille. Koneenkuljetukseen tämän hankin ja siihen se hyvin kelpaakin!jamppi kirjoitti:Ihan varma en ole lakipykälistä mutta kun tuo on koneenkuljetukseen tarkoitettu niin pientä
varovaisuutta kappaletavaran kuskaukseen
Muistelisin tulleen sanktioita moisesta
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tee siihen laidat, jotka on putkituppeihin pudotettavat, ja leimalla otteeseen merkintä "kappaletavaralava" niin voi kuskata melkeinpä mitä vaan
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68