Olisiko teijon telkkuaja..
Viime viikolla jututin erästä sisu miestä, viimeisiä sisuja suomalaisella torpalla, toinen omistaja taitaa olla, ja cummittelija koneella, sekä fullerin suoralaatikolla, mittarissa vain vaivaiset 1,6 milj.km..
Logistiikka ongelmat ratkaistu: SISU!
Valvoja: automies560
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Niitin seuraaja
http://sutii.kuvat.fi/kuvat/Raskaskalus ... 082078.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sutii.kuvat.fi/kuvat/Raskaskalus ... 082078.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Nalle-SISU
- Liitteet
-
- sisuyksiHR_au.jpg (29.65 KiB) Katsottu 22434 kertaa
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Teettikös nelosnuhvi niittiinsä jarrurempan?
Tuli tuolla masinistien puolella puhetta jarrurempoista, niin ajattelin kysäistä (siis jos viitsit suuntaa-antavan hinnan kertoa..) että mitä tuommoinen remontti oikein korjaamolla maksaa.
Tuli tuolla masinistien puolella puhetta jarrurempoista, niin ajattelin kysäistä (siis jos viitsit suuntaa-antavan hinnan kertoa..) että mitä tuommoinen remontti oikein korjaamolla maksaa.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jeps, teetin kerrankin jotain ulkopuolisellakin. Vetävälle akselille uudet jarruhihnat, riipukkeiden uudet tapit ja jarrukoneistoonkin uudet tapit. Lopuksi jarrusovitus ja paperit mittauksesta. Alveineen tasan kakstonnia oli loppulasku, työtä suurin osa kun melkein joka tappi ja pultti vaati ylimääräistä irroitusoperaatiota..
Auton arvoon nähden tietyst hinnakas korjaus tuli, mutta kestäneekin nyt sitten seuraavat plus 10vuotta näitä vähiä ajoja.
Auton arvoon nähden tietyst hinnakas korjaus tuli, mutta kestäneekin nyt sitten seuraavat plus 10vuotta näitä vähiä ajoja.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Se on sitä näiden vanhojen kanssa....
Eräskin , nimeltä mainitsematon, tokaisi/ kysäs multa, että oliko mitään järkee 1500eken osia hommata 4tonnin arvoiseen vanhaan leukuun.....
Eräskin , nimeltä mainitsematon, tokaisi/ kysäs multa, että oliko mitään järkee 1500eken osia hommata 4tonnin arvoiseen vanhaan leukuun.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
No niin, mietin päässäni että jos karhuun laitetaan uudet rummut ja hihnat + sitten juuri jarruihin tapit, sovitukset, niin melko varmasti siellä 1000€ molemminpuolin vähintään pyöritään hinnoissa.nelosnuhvi kirjoitti:Jeps, teetin kerrankin jotain ulkopuolisellakin. Vetävälle akselille uudet jarruhihnat, riipukkeiden uudet tapit ja jarrukoneistoonkin uudet tapit. Lopuksi jarrusovitus ja paperit mittauksesta. Alveineen tasan kakstonnia oli loppulasku, työtä suurin osa kun melkein joka tappi ja pultti vaati ylimääräistä irroitusoperaatiota..
Auton arvoon nähden tietyst hinnakas korjaus tuli, mutta kestäneekin nyt sitten seuraavat plus 10vuotta näitä vähiä ajoja.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
JepsKontio kirjoitti:No niin, mietin päässäni että jos karhuun laitetaan uudet rummut ja hihnat + sitten juuri jarruihin tapit, sovitukset, niin melko varmasti siellä 1000€ molemminpuolin vähintään pyöritään hinnoissa.nelosnuhvi kirjoitti:Jeps, teetin kerrankin jotain ulkopuolisellakin. Vetävälle akselille uudet jarruhihnat, riipukkeiden uudet tapit ja jarrukoneistoonkin uudet tapit. Lopuksi jarrusovitus ja paperit mittauksesta. Alveineen tasan kakstonnia oli loppulasku, työtä suurin osa kun melkein joka tappi ja pultti vaati ylimääräistä irroitusoperaatiota..
Auton arvoon nähden tietyst hinnakas korjaus tuli, mutta kestäneekin nyt sitten seuraavat plus 10vuotta näitä vähiä ajoja.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Tekikö nelosnuhvi perävaunun liittimestä paineilmasysteemit ulkoiseen käyttöön, perävaunun jarruletkun sovittimesta, kuvaa en löytänyt siitä vaikka kuinka etsin, 2 letku "liitin", yhdistetään yhdelle letkulle, päähän pikaliitin, on kopissakin ilman ulostulo, mutta se taitaa toimia vaan kompressorin tuottamalla ilmalla , ilman tulo heikkoa, auton perästä tulevasta ulostulosta saa suuremman paineen monimutkainen selostus..
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Tuo on ritiläauto niin ei ole perävaunu liittimiä, eikä vetokytkintäkään. Tosin aikaisemmista työtehtävistä muistona mm. ohjaamossa perävaunu käsijarruvipstaakki. Mulla on ilman ulosotto pikaliittimellä painesäiliöltä, oikeen hanakin vielä välissäJooseppi 1 kirjoitti:Tekikö nelosnuhvi perävaunun liittimestä paineilmasysteemit ulkoiseen käyttöön, perävaunun jarruletkun sovittimesta, kuvaa en löytänyt siitä vaikka kuinka etsin, 2 letku "liitin", yhdistetään yhdelle letkulle, päähän pikaliitin, on kopissakin ilman ulostulo, mutta se taitaa toimia vaan kompressorin tuottamalla ilmalla , ilman tulo heikkoa, auton perästä tulevasta ulostulosta saa suuremman paineen monimutkainen selostus..
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Sieltähän saa painetta eritavalla säiliöiden jälkeen, se p-vaunun vipu on ollut muissakin merkeissä, vaikka ei ehkä vaunua ole kiskottukaan, paikallaan ollessa vetämällä vipua voi jarruvalot loistaa, tiedä sitten liikkuessa vaikuttaako mitenkään, takaa ajavia voi hauskuttaa..vaikkei jarrutakaan..
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Kevät puolella tämä aihe saa jonkinverran jatkoa, pienien päivitystouhujen merkeissä.
SISU:han palveli lähes koko syksyn käytännössä päivittäin kuljetustehtävissä, kaksi vikaa tuli sinä aikana ilmi, ei muuta! Telinnostokoneikon tietämillä meni paineilmaletku poikki ja toinen "vika" oli ihan itseaiheutettu, perästä toinen ylileveysvalo tarttui johonkin kiinni ja väänti varret mutkalle..
Tälläistä olisi ohjelmassa siis:
-Led äärivaloja tilattu erivärisiä 30kpl, katotaan monta saadaan mahdutettua
-Peruutuskamera setti kahdella kameralla paikoilleen
-Uudet ledivalot 6kpl eri puolille autoa
-Led baari katolle
-Uudet led-sisävalot
-Digimittareita tulossa 6kpl, niille paneeli.
-Uusi kytkinpaneeli valoille
-Radioille uusi kotelo
-Ohjaamon sisällä metallipintoihin pinnoituskalvot ja katon+moottorikopan verhoilu uusiksi
-Takalasien tummennus kalvolla
Ja tekniikkaan:
-Tasauspyörästön lukko toimimaan, painekellossa vika ollut alusta asti
-Apukuskin pyyhkijöihin varret
-Täyshuolto
SISU:han palveli lähes koko syksyn käytännössä päivittäin kuljetustehtävissä, kaksi vikaa tuli sinä aikana ilmi, ei muuta! Telinnostokoneikon tietämillä meni paineilmaletku poikki ja toinen "vika" oli ihan itseaiheutettu, perästä toinen ylileveysvalo tarttui johonkin kiinni ja väänti varret mutkalle..
Tälläistä olisi ohjelmassa siis:
-Led äärivaloja tilattu erivärisiä 30kpl, katotaan monta saadaan mahdutettua
-Peruutuskamera setti kahdella kameralla paikoilleen
-Uudet ledivalot 6kpl eri puolille autoa
-Led baari katolle
-Uudet led-sisävalot
-Digimittareita tulossa 6kpl, niille paneeli.
-Uusi kytkinpaneeli valoille
-Radioille uusi kotelo
-Ohjaamon sisällä metallipintoihin pinnoituskalvot ja katon+moottorikopan verhoilu uusiksi
-Takalasien tummennus kalvolla
Ja tekniikkaan:
-Tasauspyörästön lukko toimimaan, painekellossa vika ollut alusta asti
-Apukuskin pyyhkijöihin varret
-Täyshuolto
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tänään vanaattisen sisumiehen kanssa juttelin tuolla agrimarketin konepäivillä, kehaisi, että ketkäs muulla merkillä ajavat saa merkkikaramellitkin joka kioskilta On se sisu vaan parempi ku muut siinäkin asiassa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Paitsi että nekin p¤rkeleen Sisu-pastillit tehää nykyää Italiassa
Lopetin niitten syömisen kun kuulin tuon.
Sisulla olin kyllä töissä tänäänkin
Lopetin niitten syömisen kun kuulin tuon.
Sisulla olin kyllä töissä tänäänkin
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Minä ostin talteen sillon näitä viimeisiä suomessa tehtyjä Sisu-pastilleja, koko "kartsallisen" Arvo eikun nousee enää
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!