Ford trader-Custom
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Selventäkääpä tietämättömälle näiden FoMoCon mallien erot?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Oliskos noissa ollut moottorin kallistuskulma eri,
joten öljypohjat, sekä öljypumpun imuputki olisivat erilaiset
Tai jotain sinnepäin.....
Tää ei oo tietoa, vaan hämyisä "muistikuva" vain
joten öljypohjat, sekä öljypumpun imuputki olisivat erilaiset
Tai jotain sinnepäin.....
Tää ei oo tietoa, vaan hämyisä "muistikuva" vain
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
En nyt moottoreista puhunut, vaan kori ja alustarakenteesta sekä tekniikasta ja valmistusaikakaudesta. Onko Custom traderin korvaaja? Kun koetin googlettaa Custom Fordia, tuli sieltä rod-autoja vastaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jaa, oli hiukan "epäselvä kysymys" mitä haet....
Trader oli malli ennen kustomia, ei vissiin kovinpaljoa teknisiä eroja, "Face-lift" malli kaiketi enimmäkseen.
Vaihteistossa tais C:ssä olla enempi pykäliä (kertoja? - tai pykälä, pari enemmän??)
Muutenkin "hiukan päivitetty" malli ? (voi olla menin täysin metsään ... )
Muistikuvat kun on, (nekin vähäiset) jostain +15v takaa....
Edit:
Eikös customit ollu mallimerkinnöillä, esim 09xx?,1110?, 1113?, jne.....
Trader oli malli ennen kustomia, ei vissiin kovinpaljoa teknisiä eroja, "Face-lift" malli kaiketi enimmäkseen.
Vaihteistossa tais C:ssä olla enempi pykäliä (kertoja? - tai pykälä, pari enemmän??)
Muutenkin "hiukan päivitetty" malli ? (voi olla menin täysin metsään ... )
Muistikuvat kun on, (nekin vähäiset) jostain +15v takaa....
Edit:
Eikös customit ollu mallimerkinnöillä, esim 09xx?,1110?, 1113?, jne.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Muistaakseni Customit oli malleiltaan D 500, D 750 ja D 1000.
Kahdessa ensimmäisessä kuutosmoottori ja suurimmassa oli Perkinsin V-8.
Nuo Jusapen muistelemat mallimerkinnät oli Ford Cargon malleja.
Olen muuten itse ajanut ajokortin Custom Cab 750:llä.
Ei ole sitten aivan varmaa tietoa.. oikaiskaa jos muisti pettää
Kahdessa ensimmäisessä kuutosmoottori ja suurimmassa oli Perkinsin V-8.
Nuo Jusapen muistelemat mallimerkinnät oli Ford Cargon malleja.
Olen muuten itse ajanut ajokortin Custom Cab 750:llä.
Ei ole sitten aivan varmaa tietoa.. oikaiskaa jos muisti pettää
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
No niin, nyt alkoi google paljastamaan salojaan. Kiitos Jokke
Tuollainen auto seisoo tyhjänpanttina erään tehdasrakennuksen kupeella. Virinnyt pieni mielenkiinto kapinetta kohtaan
Jos tuollaisen saisi MR kilpiin, mitä sen vakuutukset olisivat ja saako sillä ajaa sen 30X24 tuntia kuten suuri huhu kulkee, vai onko se vain 30 pv ja sillä siisti?
Olisi kuitenkin tarvetta heinien kuljetuksiin ja koneiden kuljetuksiin...
Pitääkö MR-autossa olla alkuperäinen lava vai saako siihen rakentaa ajanmukaisen päälirakenteen jälkikäteen?
Tuollainen auto seisoo tyhjänpanttina erään tehdasrakennuksen kupeella. Virinnyt pieni mielenkiinto kapinetta kohtaan
Jos tuollaisen saisi MR kilpiin, mitä sen vakuutukset olisivat ja saako sillä ajaa sen 30X24 tuntia kuten suuri huhu kulkee, vai onko se vain 30 pv ja sillä siisti?
Olisi kuitenkin tarvetta heinien kuljetuksiin ja koneiden kuljetuksiin...
Pitääkö MR-autossa olla alkuperäinen lava vai saako siihen rakentaa ajanmukaisen päälirakenteen jälkikäteen?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Muistelisin lukeneeni joskus kauuan sitten Koneviestistä juttua Ford Customin kevyestä kuorma-autosta jossa oli Ford 5000 - neloskone vähän virkistettynä. oli muistaakseni KV:n koeajossa, oisko ollu joskus 70 - 80- lukujen taitetta. Muisti voi tosin heittää jo, mutta näin olisin mieltä.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Niin, sitähän se on, noiden 15-20v vanhojen "hämärien" muistikuvien kanssa.
Siks laitoinkin "että voi olla menee täysin metsään" lisäyksen perään.....
Siks laitoinkin "että voi olla menee täysin metsään" lisäyksen perään.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Tuo Custom Cab on ollut vain D-sarjan ja Gargojen varustetasoa ilmaiseva myyntilisä, mutta jostakin syystä suurin osa näistä Fordeista on kuitenkin tuotu Suomeen tuolla customihytällä varustettuina.
Kuinkahan puritaaninen nuissa olisi ollut tuo Standard-varustetaso, kun tuo Customikaan ei oikein erottunut edukseen aikalaisistaan, muussa kuin hinnassa.
Kuinkahan puritaaninen nuissa olisi ollut tuo Standard-varustetaso, kun tuo Customikaan ei oikein erottunut edukseen aikalaisistaan, muussa kuin hinnassa.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...