Sivu 1/1
Pilkillä
Lähetetty: 21 Tammi 2012, 22:01
Kirjoittaja nelosnuhvi
Joko nuhvistit on pilkkimässä käynyt? Itse tänään aloitin, metsään kaivetulla tekolammella

Kyllä siinä vielä lokakuussa kaloja näkyi, nyt ei nykinyt

Onkohan happi loppunut vedestä
Jokatapauksessa pilkkikausi avattu

Re: Pilkillä
Lähetetty: 21 Tammi 2012, 22:10
Kirjoittaja jokke
Nahkapilkillä vain

Re: Pilkillä
Lähetetty: 21 Tammi 2012, 22:14
Kirjoittaja jusape
Kyllä täs parintunnin sissään voi jo alkaa hiukan pilkkiä.....
Viimeyön nukkunu 3-4tuntia, ja aamu 5-6 alkaen maistellu mallasta.......
Eilisten pohjien päälle.....

Re: Pilkillä
Lähetetty: 21 Tammi 2012, 22:22
Kirjoittaja nuffi59
Ei ole vielä kerennyt, vaikka paras aika olisi kylläkin nyt.Kevväämmällä jäällä on mukava olla, kun aurinko lämmäyttää.

Vanhaksiko lie tullut ja mukavuuvenhaluseksi.

Re: Pilkillä
Lähetetty: 22 Tammi 2012, 06:30
Kirjoittaja vormula77
Kohta olis tarkoitus kävellä tohon järvelle kokeilemaan jos vaikka vahingossa sais kalankin. Jäätä ei taida kovin paksulti olla.
Re: Pilkillä
Lähetetty: 22 Tammi 2012, 09:18
Kirjoittaja jamppi
Äläkää nyt helvetissä hukuttako itteänne, saa sitä kalaa kaupastakin
Re: Pilkillä
Lähetetty: 22 Tammi 2012, 13:42
Kirjoittaja nelosnuhvi
Kolkyt senttiä oli jäätä semmoisella keskikokoisella järvellä, siitä 20cm teräsjäätä. Pikku lammella oli jo lähemmäs puolimetriä

Vettä tosin jäällä joten huonot jääkelit kaikenkaikkiaan. Onko isommat veet vielä jäässäkään? Olkeehan varovaisia!
Re: Pilkillä
Lähetetty: 24 Helmi 2012, 07:17
Kirjoittaja vormula77
Jokos ootte ehtineet pilkille? Meinasin taas tänään mennä sairasloman kunniaks hetkeks aikaa kököttämään jäälle. On vaan pirullista kävellä jäällä, kun on lunta, sohjoa ja vettä aika reilusti jään päällä. Keskiviikko aamuna kävin jäällä nauttimassa auringonpaisteesta, eikä kalatkaan paljoa häirinneet pilkkimistä.
Re: Pilkillä
Lähetetty: 24 Helmi 2012, 09:01
Kirjoittaja hape
minä en moesta harrasta kun en pysty kalloo syömmään

nahka pilikillä ja pöövän iäressä tulloo pilikittyvä

Re: Pilkillä
Lähetetty: 08 Maalis 2012, 19:04
Kirjoittaja nuhvi63
Sunnuntaina tuli käytyä pikkulammella istumassa,ite sain kaksi ahventa,emäntä yhen ja poika jäi ilman,ei minkäänlaista syöntiä siis,vaan hyvä oli liikkua,hädintuskin saappaan jälki jäi lumelle,yöpakkaset kovettaneet pinnan.