Zetor 12145
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kysytääs nyt vielä täältäkin,
jos jollai olis värinumerosta ko. vermeeseen tietoa?
Pitäis viikonloppuna, kenties päästä maalaushommiin, kaikki punaiset osat uutta väriä pintaan.
Samoin lokarin levitys(vas) ja oikea tulee 2mm pellistä ittetehtynä uusi, samoin etukaaret.
(Eli koko verme punaisilta osiltaan...)
http://kuvablogi.com/nayta/3353981/" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinhäs muutama kuva laitteesta.
Tuon coolerihomman tein tuohon parivuotta sitten.
Koneremontin yhteydessä, ja turbokin siihen silloin vaihtus toiseen.
Alkuperäiset ahdot oli noin 0,4 ja ahtimen vaihdon jälkeen 0,7 ja syöttöä hiukan lissee niin 0,8
Sen jälkeen laatikko on laakeroitu ( isompaa tehonlisäystä varten, ja hiukan äänsikin viimetalvena jo)
Samoin jarrut on mutettu syksyllä kuivista levyistä märkälevyiksi.
Nyt oli pumppu+suuttimet laitettavana, tilaus oli noin 200hv syötölle.
Nyt ahdot on tyhjänä lievään ylämäkeen ilman kuormaa 1,4bar.....
jos jollai olis värinumerosta ko. vermeeseen tietoa?
Pitäis viikonloppuna, kenties päästä maalaushommiin, kaikki punaiset osat uutta väriä pintaan.
Samoin lokarin levitys(vas) ja oikea tulee 2mm pellistä ittetehtynä uusi, samoin etukaaret.
(Eli koko verme punaisilta osiltaan...)
http://kuvablogi.com/nayta/3353981/" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinhäs muutama kuva laitteesta.
Tuon coolerihomman tein tuohon parivuotta sitten.
Koneremontin yhteydessä, ja turbokin siihen silloin vaihtus toiseen.
Alkuperäiset ahdot oli noin 0,4 ja ahtimen vaihdon jälkeen 0,7 ja syöttöä hiukan lissee niin 0,8
Sen jälkeen laatikko on laakeroitu ( isompaa tehonlisäystä varten, ja hiukan äänsikin viimetalvena jo)
Samoin jarrut on mutettu syksyllä kuivista levyistä märkälevyiksi.
Nyt oli pumppu+suuttimet laitettavana, tilaus oli noin 200hv syötölle.
Nyt ahdot on tyhjänä lievään ylämäkeen ilman kuormaa 1,4bar.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Sehän on ihan kovan oloinen setori. Muista ettei se ahtopaine ole voimaa vaan palava polttoaine. 1,4 baria on toki vielä kohtuuden rajoissa. Itsellä on ihan samansuuntaisia suunnitelmia. Oma 1224 tarvisisi jarrurempan ja uudet laakerit laatikkoon. Siihen malliin liikkuu vaihdekeppi vetoa löysätessä.
Syöttöpumpun arvelin myös vaihtaa siihen Scaniasta. Pal-pumppu on nähnyt melko paljon tunteja ja tuntuu ettei ole enää kaksinen esitys. Turbo ja cooleri voisi olla seuraavana listalla, kun nuo perusasiat on saatu kuntoon. Keskiturbo olisi ehkä se järkevin ratkaisu, tuntuu että veto-ominaisuudet häviävät maahantuojan sepittämään ihmeelliseen pakojärjestelmään, joskin se perinteinen garretti ei myöskään ole mikään voimaturbo. Näissä maahantuojan turbottamissa en ole vielä yhdessäkään havainnut turbon olemassa oloa muusta kuin äänestä, kun taas vaikkapa Valmetin näkemyksessä ahtimen toiminnan huomaa myös vedossa.
Et muuten tietäisi ursuksen taka-alaikkunan osia mistään. Omasta on riisuttu ne pois ja se reikä hytistä pitäisi tukkia jollain läpinäkyvällä.
https://picasaweb.google.com/1006104099 ... 3671504946" onclick="window.open(this.href);return false;
Syöttöpumpun arvelin myös vaihtaa siihen Scaniasta. Pal-pumppu on nähnyt melko paljon tunteja ja tuntuu ettei ole enää kaksinen esitys. Turbo ja cooleri voisi olla seuraavana listalla, kun nuo perusasiat on saatu kuntoon. Keskiturbo olisi ehkä se järkevin ratkaisu, tuntuu että veto-ominaisuudet häviävät maahantuojan sepittämään ihmeelliseen pakojärjestelmään, joskin se perinteinen garretti ei myöskään ole mikään voimaturbo. Näissä maahantuojan turbottamissa en ole vielä yhdessäkään havainnut turbon olemassa oloa muusta kuin äänestä, kun taas vaikkapa Valmetin näkemyksessä ahtimen toiminnan huomaa myös vedossa.
Et muuten tietäisi ursuksen taka-alaikkunan osia mistään. Omasta on riisuttu ne pois ja se reikä hytistä pitäisi tukkia jollain läpinäkyvällä.
https://picasaweb.google.com/1006104099 ... 3671504946" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Juu, ei niin, siks pumppu ja suuttimet käytettiinkin korjaamolla...
Syöttöä tuli siis lisää, mikä teki sitten tuon paineennousun nyt tähän lukemaan.
Suutinkärjet vaihtu orkkis 4-reikäsistä 5-reikäisiin = 20% enemmän virtauskykyä (+ isompireikäiset), samalla ruiskutusajalla.
Coolerin / turbon puolesta pitäis resursseja olla vielä paljon käyttämättä, tuon coolerin pitäis riittää vaikka 350+ lukemiin,
turbonkin johkin 3sadan lukemiin, mut huippuja ei haeta.
Koneella kun vedetään talvisin kalkkivaunua, n.2-300tuntia, keväisin äestä, ja syksyisin 15m3 viljakärryä.
Vetovarret siinä ei ole olleet paikoillaan noin 18 vuoteen.....
Syöttöä tuli siis lisää, mikä teki sitten tuon paineennousun nyt tähän lukemaan.
Suutinkärjet vaihtu orkkis 4-reikäsistä 5-reikäisiin = 20% enemmän virtauskykyä (+ isompireikäiset), samalla ruiskutusajalla.
Coolerin / turbon puolesta pitäis resursseja olla vielä paljon käyttämättä, tuon coolerin pitäis riittää vaikka 350+ lukemiin,
turbonkin johkin 3sadan lukemiin, mut huippuja ei haeta.
Koneella kun vedetään talvisin kalkkivaunua, n.2-300tuntia, keväisin äestä, ja syksyisin 15m3 viljakärryä.
Vetovarret siinä ei ole olleet paikoillaan noin 18 vuoteen.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Niin, tuo oli tuo (kivimäen???) setka mikäli muistan nimen oikein, videon olen nähnyt ennenkin kyllä.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tässä muuten kuva yhdistelmästä, 2-3 vuoden takaa, kun tuo koneremppa/turbo/coolerihomma tuli valmiiksi...
Kalkkivaunun edessä
http://kuvablogi.com/nayta/3367732/" onclick="window.open(this.href);return false;
Koneen korkeus kattoon on n.285cm ja imuilman esipuhdistajan päälle 310cm
Kalkkivaunun edessä
http://kuvablogi.com/nayta/3367732/" onclick="window.open(this.href);return false;
Koneen korkeus kattoon on n.285cm ja imuilman esipuhdistajan päälle 310cm
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Joo, puol kaks yöllä näytti kello kun tulin pois..... Taas tänäänkin, kuten eilenkin.....
Kuvia on otettu lisää, laitan Blogiin kun täst kerkeen/jaksan.
Jos huomen sais (siis tänään) laitteen kasaan, sit pitäis mennä saman kaverin NH TS100sen kimppuun, sitten saappia laittaa (9-5, 3,0 TD, V6),
kannet auki jne.... joskus kun taaaaaas pääsis omien nuhvien kimppuun...... Työttömän aika on rajallinen, nääs.......
Edit: tosta eteenpäin on uusimpia kuvia:
http://kuvablogi.com/nayta/3375718/" onclick="window.open(this.href);return false;
Joku tärähtänytkin joukkoon mahtui, illalla meni sähköjen kanssa aikaa kun kaikki valot kerran tulee uusiks,
eli taakse 4 x Xenon, eteen tuli LED-työvalot, etu ja taka vilkut/parkit tulee uudet, ja koska leveys kasvaa,
piti kaikki johdot uusia jakorasialta saakka.....
Laitan lisää kun jaksan tms....... nyt kello 3.30 aamuyöllä ja pajalle pitäis taas päivällä mennä tekemään hommia.........
Kuvia on otettu lisää, laitan Blogiin kun täst kerkeen/jaksan.
Jos huomen sais (siis tänään) laitteen kasaan, sit pitäis mennä saman kaverin NH TS100sen kimppuun, sitten saappia laittaa (9-5, 3,0 TD, V6),
kannet auki jne.... joskus kun taaaaaas pääsis omien nuhvien kimppuun...... Työttömän aika on rajallinen, nääs.......
Edit: tosta eteenpäin on uusimpia kuvia:
http://kuvablogi.com/nayta/3375718/" onclick="window.open(this.href);return false;
Joku tärähtänytkin joukkoon mahtui, illalla meni sähköjen kanssa aikaa kun kaikki valot kerran tulee uusiks,
eli taakse 4 x Xenon, eteen tuli LED-työvalot, etu ja taka vilkut/parkit tulee uudet, ja koska leveys kasvaa,
piti kaikki johdot uusia jakorasialta saakka.....
Laitan lisää kun jaksan tms....... nyt kello 3.30 aamuyöllä ja pajalle pitäis taas päivällä mennä tekemään hommia.........
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Niinpä....
Ja kaveri toi eilen tuon ajokoneen tuohon taas, puitakin pitäis ennen joulua vielä ehtiä ajelemaan....
On täs pari-kolme päivää menny aika niin tiiviisti pajalla, ja myöhään ettei ole juurikaan mihinkään palstalle kirjoiteltua,
masi-puolella tai kkansan sivuilla en ole pariinpäivään edes käynyt, ts sivua edes avannut.
Päivät kun on olleet jotain 12-15tuntisia.....
Ja kaveri toi eilen tuon ajokoneen tuohon taas, puitakin pitäis ennen joulua vielä ehtiä ajelemaan....
On täs pari-kolme päivää menny aika niin tiiviisti pajalla, ja myöhään ettei ole juurikaan mihinkään palstalle kirjoiteltua,
masi-puolella tai kkansan sivuilla en ole pariinpäivään edes käynyt, ts sivua edes avannut.
Päivät kun on olleet jotain 12-15tuntisia.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
jusape kirjoitti:Niinpä....
Ja kaveri toi eilen tuon ajokoneen tuohon taas, puitakin pitäis ennen joulua vielä ehtiä ajelemaan....
On täs pari-kolme päivää menny aika niin tiiviisti pajalla, ja myöhään ettei ole juurikaan mihinkään palstalle kirjoiteltua,
masi-puolella tai kkansan sivuilla en ole pariinpäivään edes käynyt, ts sivua edes avannut.
Päivät kun on olleet jotain 12-15tuntisia.....
Täällä pohjoisessa vuorokauden pituus 24 tuntia
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jooh, onhan se vuorokausi kutakuinkin senpítuinen......
Harva vaan koko sitä aikaa pajalla on, muutakin tekemistä lienee yhdellä ja toisella.
En ole viittinyt/jaksanut olle pajalla itte kuin tuon 12-15 tuntia päivässä.....
Täs muutama kuva eiliseltä ??
http://kuvablogi.com/nayta/3376467/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja siitä 4 eteenpäin....
Kommentteja, mielipiteitä??
Harva vaan koko sitä aikaa pajalla on, muutakin tekemistä lienee yhdellä ja toisella.
En ole viittinyt/jaksanut olle pajalla itte kuin tuon 12-15 tuntia päivässä.....
Täs muutama kuva eiliseltä ??
http://kuvablogi.com/nayta/3376467/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja siitä 4 eteenpäin....
Kommentteja, mielipiteitä??
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 317
- Liittynyt: 11 Heinä 2011, 22:01
- Konekalustoani: fordson pover-major
- Paikkakunta: Hyrynsalmi
Kerrassaan on siisti,ja onnistunut kokonaisuus,Minä ite mielessäni ounastelin ennakkoon,että tuon erillisen Likasuojan levitepalan kiinnittäminen(hitsaus) vääntäisi tuon likasuojan selän,Vaan suora on.
Laatutyötä kertakaikkiaan .
Laatutyötä kertakaikkiaan .