Nuffield 4DM -59
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Harmittaa kun sattuu olemaan täällä Raahessa nuo Pekan päivät samaan aikaan Olis mukava hurauttaa nuhvilla Kestilään, entisen kasvupitäjän tapahtumaan
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 110
- Liittynyt: 14 Touko 2007, 14:07
- NLCF r.y jäsen Nro: 30
- Paikkakunta: Oulu/Siikalatva
Tiivistelmä leikkimielisestä mutta totisesta vanhojen traktoreiden veto/kiihdytyskisasta Kestilä päivillä.kari t kirjoitti:Harmittaa kun sattuu olemaan täällä Raahessa nuo Pekan päivät samaan aikaan Olis mukava hurauttaa nuhvilla Kestilään, entisen kasvupitäjän tapahtumaan
Viimeksi muokannut Lepa, 09 Heinä 2012, 08:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 110
- Liittynyt: 14 Touko 2007, 14:07
- NLCF r.y jäsen Nro: 30
- Paikkakunta: Oulu/Siikalatva
Takavalojen sähköhommat pitäisi vielä saada viimeisteltyä. Ostin Marjakankaalta melko karkeatekoiset tarvikesivuvalot, joissa kartiot mukana. Pistin kuitenkin ainakin toistaiseksi paikalleen nuhvissa olleet uudemman malliset butler valot kun sitä ei aivan alkuperäisen näköiseksi ole tarkoitus nyt pistää vaan tavoitteena on enemmänkin "vanhaa kunnioittava" pikkuisen tuunattu käyttöentisöinti.
Nuhvilla tulee tarvetta ajella hämärässäkin ja jonkinlaiset suunnannäyttäjät olisi hyvä olla, joten onko joku onnistunut tuollaisiin virittämään vilkkusysteemit? Erilliset vilkut kun ovat melko ruman näköiset.
Valojen johdotuskin pitäisi suunnitella, joko alkuperäiseen tapaan putkittamalla taikka sitten lokasuojan tukiraudan sisältä vetämällä.
Nuhvilla tulee tarvetta ajella hämärässäkin ja jonkinlaiset suunnannäyttäjät olisi hyvä olla, joten onko joku onnistunut tuollaisiin virittämään vilkkusysteemit? Erilliset vilkut kun ovat melko ruman näköiset.
Valojen johdotuskin pitäisi suunnitella, joko alkuperäiseen tapaan putkittamalla taikka sitten lokasuojan tukiraudan sisältä vetämällä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nuihinhan saat kojelaudan sisään ihan sellaisen vilkun, joka vain katkoo jompaa kumpaa sivuvaloa, kuten jenkkiautoissa.
Tuo uudempi valaisin ei ole butler vaan rocket -tyyppinen.
Ja tuo tarvikevalo näyttää olevan mallia major.
Hyvin sointuvat käyttöehostuksessa molemmat nuffiin tuolla tavalla kuten olet laittanut.
Tuo uudempi valaisin ei ole butler vaan rocket -tyyppinen.
Ja tuo tarvikevalo näyttää olevan mallia major.
Hyvin sointuvat käyttöehostuksessa molemmat nuffiin tuolla tavalla kuten olet laittanut.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 110
- Liittynyt: 14 Touko 2007, 14:07
- NLCF r.y jäsen Nro: 30
- Paikkakunta: Oulu/Siikalatva
Jakopään ketju tuli taannoin vaihdettua uuteen, mutta en kuvia ole ehtinyt latailemaan. Entinen oli venynyt jo sen verran, että huolestutti mahdollinen katkeaminen ja koneremonttiin käytetyn työn meneminen hukkaan.
Tämän verran oli ketjuissa eroa ilman sen kummempaa venytystä.
Uusi ketju asennettuna:
Tämän verran oli ketjuissa eroa ilman sen kummempaa venytystä.
Uusi ketju asennettuna:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kun asensit ikh pumpun, käytitkö pumpussa mukana tullutta kaksoisnippaa putken yhdistämiseen?
Kun minä olen tässä pyöritellyt alkuperäistä putkea siihen kaksoisnippaan, niin toinen pää joka tulee ylös venttiilipakettiin käy, mutta se pumpun puoleinen ei... kierre lähtee vetämään kyllä, mutta on erittäin väljä.
Kun minä olen tässä pyöritellyt alkuperäistä putkea siihen kaksoisnippaan, niin toinen pää joka tulee ylös venttiilipakettiin käy, mutta se pumpun puoleinen ei... kierre lähtee vetämään kyllä, mutta on erittäin väljä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 110
- Liittynyt: 14 Touko 2007, 14:07
- NLCF r.y jäsen Nro: 30
- Paikkakunta: Oulu/Siikalatva
Tuonne painepuolelle ei tarvinnut tehdä muutoksia, imupuolelle joutui hieman säveltämään ja vaihtamaan mm. kulman matalampaan. Muistaakseni tuo nippa oli pumpussa tuo jo valmiiksi melko tiukasti paikalleen ruuvattuna eikä sitä tullut irroteltua. Mitään ongelmia en ainakaan muista siinä olleen. Tuonnäköinen nippa siinä oli.Nuffieldmaster kirjoitti:Kun asensit ikh pumpun, käytitkö pumpussa mukana tullutta kaksoisnippaa putken yhdistämiseen?
Kun minä olen tässä pyöritellyt alkuperäistä putkea siihen kaksoisnippaan, niin toinen pää joka tulee ylös venttiilipakettiin käy, mutta se pumpun puoleinen ei... kierre lähtee vetämään kyllä, mutta on erittäin väljä.