Lingon laittoa
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
ei hassumpi sepitys,nykyään kun joka toinen työkone kaipaa hydrauliikkaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tulipa ostettua Runni. Tai ostettua ja ostettua, soittelin tutuille konemiehille edellisen ligon totaalisen leviämisen takia, josko löytyisi jotakin raatoa. Tärppäsikin sitten viimein, hintaa emme vielä, vastaus sitä tiedustellessa oli että katotaan joskus jotakin sitte kun teet meille jotakin joskus.
Tässä ei ole syöttökierukkaa ollenkaan, joten se täytyy tehdä siihen. Olen miettinyt keskipakosiipiä Hukin tapaan. Olisiko niissä mitään järkeä? Vai olisiko kierukkatyyppinen alkuperäisen kaltainen parempi?
Runni otti selvästi vähemmän voimaa koeajolenkillä, kuin Puhuri -linko, joka minulla on aikaisemmin ollut. Arvio ei ole pelkästään perstumalla, vaan käytän nivelakselissa räikkää ylikuormakytkimenä. Räikkä ei antanut periksi läheskään yhtä paljon kuin puhurilla lingotessa paksua lunta. Ehkä yksi syy on syöttökierukan puuttuminen, mutta toisaalta kaikki lumi lensi ulos, ja ajonopeuskin taisi olla samaa luokkaa.
Joku mainitsi että Runni on painava jossakin keskustelussa. Eihän tuo painava ole, käänsin sen lihasvoimalla ympäri, kun tasapainottelin vähän hiomalla heittosiivikkoa.
Tässä ei ole syöttökierukkaa ollenkaan, joten se täytyy tehdä siihen. Olen miettinyt keskipakosiipiä Hukin tapaan. Olisiko niissä mitään järkeä? Vai olisiko kierukkatyyppinen alkuperäisen kaltainen parempi?
Runni otti selvästi vähemmän voimaa koeajolenkillä, kuin Puhuri -linko, joka minulla on aikaisemmin ollut. Arvio ei ole pelkästään perstumalla, vaan käytän nivelakselissa räikkää ylikuormakytkimenä. Räikkä ei antanut periksi läheskään yhtä paljon kuin puhurilla lingotessa paksua lunta. Ehkä yksi syy on syöttökierukan puuttuminen, mutta toisaalta kaikki lumi lensi ulos, ja ajonopeuskin taisi olla samaa luokkaa.
Joku mainitsi että Runni on painava jossakin keskustelussa. Eihän tuo painava ole, käänsin sen lihasvoimalla ympäri, kun tasapainottelin vähän hiomalla heittosiivikkoa.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
keski pako siiven eelle käänyttä kotvan suapi ehtii mutta jos eukkos sannoo että ootpa kätevä käsistäs niin se kierukan teko kyllä sitä vuatii.
aja millä ajat mutta majorilla loput
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Voi ahven noita sinun juttuja
Runni 230 täällä käytössä, kestävä vahvasti tehty linko Painoa on kyllä ihan mukavasti. Nuoskalumi menee huonosti tai ei olleenkaan, se ainut moite. Eikös aikaisemmin joku paja tehnyt tehokkaampaa kierukkaa runniin?
Keskipakosiivet aiheuttaa ainakin pysähtyessään aikamoista meteliä, kovin ihmisten ilmoilla ei kehtaa pyöritellä
Joten suunnittelisin tehokasta kiinteää kierukkaa runniin
Runni 230 täällä käytössä, kestävä vahvasti tehty linko Painoa on kyllä ihan mukavasti. Nuoskalumi menee huonosti tai ei olleenkaan, se ainut moite. Eikös aikaisemmin joku paja tehnyt tehokkaampaa kierukkaa runniin?
Keskipakosiivet aiheuttaa ainakin pysähtyessään aikamoista meteliä, kovin ihmisten ilmoilla ei kehtaa pyöritellä
Joten suunnittelisin tehokasta kiinteää kierukkaa runniin
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
vae niin mutta joetae perus asijoita kun otetaan huomioon niin näen se sittenkkii on. keskipako siiven evut ensin. pihoja puhistettaessa ee tarvii ulosottoo kytkee piältä pois vaekka luukut oes kiinni, koetappa jääkillä siivillä. kolinat tulloo vasta sillon kun ulosotto tyhjällä lingolla pysäätettään ja esm pihoja puhistettaessa mitäpä sitä välillä pysäätellöö ellei halluu nuapuria herätellä. toinen etu kivet ym mitkä ee pitäs kuuluu lingotavviin niin vaurijot toesta luokkoo kuin kiintee siipisissä. ja murtopulttiin vaehtelu jiäp kokonaan pois, joten tästä lähettävä kerron 40/vuon kokemuksesta enkä minusta tuntuu pohjalta
aja millä ajat mutta majorilla loput
Ehkä pikkuisen keskipakosiipien kannalla olen tällä hetkellä.
Omaa metsäautotietä kävin linkoamassa tänään. Hyvin toimii pakkaslumella ilman syöttökierukkaakin, paikoin lunta oli 50 - 60 centtiä, kertavedolla tuli puhdasta, nopeutta oli noin 2 - 3 km/h.
Omaa metsäautotietä kävin linkoamassa tänään. Hyvin toimii pakkaslumella ilman syöttökierukkaakin, paikoin lunta oli 50 - 60 centtiä, kertavedolla tuli puhdasta, nopeutta oli noin 2 - 3 km/h.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
No joo, aika hyvät syyt kyllä ahven luetteli. Ihan mielen mukkaan siis siipivalintaahven kirjoitti:vae niin mutta joetae perus asijoita kun otetaan huomioon niin näen se sittenkkii on. keskipako siiven evut ensin. pihoja puhistettaessa ee tarvii ulosottoo kytkee piältä pois vaekka luukut oes kiinni, koetappa jääkillä siivillä. kolinat tulloo vasta sillon kun ulosotto tyhjällä lingolla pysäätettään ja esm pihoja puhistettaessa mitäpä sitä välillä pysäätellöö ellei halluu nuapuria herätellä. toinen etu kivet ym mitkä ee pitäs kuuluu lingotavviin niin vaurijot toesta luokkoo kuin kiintee siipisissä. ja murtopulttiin vaehtelu jiäp kokonaan pois, joten tästä lähettävä kerron 40/vuon kokemuksesta enkä minusta tuntuu pohjalta
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jos en aamuyöstä kylällä linkotöitä tekisi niin huki ja heittolavat ehdottomasti. Ainakaan minun työmailla ei lingon pyöritys koko ajan onnistu, pakko vetää lunta pitkiäkin matkoja ja suuria määriä. Siksi itsellä ruuvilinko.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
luukut kiinni hukilla onnistuu hyvin. niin kuin etellä kirjutin
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Meinaatko ahven tosissasi, että onnistuu hukilla isojen pihojen auraus niin, että pyörität linkoa koko ajan?
Hirveä tehonhukkaa ja toisekseen varmasti leviää kasa kahta puolta lingosta aikaisemmin kuin normaalisti ilman pyöritystä vetäen. Ei onnistu, sen sanon.
Hirveä tehonhukkaa ja toisekseen varmasti leviää kasa kahta puolta lingosta aikaisemmin kuin normaalisti ilman pyöritystä vetäen. Ei onnistu, sen sanon.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
empähän ruppee moisesta asiasta väettelemään mutta eehän sitä tarvii täysillä konetta huuvattoo sillon kun vetäsöö lumija ikkunoitten kohilta ja luulempa että lunta mahtuu yhtä paljon jos ee enempikkii hukkiin kun nuihin muihin kötöksiin pyöripä se linko tae ee. ja tehon hukkaa sitähän tulloo aena. :lol:ai niin että empähän tuota linkoo pyssäätä muullon kuin välimatkoja ajaessa jos on pitempi väli vaekka kilometri
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei se hukin nielu ole mikään isoin. Esko Country Booster on isompi huomattavasti, ja korkeampi.
Ikkuinoiden alla ymmärrän sen, että pyöritetään katkaisematta, mutta minun aurauslenkillä on kenttiä, joiden aurauksessa pyörittäminen ei vain onnistu. Lumihan pursuaa pois kahta puolta kun sitä on lingon suu täynnä ja linko pyörii. Huki ei vain ole rilinän takia näiden paikkojen linko, eli taajamalinko. Sivuseudulle se sopii vallan mainiosti.
Ikkuinoiden alla ymmärrän sen, että pyöritetään katkaisematta, mutta minun aurauslenkillä on kenttiä, joiden aurauksessa pyörittäminen ei vain onnistu. Lumihan pursuaa pois kahta puolta kun sitä on lingon suu täynnä ja linko pyörii. Huki ei vain ole rilinän takia näiden paikkojen linko, eli taajamalinko. Sivuseudulle se sopii vallan mainiosti.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
tänäkii siunattuna päevänä 8:tuntii olin auroomassa ja kertookaa ee kolahellut siivet 25 pihoo puhistin ja 15 km yksityisteitä joten elä maesteri ihan lämpimikses ruppee kehummaan
aja millä ajat mutta majorilla loput