Nuffieldin uusi tuleminen

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

16 Syys 2007, 13:05

Tervehdys!


Ajattelin rekisteröityä foorumiin, kun minulla on tuolla verstaan nurkassa 10/60sen perä/vaihteistoyhdistelmä, sen verran on enää jäljellä nuffista, jota on rääkätty ukkomestarilla vuosina 1966 - 2005.

Mutta nyt alkanut aivan väkisellä tulemaan mieleen sellaisia ajatuksia, että siitä pitäisi rakentaa uudelleen kaivurialusta, ja nyt perusteellisemmin kuin lännen sokeritehtaan konepajalla aikoinaan.

olen miettinyt että jos pyörittäisi nestemoottorilla kytkinakselista, ja moottori puolestaan pyörittäisi pelkästään pumppua. Moottori tuli vaan myötyä nuffi harrastajalle...mutta jos siihen laittas toisen tilalle.

Rungon tekis reilusta rhs:stä, sellaisen kehikkomaisen, johon ohjaamo ja kaivuri kiinnitettäisiin syväsenkonepajan tapaan, siis kuten Jameksissa.
Etuakseli ois aika helppo...saada vetäväksi.

Saapa nähdä mitä tästä tulee, vai tuleeko mittään. Mutta jos jollakin on jotakin hyviä komponentteja jotka vois sopia tähän rojektiin, niin saapi tyrkyttää. Tai ideoita, tai muuta juttua.




Tommi
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

16 Syys 2007, 15:25

Kuulostaa hyvälle
Taas käytetään nuhvin osia projekteihin jotka ei oole jokapäiväisiä
Heti ei ole apua antaa mutta jos mahdollista niin autellaan mitä osataan
Nestevetohan on varsin hyvä mutta tehohäviöitä väkisinkin tulee
moottoria pyöritettäessä paitsi jos jonkun tehokkaamman motin laitat

Niin, ja tervetuloa foorumille
Mukana kuin peräpukama!
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

17 Syys 2007, 11:00

No esimerkiksi tämä Petrin kutosnuffi rojekti on toiminut hyvänä sytykkeenä. Niiden kuvien innoittamana siirsin oman nuffin lopun jo kesällä verstaalle ja avasin siitä vaihdolaatikon; ei paha. Taka-akselin stefa vuotaa, se pitää vaihtaa. Eipä haittaisi, jos vaikka siihen saisi ohjetta, miten on helpoin ettei turhaa työtä tule tehtyä, niinku on ollut tapana mulla :)


Mulla on muuten monenlaista osaa jäljellä nuffista, en aio käyttää niitä kaikkia, varsinkaan peltiosia.




Tommi
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

17 Syys 2007, 11:45

tommi kirjoitti:

Mulla on muuten monenlaista osaa jäljellä nuffista, en aio käyttää niitä kaikkia, varsinkaan peltiosia.


Tommi
Laitoin YV:tä :D
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

23 Loka 2007, 16:55

Minkähänlainen olisi tälläisessa joku pienehkö henkilöauton diesel? WW 1.6, tai PSA 1.9? Jos pyörittäs pumppua vakionopeudella, niin kerkeäisköhän pumppu sätää kierroksia tarpeeksi nopeasti kuormituksen mukaan? Ainakin noissa pienissä "oikeissa" harvennushommiin tarkoitetuissa kuormatraktoreissa tuolla metsäpuolella on käytetty vastaavia moottoreita.
Nimittäin kiinnosta siksi, kun niitä sais halvalla ja ne on hiljaisia ja vähäpäästöisiä.




Tommi
Vastaa Viestiin