Juuh... 5 vaihteinen aski ja siellä laakeri löytyy, kunnosta ei tietoa, irtolaatikossa pesineen päivineen, laatikossa siis paikoillaan.....
Toinen aski missä pari hammaspeikkoa iskenyt, on osina konehallissa......
Laakerien mitat haussa
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
En minäkään ole kehdannut kysellä, tyhmäks luuloovat vielä kun sellaisia kyselee Nyt aika paljon selkeni asian aihe, ja uudella mielenkiinnolla seurailen Luulin nimittäin ensin aiheesta että orggiskokoista laakeria ei saa mistään, ja tässä haetaan sille korvaavaa nykylaakereista..nuffiko kirjoitti:Samaa ihmettelin, en ilennyt kysellä..Nuffieldmaster kirjoitti:Miks minen ymmärrä mitä työ sohraatte? Laakeria saa suomesta helposti puhelinsoitolla, joka on alkuperäisgenuine partti ja ei tarvitse muokkaamisia. Ja hintakin on järkevässä tasossa.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
3308:lla tarkoitin tota 90mm ulkokoolilla ja 36,5mm leveällä sisäkoolilla olevaa 3308 DA-MT -laakeria.
Kartiorullalaakereilla ton tekeminen olisi edullisempaa ja se on lähestulkoon ikuinen.
Mitat tulevat ilmi tulevasta piirrustuksesta. Laakeripesää ei pysty hirveästi pidentämään, koska se alkaa tapaamaan rattaisiin.
Eikö se käy, että toiset (tai ainakin minä) haluan suunnitella toisenlaista konstruktiota?
Kartiorullalaakereilla ton tekeminen olisi edullisempaa ja se on lähestulkoon ikuinen.
Mitat tulevat ilmi tulevasta piirrustuksesta. Laakeripesää ei pysty hirveästi pidentämään, koska se alkaa tapaamaan rattaisiin.
Eikö se käy, että toiset (tai ainakin minä) haluan suunnitella toisenlaista konstruktiota?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
No näinhän minäkin mutta tais taas kääntyä asia persiilleen...Nuffieldmaster kirjoitti: Siis kun uskoin jo, että koette orkkislaakerin saatavuuden olevan niin kehno, ...
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ossi:
En koe pahana tuollaista muutosta tai parannusta johonkin, jos se vain kerrottaisi mitä siinä parannetaan. Nyt kerrotte tekevänne muutossarjaa, mutta minkä takia, sitä ette kertoneet... niinkuin näkyy, muutkin olivat ihan ulalla, että mitä nyt tapahtuu...!
En koe pahana tuollaista muutosta tai parannusta johonkin, jos se vain kerrottaisi mitä siinä parannetaan. Nyt kerrotte tekevänne muutossarjaa, mutta minkä takia, sitä ette kertoneet... niinkuin näkyy, muutkin olivat ihan ulalla, että mitä nyt tapahtuu...!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Onhan mitoiltaan sopivaa laakeria saatavissa ihan helposti..... Mutta onko millä astekulmalla kehät niissä aksiaaliselle kuormalle ?
Ja kuten Lisenssi sanoi lisäksi, nostetuille tehoille ? "Sopiva" laakeri saattaa kevyessä pihakäytössä kestää pitkään, MDJT40 laakeri kestää normiajossa traktorille tehtaalla ajateltuun ja tarkoitettuun käyttöön n.60hv tehoilla, mutta entäs sen kesto 120 - 200+ tehoilla ???
Ja kuten Lisenssi sanoi lisäksi, nostetuille tehoille ? "Sopiva" laakeri saattaa kevyessä pihakäytössä kestää pitkään, MDJT40 laakeri kestää normiajossa traktorille tehtaalla ajateltuun ja tarkoitettuun käyttöön n.60hv tehoilla, mutta entäs sen kesto 120 - 200+ tehoilla ???
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Ee vielä mittään hättää, jos luulevat.nelosnuhvi kirjoitti: En minäkään ole kehdannut kysellä, tyhmäks luuloovat vielä kun sellaisia kyselee :
Sitten kun ne tietää niin sitten on hätää myydä asti..
One thistle, maybe two among the roses.
nuffiko kirjoitti:Ee vielä mittään hättää, jos luulevat.nelosnuhvi kirjoitti: En minäkään ole kehdannut kysellä, tyhmäks luuloovat vielä kun sellaisia kyselee :
Sitten kun ne tietää niin sitten on hätää myydä asti..
Eli sitten jos ne tietää... ollaanko??
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllä siellä vaihdelaatikossa 120 - 200 + tehoilla särkyy muutakin kuin tuo keskilaakeri, voip olla että rupeaa hampaatkin tippumaanjusape kirjoitti:Onhan mitoiltaan sopivaa laakeria saatavissa ihan helposti..... Mutta onko millä astekulmalla kehät niissä aksiaaliselle kuormalle ?
Ja kuten Lisenssi sanoi lisäksi, nostetuille tehoille ? "Sopiva" laakeri saattaa kevyessä pihakäytössä kestää pitkään, MDJT40 laakeri kestää normiajossa traktorille tehtaalla ajateltuun ja tarkoitettuun käyttöön n.60hv tehoilla, mutta entäs sen kesto 120 - 200+ tehoilla ???
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Miksei sitte 4-500 tehoilla hajoo, onko sit jo tarpeeksi että kestää taas ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Sanoppas jusape paljonko on Kallisen veljesten nuhvissa tehojajusape kirjoitti:Miksei sitte 4-500 tehoilla hajoo, onko sit jo tarpeeksi että kestää taas ?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kaippa siellä 400 takuulla on, ehkä 500+ ( 600 ?? tai jopa + ??? ) Emmää tiedä, tietääkö kukaan ? Mutta 400 sanoisin että takuulla on, on mikä tahansa Farmi 2500 laite kyseessä .....
Kertojan rattaita siltä on mennyt pärekopallinen, isonpuolen..... Se on heikko paikka 10-lootas.....
Kertojan rattaita siltä on mennyt pärekopallinen, isonpuolen..... Se on heikko paikka 10-lootas.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Elä noin syvällisiä mietinuffiko kirjoitti:nuffiko kirjoitti:Ee vielä mittään hättää, jos luulevat.nelosnuhvi kirjoitti: En minäkään ole kehdannut kysellä, tyhmäks luuloovat vielä kun sellaisia kyselee :
Sitten kun ne tietää niin sitten on hätää myydä asti..
Eli sitten jos ne tietää... ollaanko??
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!