Kuvan lähetys
Valvoja: automies560
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
tuo vaatii vielä ylläpidolta hyväksynnän, tällä hetkellä hieman vaihtelevalla viiveellä.
nyt pitäisi näkyä kuvan, jätin kahdesta samanlaisesta toisen näkymään
nyt pitäisi näkyä kuvan, jätin kahdesta samanlaisesta toisen näkymään
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
kuka lisää galleriaan kuvia niin voi vinkata vaikka tähän viestiketjuun niin tulee helpommin
huomattua uudet
huomattua uudet
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kiitoksia karille paljon, pittää nuo kuvat kattoo huolella läpitte....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Galleriassa uusia kuvia Kaukon EKA- nuffista
http://www.nuhvi.net/index.php?view=top ... y&Itemid=7" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nuhvi.net/index.php?view=top ... y&Itemid=7" onclick="window.open(this.href);return false;
Mukana kuin peräpukama!
Hienosti entisöity, ja joskus tullut myytyä nuhvin osiakin "kaukolle".
...Mutta hydrauliletkuissa oli uudet puriste-liitokset!?
Vanhoissa letkuissahan näkyy siinä -ennen kuvassa- alkuperäiset kierrettävät liittimet. Minä olisin käyttänyt ne. Pikku puhdistus ja puuttuvien tilalle uusvanhat kierrettävät. Myös letkutusten paikkoja on muutettu.
Joku pitää ehkä liian tarkkana hommana, tai vian etsimisenä toisen työstä, mutta sitä en ajattele. Ajattelen että jos joku entisöidään, tehdään se kaikilta osin, kun kerran on mahdollista helposti, kuten tehtaan jäljiltä oli.
...Mutta hydrauliletkuissa oli uudet puriste-liitokset!?
Vanhoissa letkuissahan näkyy siinä -ennen kuvassa- alkuperäiset kierrettävät liittimet. Minä olisin käyttänyt ne. Pikku puhdistus ja puuttuvien tilalle uusvanhat kierrettävät. Myös letkutusten paikkoja on muutettu.
Joku pitää ehkä liian tarkkana hommana, tai vian etsimisenä toisen työstä, mutta sitä en ajattele. Ajattelen että jos joku entisöidään, tehdään se kaikilta osin, kun kerran on mahdollista helposti, kuten tehtaan jäljiltä oli.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Kyseessä oli minusta tuunaus/freestyle luokka,muuten pitäisi olla tosiaan ihan tiptop orkkisvarusteissa,niin laturin,tehostimen,lamppujen,nimikilpien ym. suhteen.tommi kirjoitti:Hienosti entisöity,
Ajattelen että jos joku entisöidään, tehdään se kaikilta osin, kun kerran on mahdollista helposti, kuten tehtaan jäljiltä oli.
Mutta hienon näköinen kone ja ihan kelpaa katsella.Ei varmaan muutamassa illassa tehty,nostan hattua.
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Sanon kuten kauko sanoi, ei ole entisöity, menee tuohon nuffikon mainitsemaan katekoriaan, lisättynä käyttökunnostusnuffiko kirjoitti:Kyseessä oli minusta tuunaus/freestyle luokka,muuten pitäisi olla tosiaan ihan tiptop orkkisvarusteissa,niin laturin,tehostimen,lamppujen,nimikilpien ym. suhteen.tommi kirjoitti:Hienosti entisöity,
Ajattelen että jos joku entisöidään, tehdään se kaikilta osin, kun kerran on mahdollista helposti, kuten tehtaan jäljiltä oli.
Mutta hienon näköinen kone ja ihan kelpaa katsella.Ei varmaan muutamassa illassa tehty,nostan hattua.
EKA tarrat on tehty koneesta löytyneitten alkuperäistarrojen mukaan, keskon tarroista kauko sanoi ettei heillä ole mitään kytköksiä kyseiseen firmaan, sen takia jättivät pois.
Ohjaus orpitrooli, valolamput paikallisesta autotarvikeliikkeestä ja jotain muita pieniä parannuksia tehty
Kelpais kyllä tuossa kunnossa minullekin
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Voiskos käyttää sitten nimikettä " entisöity, mutta osin uudempia osia, tai uustuoitantoa käyttäen " ??
Miun mielestä voi joissain näissä "entisöity" - nimikkeen alla olevia koneita voi hyvin sanoa "entisöidyiksi"...
Kun otetaan huomioon kaikki, joidenkin osien saatavuus, tai mahdollisuus löytää ehjä ALKUPERÄINEN, KUNNOSTUSKELPOINENKIN OSA jostain, tms.....
Onhan noita "entisöityjä" autojakin museorekisterissä, tarkastajien hyväksymänä, vaikka yli 50% korista olisi valmistettu "suorasta pellistä".....
Miun mielestä voi joissain näissä "entisöity" - nimikkeen alla olevia koneita voi hyvin sanoa "entisöidyiksi"...
Kun otetaan huomioon kaikki, joidenkin osien saatavuus, tai mahdollisuus löytää ehjä ALKUPERÄINEN, KUNNOSTUSKELPOINENKIN OSA jostain, tms.....
Onhan noita "entisöityjä" autojakin museorekisterissä, tarkastajien hyväksymänä, vaikka yli 50% korista olisi valmistettu "suorasta pellistä".....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Entisöinti sanaa pitää minun mielestä käyttää erittäin harkiten. Entisöity on itselleni sama kuin mahd. museotarkastuksesta läpäiseminen. Mitä muuta sanaa voisimme käyttää kun osasaannista piittaamattomat tekevät tuhannentuntia töitä ja tekevät vaikka käsipelissä tarvittavat osat jotka ovat samanlaiset kuin alkuperäiset. Tunnen mm. erään valurin, joka valaa tarvittaessa moottoripyörän osia tms. alkuperäisen rikkinäisen mallin mukaan. Siihen nähden esim. omat traktorini ovat pilalle raiskatut. Haluan ainakin itse kunnioittaa näitä todella tarkkaa työtä tekeviä auto, kuorkki ja traktoriharrastajia jotka tekevät sellaista työtä ettei moni siihen kykene. Ja heidän koneitaan varten on tämä entisöity -sana tarkoitettu.
Jos johonkin rimpulaan laitettaan kiinanpojan paskavaloja, autotarviketingentangelia yms. krääsää, ei herrajestas sitä voi sanoa entisöidyksi.
Kaken eka - nuhvi menee ehkä konservoitujen lokeroon, eli ei ole entisöity, mutta aikakautta vaalittu tietyllä tapaa ja koneen historiallista arvoa myös harrastuksen suhteen on nostettu huomattavasti laitteen huolellisesti tehdyllä kunnostuksella. Laite on todella hieno ja mainio kone näyttää mitä nuhvi-historiaan on kuulunut.
Jos johonkin rimpulaan laitettaan kiinanpojan paskavaloja, autotarviketingentangelia yms. krääsää, ei herrajestas sitä voi sanoa entisöidyksi.
Kaken eka - nuhvi menee ehkä konservoitujen lokeroon, eli ei ole entisöity, mutta aikakautta vaalittu tietyllä tapaa ja koneen historiallista arvoa myös harrastuksen suhteen on nostettu huomattavasti laitteen huolellisesti tehdyllä kunnostuksella. Laite on todella hieno ja mainio kone näyttää mitä nuhvi-historiaan on kuulunut.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Niin, tuo on toisaalta hieman "avara" käsite kuitenkin....
Katsoo asiaa mistäpäin tahansa.
Toisaalta, jos moottoriin uusitaan putket ja männät, ei sekään ole enää "alkuperäinen", tai jos maalataan uusiksi.......
Moniin näihinkin "entisöidyihin" traktoreihin on jo vuosikymmenien varrella vaihdeltu taatusti jo osia.....
Katsoo asiaa mistäpäin tahansa.
Toisaalta, jos moottoriin uusitaan putket ja männät, ei sekään ole enää "alkuperäinen", tai jos maalataan uusiksi.......
Moniin näihinkin "entisöidyihin" traktoreihin on jo vuosikymmenien varrella vaihdeltu taatusti jo osia.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68