Valtra A93H
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
no johan herkästi tuikku syttyy vai onks sii vaa joku 8kymppine tankki (mihin en kyl usko nui uure konee kohal) ja ompa si aika paskamaine tankat... auttaisko jos olis kallellaa hiuka nii et täyttöputke koht olis hiuka ylöspäi vaik ei sua varmaan täs neuvoo tartte.... näkkööhä se kulutuksen sit pidemmäl ajal ja on tarkempi ku joku hetkellinen kevyen homman ruuansyönti...... odottelemme pidempiaikaisia kulutuslukemia....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Onkohan se vakiotankki jotain 60 litraa tai lähemmä 70. Tässä on lisätankki, jonka avulla pitäsi polttoainetilavuuden olla likemmä 100 ltr. Näistä vei aika paljon polttoainetilaa pois tuo sähköinen sakarakytkinhärdelli nelivedolle.
Sinne on takuuseen vaihdettu isommat täytösletkut lisätankkeihin, mutta ei ole juurikaan auttanut, sanoi entinen omistaja.
Jännä tuo moottori, että startatessa pössäyttää kunnon mustat ilmoille, mutta vedossa ei sitten hiventäkään. Vain lämpöväreilyä. Kopissa on ärsyttävä sirinä ja sen syy nyt löytyi. Jarruhantaakit yhdistävä metalliväkkärä pääsee resonoimaan tietyillä (kyntö) kierroksilla ja ääni on ärsyttävä pidemmälti. No siihenkin apu löytyy.
Sinne on takuuseen vaihdettu isommat täytösletkut lisätankkeihin, mutta ei ole juurikaan auttanut, sanoi entinen omistaja.
Jännä tuo moottori, että startatessa pössäyttää kunnon mustat ilmoille, mutta vedossa ei sitten hiventäkään. Vain lämpöväreilyä. Kopissa on ärsyttävä sirinä ja sen syy nyt löytyi. Jarruhantaakit yhdistävä metalliväkkärä pääsee resonoimaan tietyillä (kyntö) kierroksilla ja ääni on ärsyttävä pidemmälti. No siihenkin apu löytyy.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
ihan kuulostaa automaattipakkosyötöltä
tuo tankin kokohan on sitten aika lähelle litra ja hevonen eli samaa luokkaa kuin leukussa
tuo tankin kokohan on sitten aika lähelle litra ja hevonen eli samaa luokkaa kuin leukussa
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
nähtäväksi jää tekkeekö tankillisel päivän töitäki ? vai joko on nähty ? munmielest tankillisen pitää riittää hyvin koko päivän täyspainoiseen duuniin ettei tarvi mittarii vilkuil ja keske päivän tankkail, sen voi tehä sit päivän päätteeks. ja jossai lumihommis kaupunkeis / kirkonkylil ku tiet pitäis ol äkkii ja heti auki vaik lunt tulis koko ajan lisää päivät saattaa olla pitkiäkin.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
tuos on jo sähköohjattu ruiskupumppu? vai ei viel ollu tais tul vuos - pari myöhemmi ??
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei taida olla matolaatikkopumppu kuin vasta uusimmassa cr-koneisessa A93:sessa. Muutoin taitaa olla nämä Ax5 ja Ax2 sarjalaiset pelkästään boschin mekaanisesti ohjattuna.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Oliskohan routamaa tullut vastaan, kun oli niin sileä toi kallioNuffieldmaster kirjoitti:
Kuivalla rinnepellolla meno oli normaalia. Oli muuten paikoin erikoinen pelto, 25 cm. nurmikuntan alla oli paljas silokallio! Kuntta kääntyi mukavasti, nurmen juuret olivat kuin mattona siinä kallion päällä. Eipä ole vastaavanlaista kyntökohdetta ennen kohdalle sattunut.
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vieläkö epäilet? Kalliota se oli, osa tuli pintaan asti.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
jos nuin vähällä valtra kulukoo niin on väriä vaehettava tuossa muutamana päevänä muokkasin 4m jousikkaalla peltoo 6/h ja siihen se tankillinen hupeni noin 120/l, no voen sen sanoo että enempee se ee voe ennee syyvä että se kulutuksesta
aja millä ajat mutta majorilla loput
Tuosta tulee 20 tunnissa.
Eli äes on ottanut paljon tehoa. Maa, ajonoeus?
Natiainen on vienyt taas 3.6 leveällä JF-äkeellä tuntiin 5-7 litraa. Äes on ollut kymmenkunta senttiä syvältä raapivalla mallilla ja jos etulatan eteen on alkanut kertymään maata kovin paljon, olen nostanut hiukan nostolaitetta.
Työsaavutus hehtaarille varmaan tunnissa on vähemmän, joten kulutus hehtaarille laskettuna lähenee.
Ajonopeus on ollut mittarin mukaan noin 7-8km/h, kierrokset 1400-1500.
PS. Tais tulla muuten oma kyntönopeusennätys lauantana. 1.85 ha:n sarkaojitettu lohko kolmisiipisellä 2h 45 minuttia päistämisineen normaalilla sarkakyntämisellä.
Eli äes on ottanut paljon tehoa. Maa, ajonoeus?
Natiainen on vienyt taas 3.6 leveällä JF-äkeellä tuntiin 5-7 litraa. Äes on ollut kymmenkunta senttiä syvältä raapivalla mallilla ja jos etulatan eteen on alkanut kertymään maata kovin paljon, olen nostanut hiukan nostolaitetta.
Työsaavutus hehtaarille varmaan tunnissa on vähemmän, joten kulutus hehtaarille laskettuna lähenee.
Ajonopeus on ollut mittarin mukaan noin 7-8km/h, kierrokset 1400-1500.
PS. Tais tulla muuten oma kyntönopeusennätys lauantana. 1.85 ha:n sarkaojitettu lohko kolmisiipisellä 2h 45 minuttia päistämisineen normaalilla sarkakyntämisellä.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
hiesu-savi maa ja ajonop. 10-15 km/h kier.1500-1800 miten jakso millonkii pittee kierroksesa. vähällä tuo natiainenkin kulukoo. pittää ruveta ehtimään tuommossii konneita kun nämä muut ee pyöri ies tyhjäkäännillä nuin vähällä
aja millä ajat mutta majorilla loput
Kyllä yksi syy kovaan kulutukseen on tuo sinun nopeus. 15 km/h ei kyllä liiku ihan pintakaasulla nelimetrinen. Toisaalta hehtaarisaavutus tunnille kasvaa puoleenkin äkkiä, jos hyvän mallisia lohkoja. Itse en viitsi ajaa natiaisella noin kovaa, se on kevyt ja lyhyt akselivälinen, mistä seuraa karmeaa pomppimista. Hehtaarisaavutus tunnille voi olla reilusti puolet vähemmän, mutta ehkä silti öljyä palaa hehtarille laskettuna vähemmän.
Tulin juuri äestämästä keverin 8050 Valtralla, 8 ha:n salaojapelto kertaalleen nelimetrisellä 3.5 tuntiin, polttoainemittari ei kyllä vajunut kovin dramaattisesti täydestä tankista, olisiko neljänneksellä. Laitoja ajelin pariin-kolmeen kertaan.
Tulin juuri äestämästä keverin 8050 Valtralla, 8 ha:n salaojapelto kertaalleen nelimetrisellä 3.5 tuntiin, polttoainemittari ei kyllä vajunut kovin dramaattisesti täydestä tankista, olisiko neljänneksellä. Laitoja ajelin pariin-kolmeen kertaan.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ahvenan tuntien kun pedaalissa ei ole säätöä ollenkaan, se on on/off olipa laite mikä hyvänsä
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ja mikä mahtaa olla kylvönopeus ollunna...?? Varmaanki jyvät lentäny maahan...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
aeka on rahhoo ja sitä on rajallisesti
aja millä ajat mutta majorilla loput