Valtra A93H
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ootattaa ootattaa... Uus hitecki joka olisi tuon tilaan tulossa ei toimi. Tehtaalla ovat värkkäilleet jotain uutta softaa voimansiirrolle joka ei pelaa. Vk. 10 ois pitänyt luovutus olla ja todennäköisesti menee vielä 2 viikkoa. Ja periaate kuulema on, että vanhaa softaa ei asenneta kun kerta on uuden kanssa aloitettu värkätä
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
naapurissa särkivät tollasesta pyöröpaalin siirtelyssä rutkasti kytkimiä ja vaihdelaatikon, kuulemma samat romut ku 502 mallissa mutta hienommassa paketissa. kestää varmasti jos ei päivässä 20 paalia aja navettaan etukuormaajalla. hyvä vehje oli ajaa ja tehdä pikkukoneen töitä joihin se on tarkoitettu. ja kun pitää tosiaan järjen matkassa ja unohtaa turhan kiireen niin varmasti kestää. onnittelut uuden koneen johdosta
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Eipä ole 502:n osia yksikään tuossa lootassa. Se tie loppui 602-604 sarjaan. Vanha satasarjan perulootat ovat nekin brassipohjaisia lootia, jotka suomeen tuli ensimmäisen kerran 305-405 sarjassa. Nämä jäi pois ohjelmasta 2004 tietääkseni. Nyt laatikko tulee turkista Hema:lta ja näissä on suunnanvaihtaja.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Eläs nyt naura kaverille, eihän kauaa ole kun itsekkin noin luulit.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Itselle tässä lähinnä nauroin. Kirjallisuus tekee eetvarttia, ja sivistää. A valtran korjaamokirjasta ja varaosaluettelosta näkee kyllä, että eriosia siellä on.tommi kirjoitti:Eläs nyt naura kaverille, eihän kauaa ole kun itsekkin noin luulit.
Mutta edelleen perusratkaisut on 502:n ajalta, kuten ohjaamorungon profiili, hydrauliikan imusuodatin, kytkin on samaideainen kuin 602 sarjasta alkaen (plus toki lisävarusteena saatava hi-sift voa).
Paljon kyllä neuvottiin hakemaan 6000 sarjalaista tai C, M sarjalaista, mutta ne on monilta osin liian isoja ja raskastekoisia. Lisäksi tekniikka on minulle liian nykyaikaista, tai sanotaanko tarpeetonta toistaiseksi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
ilmeisesti huoltomies meinannu että on sama ku 502 vallusta otettais irti 90 heppaa ja asennettas neliveto, suunnanvaihtaja ja kuormaaja.
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
ketteryyteen on ny hiukan pakko kommentoida..... tos muutamavuos sit mul oli NH merkkihuolto (älkää kysykö miks lopetin) niin väittäisi ettei oo ketterämpää ku NH super steer akselil... TM155 kääntyy about niin et sisemmän takapyörän jättämä ympyrä on hiuka yli 2M halkasijaltaan. ei VALTRA mikään kankee ole ottaen houmioon et pelkät etupyörät kääntyy ku CNH:lla on patentit toho SS akseliin...
Viimeksi muokannut jusape, 29 Huhti 2011, 14:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
On muuten maukas peli pyöritellä SS akselilla oleva hollanti. Vielä kun olisi parina fast steer niin ehtisi veivata pyörät laidasta laitaan.
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
kulutukseen sen verran kommenttia: kaveril 6400 Valtra ja FINN URSUS 914 suht sama tehosii molemmat. sanos et urkil saa tankillisel ajaa puoltoistpäevää valtra pitää tankat jo saman päevän aikan... tankki suht samaa kokoa ja on oikein kai kokeiltu useampaa otteeseen samoil pelloil sekä kyntäes ja äkeen edes, tuntisaavutus ollu aika tarkkaa sama kummallaki. käyttömukavuudest ny ei täs puhuta... ei työmiehet kuulemma suostu lähtee urkil äestää vaik kulutus olis 20% pienempi ku valtran....
joo siin hollannin FS ohjaukses oli vähä vaikeuksia saada noi EU hyväksynnät.. oli toimiva systeemi jo vuosia enne ku markkinoil pääs. NH TSA mallien mittaristos oli jo
-04? ku tulivat markkinoil merkkivalo FS ohjaust varte
joo siin hollannin FS ohjaukses oli vähä vaikeuksia saada noi EU hyväksynnät.. oli toimiva systeemi jo vuosia enne ku markkinoil pääs. NH TSA mallien mittaristos oli jo
-04? ku tulivat markkinoil merkkivalo FS ohjaust varte
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Pelaako etukuormaajan kera tuo SS miten? Kestääkö moista leikkiä ja ylipäänsä onko asennus mahdollista?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
pelaa ja KESTÄÄ. niis on omat hieman normaaleist poikkeevat sovitteet pyörien kääntymisen takia... etutuenta on kavennettu ja normaalia ylempänä ei mee kute normaalist siin rungon vieres alhaal
rupesko hollanti kiinnostaa?=käy jossai kokeilemas kui sopii hanskaan
rupesko hollanti kiinnostaa?=käy jossai kokeilemas kui sopii hanskaan
Viimeksi muokannut jusape, 29 Huhti 2011, 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
On tuo hollanti tuntematon merkki näillä saloilla, huolto kaukana (80 km) eikä ole omia kirjojakaan mistä saa remonttitietoa jos tarvitsee. Onkohan alta 5 konetta tässä pitäjässä (yksi tsa, yksi dt, pari tl:lää ja voi olla joku vielä viides).
Sain muuten tänään lainaan 6400 valtran etukuormaajalla, kun tarvitsee jo tuota kuormainkonetta ja a vain viipyy, ainakin viikon vielä.
Kyllä pitää sanoa, että nuhvi on vielä traktori tieajettavuudeltaan neljässäkympissä mitä tuo valtra. Perskatti miten tuntu työltä ajaa tuo JNS-ILO välin 80 km tuolla kun tuntui että penkiltä putoaa. Kuormaaja ryski välyksestä toiseen laitaan hypyissä ja perse pomppi hirveästi. Ratin pieni välys hakkasi yhdellä kädellä ajaessa puolesta toiseen ja samalla liikutti hieman ohjausta puolelta toiselle, joten tuntui että ei meinaa kulkea suoraan. Jatkuvaa seilausta... Nuhvi kulkee kuin juna vaikka posottaisi viittäkymppiä. On kokemusta n. 5000 km ajosta, joten kokemuksen puutteesta älkää tulko sanomaan.
Pikavaihteet ryskää niin maan perkuleesti, kolmosessa ei synkronointi enää toiminut ja nelonenkin hieman rilahti vaihtaessa ilman tuplapolentaa, mutta noihan voidaan korjata.
Työläs ajettava tuollainen traktori missä moottori etuakselin päällä. Onneksi ei tullut nuihin innostuttua.
Sain muuten tänään lainaan 6400 valtran etukuormaajalla, kun tarvitsee jo tuota kuormainkonetta ja a vain viipyy, ainakin viikon vielä.
Kyllä pitää sanoa, että nuhvi on vielä traktori tieajettavuudeltaan neljässäkympissä mitä tuo valtra. Perskatti miten tuntu työltä ajaa tuo JNS-ILO välin 80 km tuolla kun tuntui että penkiltä putoaa. Kuormaaja ryski välyksestä toiseen laitaan hypyissä ja perse pomppi hirveästi. Ratin pieni välys hakkasi yhdellä kädellä ajaessa puolesta toiseen ja samalla liikutti hieman ohjausta puolelta toiselle, joten tuntui että ei meinaa kulkea suoraan. Jatkuvaa seilausta... Nuhvi kulkee kuin juna vaikka posottaisi viittäkymppiä. On kokemusta n. 5000 km ajosta, joten kokemuksen puutteesta älkää tulko sanomaan.
Pikavaihteet ryskää niin maan perkuleesti, kolmosessa ei synkronointi enää toiminut ja nelonenkin hieman rilahti vaihtaessa ilman tuplapolentaa, mutta noihan voidaan korjata.
Työläs ajettava tuollainen traktori missä moottori etuakselin päällä. Onneksi ei tullut nuihin innostuttua.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
joo noi kone kannat vaihtelee tosi paljon hyvinkin lyhyel välil tääl meilpäi ei kans 5-7 v sit ollu ku pari hollantii fiut ja voorttii kyl ja valmettii & DB:t ja casee nyt toistkymment NH:t pitäjäs mis on hiuka yli 2000 asukast. 40 km pääs on sit taas hyvinki NH voittoinen konekanta.
iha asiast seittemäntee eikä liity toho sun valtraan lankeemiseen mitenkään: kerrooppa Joonas mite tääl nuo nuhviluokitukset menee?? vast pääsiäisen liityin tän ja olin mini- nyt vitos-nuhvisti??
noihi CNH tuotteisii NH CASE FIAT FORD pystyn jonki verra antaa infoo tekniikast ja remonteist ton -05-06vm saakka ja sit nuo vanhemmat valmetit ja valtrat johki -96? asti kans. jokkut vanhemmat sampot kans hyvin tuttuja
iha asiast seittemäntee eikä liity toho sun valtraan lankeemiseen mitenkään: kerrooppa Joonas mite tääl nuo nuhviluokitukset menee?? vast pääsiäisen liityin tän ja olin mini- nyt vitos-nuhvisti??
noihi CNH tuotteisii NH CASE FIAT FORD pystyn jonki verra antaa infoo tekniikast ja remonteist ton -05-06vm saakka ja sit nuo vanhemmat valmetit ja valtrat johki -96? asti kans. jokkut vanhemmat sampot kans hyvin tuttuja
Viimeksi muokannut jusape, 30 Huhti 2011, 00:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
tänää tuli muute postia kerholt... yllätyin ku oli tuo ikikalenteri muiden kerhotiedotteiden ja jäsenlehden (ja tietty laskun) mukana
näkys muute toin Aan rekkari olevan naf.. kas kun ei nöf et maata tonkeis...
näkys muute toin Aan rekkari olevan naf.. kas kun ei nöf et maata tonkeis...
Viimeksi muokannut jusape, 30 Huhti 2011, 01:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Haminassaki on alkanu nyt näkymään hollantei ja fiiattei ja täl kyläl on 2* 70-90DT (toinen meidän) 1*60-90DT 1*90-90DT ja yks jannu vaihto takapotku 70-90 jonneki valtra 6000sarjalaiseen ja sitte vaihto punasen hollannin N121 valtraan, nyt se ajo 3 vuotta tolla N121 ja vaihto NH 6070 alku vuodesta, muutenhan tällä kylällä on pari deutzia, valtraa/valmettia, massikkaa, voortiaki on aika paljon, pari jontikkaa, muutama leilanttiki löytyy..
-fiigumies-