Sivu 1/1
Marshallin rekistöröinnin mahdollisuus tai mahdottomuus?
Lähetetty: 16 Maalis 2011, 07:37
Kirjoittaja kyppa85
No niin, eli mietintä/kysymys pähkinänkuoressa:
Olisiko Marshallin rekisteriin laitto suomessa missään tapauksessa mahdollista näin EU-aikana vai onko se sula mahdottomuus koska niitä ei koskaan tänne tuotu? Esim. 100sta Marshallia, saako rekisteriin? Tai Leylandiin perustuvia malleja? 602- 804? (ja 904?) Nehän ovat käytännössä täysin samoja rakenteiltaan j tyyppihyväksynniltään? Saisiko vaikka vanhemmalla Q-hytillä olevia koneita rekisteriin?
Re: Marshallin rekistöröinnin mahdollisuus tai mahdottomuus?
Lähetetty: 16 Maalis 2011, 07:56
Kirjoittaja Joonas Potkonen
En usko että on mahdottomuus. Leypart tietää tästä varmasti eniten, koska on mm. 100 marsu suomen kilvissä

Re: Marshallin rekistöröinnin mahdollisuus tai mahdottomuus?
Lähetetty: 16 Maalis 2011, 10:18
Kirjoittaja kyppa85
Odotetaan vastausta siis sieltä suunnalta

Onko se oikeasti suomen kilvissä vai?
Re: Marshallin rekistöröinnin mahdollisuus tai mahdottomuus?
Lähetetty: 16 Maalis 2011, 22:07
Kirjoittaja Leypart
Ei ihan helppoa.Vaikka ollaan EU:ssa niin rekisteröintiviranomaiselle pitää toimittaa vastaavuus todistus tai maahantuojan/valmistajan todistus siitä että kyseinen kone vastaa säädöksiä ja Marshall:in kohdalla ei ole valmistajaa eikä maahantuojaa niin siitä voi lähteä miettimään.Todistukset muuten tarvitaan vaikka toisi ulkoa vm.2010 Valtran joka on Suomessa valmistettu ja hyväksytty.Rekisteröitäessä pitää pystyä todistamaan että juuri kyseinen yksilö täyttää pykälät(ko. traktorin vamistenumerolle yksilöity todistus).Leukku-pohjaisten mallien kohdalla on sama juttu,ei Leylandin hyväksynnät siirry eri valmistajan tuotteisiin,vaikka rauta on suurinpiirtein samaa.Q-hytti on varmaan täysin mahdoton kun se korvattiin Sekuran hytillä Suomessa nimenomaan tiukempien määräysten takia vuonna -80,eli kun se ei kelvannut silloin niin tuskin nytkään.
Re: Marshallin rekistöröinnin mahdollisuus tai mahdottomuus?
Lähetetty: 17 Maalis 2011, 06:46
Kirjoittaja kyppa85
Eli mahdollista ja voisi onnistua, mutta niin vaikeaa ettei kannata nähdä vaivaa?
Mistäs tollaseen vehkeeseen sitten saisi sen säädöksiä vastaavuustodistuksen?
Eli käytännössä jos ostaa ulkomailta kaivurin, traktorin,tms. tarvitaan aina kyseinen todistus?
Eli esim.J.Tammisen sivuilla oleville koneille on oletettavasti jouduttu kyseinen todistus hommaamaan:
http://www.tamminen.co.uk/konelista.html . Mutta kyseisissä tapauksissa on ilmeisesti helpompaa koska valmistajat ovat vielä olemassa...
Re: Marshallin rekistöröinnin mahdollisuus tai mahdottomuus?
Lähetetty: 17 Maalis 2011, 20:15
Kirjoittaja Leypart
Käytettyinä maahantuotuihin traktoreihin tarvitaan valmistajan tai valmistajan edustajan eli maahantuojan todistus siitä että kyseinen kone vastaa tyyppihyväksyttyä mallia.Eli käytännössä asia menee niin että merkin suomalaiselta maahantuojalta saa rahaa vastaan todistuksen rekisteröintiä varten,mutta kuten edellä totesin niin Marshall merkkistä traktoria ei ole koskaan tuotu Suomeen eikä valmistaja yritystä ole ollut enää vuosiin niin se aiheuttaa pientä päänvaivaa.Vanhempien traktoreiden kanssa voi joskus törmätä myös siihen miinaan että lähtö maan rekisteröintipaperit ei ole kunnossa tai ei tule koneen mukana niin silloin on turha mennä konttorille täällä.
Re: Marshallin rekistöröinnin mahdollisuus tai mahdottomuus?
Lähetetty: 18 Maalis 2011, 06:11
Kirjoittaja kyppa85
Eli käytännössä Marshallia ei kannattaisi maahan tuoda muuta kuin peltotöihin

Onko teidän Marshall 100 suomen rekisterissä vai muistiko nuffieldmaster väärin?
Re: Marshallin rekistöröinnin mahdollisuus tai mahdottomuus?
Lähetetty: 18 Maalis 2011, 11:31
Kirjoittaja leussu
kuinkas tanskasta tuodut,joihin ei ole rekisteröintipapereita koskaan ollutkaan.
kyllä ne ainakin saa suomessa rekisteriin.
vai onko vuosimallilla merkitystä.
Re: Marshallin rekistöröinnin mahdollisuus tai mahdottomuus?
Lähetetty: 21 Maalis 2011, 19:42
Kirjoittaja Leypart
En tiedä varmaksi miten asia sitten etenee jos traktori ei ole koskaan ollut kilvissä missään maassa,muistaakseni Suomesta käsin pystyisi valmistenumerolla tutkimaan myös muiden maiden rekisteröintihistorian,eli jos ko. valmistenumerolla ei löydy jälkeä mistään niin rekisteröinti olisi mahdollista ilman edellisen maan rek.papereita.(tämä perustuu vain ja ainoastaan hataraan mielikuvaan)Silti tietysti koneeseen täytyy löytyä tyypityspaperit.