Nuffi 10/60 kiristysmomentit

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

19 Elo 2007, 14:02

Tarvittaisiin 10/60:n koneeseen (3.8T) kiristysmomentit runkolaakeripukeille, kiertokankien silmukoille ,vauhtipyörälle ja sylinterikannelle. Voisiko joku vastata pikaisesti? Kone on levällään ja pitäisi saada äkkiä kasaan.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

19 Elo 2007, 14:51

Nämä on nelos universaalin kiristysarvot

Kansi 13,8 nm
kk 8,3 nm
rl 11,5 nm
vauhtip 13,8 nm
Mukana kuin peräpukama!
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

19 Elo 2007, 18:02

Kiitoksia tiedoista.
Saadaan kone kasaan.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Wiljami
Kylmäkoskelainen
Viestit: 84
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 18:07
Paikkakunta: Orivesi

19 Elo 2007, 19:56

Runkolaakerien mutterit 10/60 koneessa 13.8 kpm tiukkuuteen.
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

24 Elo 2007, 18:40

Kiitoksia Wiljamillekin.

Hommasin aikanaan tuota meidän 460:a varten nuo momentit, mutta olen tallettanut lapun johonkin liika varmaan paikkaan (Jemma=Hukkapiilo)

Onneksi apua löytyi tämän palstan kautta.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Elo 2007, 19:52

Nuhvelentin veli kirjoitti: Onneksi apua löytyi tämän palstan kautta.
Tämmöiset kommentit lämmittävät kovin tuota ylläpitäjän mieltä :D
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

01 Loka 2007, 14:55

Lopputulos: Savut on otettu ja Normetin takakuormaaja taas paikoillaan vetovarsissa.
10/60 tuli kuntoon. Vielä kun saadaan tehtyä vähän paremmin virtaileva pakoputki siihen, niin sittenpä pärjäillään senkin asian puolesta.

Elikkäs. Kiitoksia vielä kerran kaikille tiedoista

terv: eräs Nuhvisti pohjan perukoilta.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
fanerinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 31
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 08:44
Paikkakunta: Rääkkylä

03 Loka 2007, 16:03

:idea: Olisko minullekin Universal DM 4 kiristysmomentit saatavilla. Kone on levällään, katsotaan mitä tarvii uusia.
Nuhvi ja Valametti siinä on melkonen paketti
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

03 Loka 2007, 16:43

fanerinen kirjoitti::idea: Olisko minullekin Universal DM 4 kiristysmomentit saatavilla. Kone on levällään, katsotaan mitä tarvii uusia.
Laitoin sähköpostia :D
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
fanerinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 31
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 08:44
Paikkakunta: Rääkkylä

04 Loka 2007, 05:58

:wink: Kiitoksia masterille. Nyt onnistuu. Putkien alapään tiivisterenkaat tarkistetaan ensin ja katsotaan tarviiko putkia uusia. 2 mäntää on ainakin sökönä.
Nuhvi ja Valametti siinä on melkonen paketti
ESM
Nuhvitietäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 18:31
Paikkakunta: Koria

04 Loka 2007, 18:35

Jos mäntiä on rikki,niin kannattaa asentaa uudet putketkin.
3DL -60,4DM-61
fanerinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 31
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 08:44
Paikkakunta: Rääkkylä

05 Loka 2007, 14:41

:roll: Taidan laittaa uuden korjauspaketin. IKH:lta saa hintaan 850€ ja siihen tulee uudet putket , männät renkaineen, runko ja kiertokangen laakerit , kampiakselin stefat ja ylä ja alapään tiivisteet. Tuleepahan kerralla kuntoon. Kampiakseli oli hyväkuntoinen. Jos remontti onnistuu yhtä hyvin kuin meidän kotipihan vanhassa 342:ssa niin tässä on traktoria 50 vuodeksi.
Nuhvi ja Valametti siinä on melkonen paketti
Vastaa Viestiin