Sivu 1/2
nostolaite ongelma
Lähetetty: 19 Joulu 2010, 20:25
Kirjoittaja kultaluoto
pudotin eilen takapainon pois tänään laitoin koneen käyntiin muytta en saa nostolaitetta toimimaa koneessa myös etukauha eikä sekään toimi hetki toimi helvetin huonosti etukauha sit kävin kahvilla takanostolaite oli laskenu ihan alas ja mikään ei toiminu sen jälkeen aivan kuin pumppu ei olis päällä ollekkaan se pyöree pelli mutikka jossa yksi sivu suora oli lukitusasennossa eli oikeelle mut mitä ne muut asennot on(niin kuse nosti heikosti niin kuulu semmonen epämääränen sihinä) traktori muuten leyland 384 -72 mikä vika mestarit
Re: nostolaite ongelma
Lähetetty: 19 Joulu 2010, 21:16
Kirjoittaja Pärre
Itellä oli sama ongelma viimetalven pakkasilla. Otin pois kokonaan sen sihdin sieltä peräöljyjen laskuropusta. Ei oo temppuillu sen jälkeen nostolaitte eikä etukauha!
Re: nostolaite ongelma
Lähetetty: 19 Joulu 2010, 21:39
Kirjoittaja nuffield 342
Saattaisi olla öljyn vaihdon tarpeessa. Pitäsi toimia sihdin kanssa öljyillä joissa ei ole vettä. Säästäisi kummasta pumppua
Re: nostolaite ongelma
Lähetetty: 19 Joulu 2010, 22:16
Kirjoittaja fiigumies
Oisko siirtohaarukka poikki??
Re: nostolaite ongelma
Lähetetty: 19 Joulu 2010, 23:11
Kirjoittaja kultaluoto
Pärre kirjoitti:Itellä oli sama ongelma viimetalven pakkasilla. Otin pois kokonaan sen sihdin sieltä peräöljyjen laskuropusta. Ei oo temppuillu sen jälkeen nostolaitte eikä etukauha!
mistä mä semmosen sihdin lydän
Re: nostolaite ongelma
Lähetetty: 19 Joulu 2010, 23:13
Kirjoittaja kultaluoto
fiigumies kirjoitti:Oisko siirtohaarukka poikki??
missä semmonen siirtohaarukka on onko kova homma tarkastaa
Re: nostolaite ongelma
Lähetetty: 19 Joulu 2010, 23:46
Kirjoittaja Leukkumies
Ilmeisesti öljyn seassa vettä. Ensiavuksi voisi laittaa voiman ulosoton päälle ja antaa jonkun aikaa pyöriä. Kannattaa vaihtaa piakkoin peräöljyt eikä missään nimessä poistaa sihtiä.
Re: nostolaite ongelma
Lähetetty: 20 Joulu 2010, 00:56
Kirjoittaja Warpu
pyöriikö ulosottoakseli konevoimalla jos näin niin pumppu pyörii myös.
tuon sihdin voi putsata ja todeta tilanteen uudestaan. sihti löytyy
voimaottoakselin alapuolelta kaksiosainen kanta pienempi on magneetti ja isompi messinkinen
sihdin ja ko reiästä tulee öljyä vajava 60 L. jos sihti on tukkeessa niin en käyttelis
konetta kovin pitkään pumppu kun ei saa öljyä ja kavitoi = särkyy

Re: nostolaite ongelma
Lähetetty: 20 Joulu 2010, 07:20
Kirjoittaja Jerppali
fiigumies kirjoitti:Oisko siirtohaarukka poikki??
Enpä usko että siirtohaarukka olis poikki sillon nostolaite ei toimi ollenkaan ja tässä tilanteessahan tuo toimii

Se on se sihti tukkeessa pitäis varmaan omastakii leilasta putsata

Re: nostolaite ongelma
Lähetetty: 20 Joulu 2010, 07:51
Kirjoittaja kultaluoto
kiitos nyt etukäteen ja tutkitaan ja hyvää joulua kaikille täältä rannikolta
Re: nostolaite ongelma
Lähetetty: 20 Joulu 2010, 09:54
Kirjoittaja kari t
Ensiapu tuohon ongelmaan: lämmitä kosanilla taikka sähköpuhaltimella perää tuosta öljyropun ympäristöstä, mieluuten alapuolelta. Tuolla ensiavulla pääset kevääseen.
Oletan että leukussasi on muutaman kymmenen vuoden vanhat peräöljyt. Laske öljyt pois, myös panjojen ropuista,puhdista suodatinyksikkö, tuo jonka "Warpu" mainitsi, puhdista, pese myös imusuodin yksikkö, siaitsee hydraulipumpun etupuolella, vaatii perärepun irroituksen, samalla voit tarkastaa sitten tuon paljon porinaa aihettaneen tasauspyörästön ja siirtohaarukan.
Re: nostolaite ongelma
Lähetetty: 20 Joulu 2010, 14:33
Kirjoittaja kultaluoto
Warpu kirjoitti:pyöriikö ulosottoakseli konevoimalla jos näin niin pumppu pyörii myös.
tuon sihdin voi putsata ja todeta tilanteen uudestaan. sihti löytyy
voimaottoakselin alapuolelta kaksiosainen kanta pienempi on magneetti ja isompi messinkinen
sihdin ja ko reiästä tulee öljyä vajava 60 L. jos sihti on tukkeessa niin en käyttelis
konetta kovin pitkään pumppu kun ei saa öljyä ja kavitoi = särkyy

sano hyvä konsti millä saa irti sen isomman mutterin ku ei meinaa millään irrota hylsytkin olis mutta ku on niin hepponen toi kanta ettei oikein hylsy pysy eikö messinki mutteri pitäis lähtee aika helposti (pian menee hermot)
Re: nostolaite ongelma
Lähetetty: 20 Joulu 2010, 16:31
Kirjoittaja iippo
putkipihteillä, tommoset 500milliset on hyvät.
Re: nostolaite ongelma
Lähetetty: 20 Joulu 2010, 17:43
Kirjoittaja kari t
Mulla lähes kaikissa nuhveissa mitä olen ostanut, on näköjään käytetty jonkinlaista lyöntimeisseliä, niin perän kuin moottorin öljyropussa. Tuossa 58:ssa kolmosessa on roput kuin uudet

Re: nostolaite ongelma
Lähetetty: 20 Joulu 2010, 20:43
Kirjoittaja Warpu
kyllä hylsyllä olis parasta yrittää, jos ei muuten niin hioo hylsyä lyhyemmäksi
jolloin saa hylsyn reunalta pyöristyksen pois ja pitää paremmin eikä
silti haittaa hylsyn muuta käyttöä
