nostolaite ongelma
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 45
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
- NLCF r.y jäsen Nro: 746
- Paikkakunta: närpiö
pudotin eilen takapainon pois tänään laitoin koneen käyntiin muytta en saa nostolaitetta toimimaa koneessa myös etukauha eikä sekään toimi hetki toimi helvetin huonosti etukauha sit kävin kahvilla takanostolaite oli laskenu ihan alas ja mikään ei toiminu sen jälkeen aivan kuin pumppu ei olis päällä ollekkaan se pyöree pelli mutikka jossa yksi sivu suora oli lukitusasennossa eli oikeelle mut mitä ne muut asennot on(niin kuse nosti heikosti niin kuulu semmonen epämääränen sihinä) traktori muuten leyland 384 -72 mikä vika mestarit
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
leyland 384 -72
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
Saattaisi olla öljyn vaihdon tarpeessa. Pitäsi toimia sihdin kanssa öljyillä joissa ei ole vettä. Säästäisi kummasta pumppua
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 45
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
- NLCF r.y jäsen Nro: 746
- Paikkakunta: närpiö
mistä mä semmosen sihdin lydänPärre kirjoitti:Itellä oli sama ongelma viimetalven pakkasilla. Otin pois kokonaan sen sihdin sieltä peräöljyjen laskuropusta. Ei oo temppuillu sen jälkeen nostolaitte eikä etukauha!
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
leyland 384 -72
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 45
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
- NLCF r.y jäsen Nro: 746
- Paikkakunta: närpiö
missä semmonen siirtohaarukka on onko kova homma tarkastaafiigumies kirjoitti:Oisko siirtohaarukka poikki??
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
leyland 384 -72
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Ilmeisesti öljyn seassa vettä. Ensiavuksi voisi laittaa voiman ulosoton päälle ja antaa jonkun aikaa pyöriä. Kannattaa vaihtaa piakkoin peräöljyt eikä missään nimessä poistaa sihtiä.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
pyöriikö ulosottoakseli konevoimalla jos näin niin pumppu pyörii myös.
tuon sihdin voi putsata ja todeta tilanteen uudestaan. sihti löytyy
voimaottoakselin alapuolelta kaksiosainen kanta pienempi on magneetti ja isompi messinkinen
sihdin ja ko reiästä tulee öljyä vajava 60 L. jos sihti on tukkeessa niin en käyttelis
konetta kovin pitkään pumppu kun ei saa öljyä ja kavitoi = särkyy
tuon sihdin voi putsata ja todeta tilanteen uudestaan. sihti löytyy
voimaottoakselin alapuolelta kaksiosainen kanta pienempi on magneetti ja isompi messinkinen
sihdin ja ko reiästä tulee öljyä vajava 60 L. jos sihti on tukkeessa niin en käyttelis
konetta kovin pitkään pumppu kun ei saa öljyä ja kavitoi = särkyy
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 174
- Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
- Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
- Paikkakunta: Hamina
Enpä usko että siirtohaarukka olis poikki sillon nostolaite ei toimi ollenkaan ja tässä tilanteessahan tuo toimii Se on se sihti tukkeessa pitäis varmaan omastakii leilasta putsatafiigumies kirjoitti:Oisko siirtohaarukka poikki??
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
Fiatagri 70-90
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 45
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
- NLCF r.y jäsen Nro: 746
- Paikkakunta: närpiö
kiitos nyt etukäteen ja tutkitaan ja hyvää joulua kaikille täältä rannikolta
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
leyland 384 -72
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ensiapu tuohon ongelmaan: lämmitä kosanilla taikka sähköpuhaltimella perää tuosta öljyropun ympäristöstä, mieluuten alapuolelta. Tuolla ensiavulla pääset kevääseen.
Oletan että leukussasi on muutaman kymmenen vuoden vanhat peräöljyt. Laske öljyt pois, myös panjojen ropuista,puhdista suodatinyksikkö, tuo jonka "Warpu" mainitsi, puhdista, pese myös imusuodin yksikkö, siaitsee hydraulipumpun etupuolella, vaatii perärepun irroituksen, samalla voit tarkastaa sitten tuon paljon porinaa aihettaneen tasauspyörästön ja siirtohaarukan.
Oletan että leukussasi on muutaman kymmenen vuoden vanhat peräöljyt. Laske öljyt pois, myös panjojen ropuista,puhdista suodatinyksikkö, tuo jonka "Warpu" mainitsi, puhdista, pese myös imusuodin yksikkö, siaitsee hydraulipumpun etupuolella, vaatii perärepun irroituksen, samalla voit tarkastaa sitten tuon paljon porinaa aihettaneen tasauspyörästön ja siirtohaarukan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 45
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
- NLCF r.y jäsen Nro: 746
- Paikkakunta: närpiö
sano hyvä konsti millä saa irti sen isomman mutterin ku ei meinaa millään irrota hylsytkin olis mutta ku on niin hepponen toi kanta ettei oikein hylsy pysy eikö messinki mutteri pitäis lähtee aika helposti (pian menee hermot)Warpu kirjoitti:pyöriikö ulosottoakseli konevoimalla jos näin niin pumppu pyörii myös.
tuon sihdin voi putsata ja todeta tilanteen uudestaan. sihti löytyy
voimaottoakselin alapuolelta kaksiosainen kanta pienempi on magneetti ja isompi messinkinen
sihdin ja ko reiästä tulee öljyä vajava 60 L. jos sihti on tukkeessa niin en käyttelis
konetta kovin pitkään pumppu kun ei saa öljyä ja kavitoi = särkyy
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
leyland 384 -72
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mulla lähes kaikissa nuhveissa mitä olen ostanut, on näköjään käytetty jonkinlaista lyöntimeisseliä, niin perän kuin moottorin öljyropussa. Tuossa 58:ssa kolmosessa on roput kuin uudet
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
kyllä hylsyllä olis parasta yrittää, jos ei muuten niin hioo hylsyä lyhyemmäksi
jolloin saa hylsyn reunalta pyöristyksen pois ja pitää paremmin eikä
silti haittaa hylsyn muuta käyttöä
jolloin saa hylsyn reunalta pyöristyksen pois ja pitää paremmin eikä
silti haittaa hylsyn muuta käyttöä
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um