nostolaite ongelma

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

kultaluoto
Vitos -nuffisti
Viestit: 45
Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
NLCF r.y jäsen Nro: 746
Paikkakunta: närpiö

19 Joulu 2010, 20:25

pudotin eilen takapainon pois tänään laitoin koneen käyntiin muytta en saa nostolaitetta toimimaa koneessa myös etukauha eikä sekään toimi hetki toimi helvetin huonosti etukauha sit kävin kahvilla takanostolaite oli laskenu ihan alas ja mikään ei toiminu sen jälkeen aivan kuin pumppu ei olis päällä ollekkaan se pyöree pelli mutikka jossa yksi sivu suora oli lukitusasennossa eli oikeelle mut mitä ne muut asennot on(niin kuse nosti heikosti niin kuulu semmonen epämääränen sihinä) traktori muuten leyland 384 -72 mikä vika mestarit
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
Pärre
Kolmos -nuffisti
Viestit: 11
Liittynyt: 06 Touko 2007, 21:12
Paikkakunta: Haukipudas

19 Joulu 2010, 21:16

Itellä oli sama ongelma viimetalven pakkasilla. Otin pois kokonaan sen sihdin sieltä peräöljyjen laskuropusta. Ei oo temppuillu sen jälkeen nostolaitte eikä etukauha!
nuffield 342
Nuhvitietäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29

19 Joulu 2010, 21:39

Saattaisi olla öljyn vaihdon tarpeessa. Pitäsi toimia sihdin kanssa öljyillä joissa ei ole vettä. Säästäisi kummasta pumppua
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

19 Joulu 2010, 22:16

Oisko siirtohaarukka poikki??
-fiigumies-
kultaluoto
Vitos -nuffisti
Viestit: 45
Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
NLCF r.y jäsen Nro: 746
Paikkakunta: närpiö

19 Joulu 2010, 23:11

Pärre kirjoitti:Itellä oli sama ongelma viimetalven pakkasilla. Otin pois kokonaan sen sihdin sieltä peräöljyjen laskuropusta. Ei oo temppuillu sen jälkeen nostolaitte eikä etukauha!
mistä mä semmosen sihdin lydän
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
kultaluoto
Vitos -nuffisti
Viestit: 45
Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
NLCF r.y jäsen Nro: 746
Paikkakunta: närpiö

19 Joulu 2010, 23:13

fiigumies kirjoitti:Oisko siirtohaarukka poikki??
missä semmonen siirtohaarukka on onko kova homma tarkastaa
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

19 Joulu 2010, 23:46

Ilmeisesti öljyn seassa vettä. Ensiavuksi voisi laittaa voiman ulosoton päälle ja antaa jonkun aikaa pyöriä. Kannattaa vaihtaa piakkoin peräöljyt eikä missään nimessä poistaa sihtiä.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

20 Joulu 2010, 00:56

pyöriikö ulosottoakseli konevoimalla jos näin niin pumppu pyörii myös.
tuon sihdin voi putsata ja todeta tilanteen uudestaan. sihti löytyy
voimaottoakselin alapuolelta kaksiosainen kanta pienempi on magneetti ja isompi messinkinen
sihdin ja ko reiästä tulee öljyä vajava 60 L. jos sihti on tukkeessa niin en käyttelis
konetta kovin pitkään pumppu kun ei saa öljyä ja kavitoi = särkyy 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Jerppali
Proto suunnittelija
Viestit: 174
Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
Paikkakunta: Hamina

20 Joulu 2010, 07:20

fiigumies kirjoitti:Oisko siirtohaarukka poikki??
Enpä usko että siirtohaarukka olis poikki sillon nostolaite ei toimi ollenkaan ja tässä tilanteessahan tuo toimii :roll: Se on se sihti tukkeessa pitäis varmaan omastakii leilasta putsata :roll:
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
kultaluoto
Vitos -nuffisti
Viestit: 45
Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
NLCF r.y jäsen Nro: 746
Paikkakunta: närpiö

20 Joulu 2010, 07:51

kiitos nyt etukäteen ja tutkitaan ja hyvää joulua kaikille täältä rannikolta
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

20 Joulu 2010, 09:54

Ensiapu tuohon ongelmaan: lämmitä kosanilla taikka sähköpuhaltimella perää tuosta öljyropun ympäristöstä, mieluuten alapuolelta. Tuolla ensiavulla pääset kevääseen.
Oletan että leukussasi on muutaman kymmenen vuoden vanhat peräöljyt. Laske öljyt pois, myös panjojen ropuista,puhdista suodatinyksikkö, tuo jonka "Warpu" mainitsi, puhdista, pese myös imusuodin yksikkö, siaitsee hydraulipumpun etupuolella, vaatii perärepun irroituksen, samalla voit tarkastaa sitten tuon paljon porinaa aihettaneen tasauspyörästön ja siirtohaarukan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kultaluoto
Vitos -nuffisti
Viestit: 45
Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
NLCF r.y jäsen Nro: 746
Paikkakunta: närpiö

20 Joulu 2010, 14:33

Warpu kirjoitti:pyöriikö ulosottoakseli konevoimalla jos näin niin pumppu pyörii myös.
tuon sihdin voi putsata ja todeta tilanteen uudestaan. sihti löytyy
voimaottoakselin alapuolelta kaksiosainen kanta pienempi on magneetti ja isompi messinkinen
sihdin ja ko reiästä tulee öljyä vajava 60 L. jos sihti on tukkeessa niin en käyttelis
konetta kovin pitkään pumppu kun ei saa öljyä ja kavitoi = särkyy 8)
sano hyvä konsti millä saa irti sen isomman mutterin ku ei meinaa millään irrota hylsytkin olis mutta ku on niin hepponen toi kanta ettei oikein hylsy pysy eikö messinki mutteri pitäis lähtee aika helposti (pian menee hermot)
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
iippo
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 12 Kesä 2007, 10:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

20 Joulu 2010, 16:31

putkipihteillä, tommoset 500milliset on hyvät.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

20 Joulu 2010, 17:43

Mulla lähes kaikissa nuhveissa mitä olen ostanut, on näköjään käytetty jonkinlaista lyöntimeisseliä, niin perän kuin moottorin öljyropussa. Tuossa 58:ssa kolmosessa on roput kuin uudet :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

20 Joulu 2010, 20:43

kyllä hylsyllä olis parasta yrittää, jos ei muuten niin hioo hylsyä lyhyemmäksi
jolloin saa hylsyn reunalta pyöristyksen pois ja pitää paremmin eikä
silti haittaa hylsyn muuta käyttöä 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Vastaa Viestiin