Sivu 1/1
hyd syl tiivisteet
Lähetetty: 12 Elo 2010, 18:27
Kirjoittaja nuffield 342
Tarviisin jonkun konstin jolla saisi hydraulisylinterin männän tiivisteen ehjänä putkeen. Tänä päivä tuhosin uuden 55 € pakkatiivisteen vaikka olin hyvin rasvannu kierteet, hioin jopa hiomapaperilla vähän tylsemmäksi. Sitte vain mäntä paikalleen ja kas kummaa tiivisteen harjat on täydelleen turpamutterin kierteitten pohjissa

Re: hyd syl tiivisteet
Lähetetty: 12 Elo 2010, 18:49
Kirjoittaja jamppi
Missäs ihmeessä on pakkatiiviste männässä, onkos joku vanha yksitoiminen sylinteri
Mellapellistä tarvii tehä asennuslieriö jos muuten ei mene ehjänä
Melko paljon on noita tullu asennettua mutta pakkatiivistettä mäntään ei koskaan

Re: hyd syl tiivisteet
Lähetetty: 12 Elo 2010, 19:07
Kirjoittaja nuffield 342
ihan 2 toiminen volvon runko-ohjauksesta. Saataa nimike olla väärin mutta pakkana minä olen pitäny. siinä on onjaus rengas, kapeampi rengas, tiiviste, samallainen kapeampi rengas ja ohjaus rengas.

Re: hyd syl tiivisteet
Lähetetty: 12 Elo 2010, 19:28
Kirjoittaja jamppi
No niin, minä jo aattelin, eli kyseessä on kaksitoiminen männäntiiviste
Pakkatiivisteessä on samansuuntaisia tiivisteitä peräkkäin ja käytetään yleensä varrentiivisteenä
http://www.ramikro.fi/index.cfm?p=tuotteet&kat=F40" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta ongelmaan, paljon muuta ei ole tehtävissä kuin hoonilla hinkata kierteenharjat alas tai käyttää asennuslieriötä
Se lieriön voi tehä oikein ohuesta pellistä siihen kierteen päälle, sopii olemaan kyllä
Yleensä putket on mitotettu silleen että kierre on sen verran pienempi että asennus onnistuu ilman työkalua
Re: hyd syl tiivisteet
Lähetetty: 12 Elo 2010, 20:30
Kirjoittaja nuffield 342
Kiitän ohjeesta! pittää huomenna syyvä aamupalaksi purkillinen purkkilihaa ja tehä lieriö siitä

ja sitte maalikyliin ehtimään uutta tiivistettä... tietystihän se nyt on tilattavissa ja toimitus aika noin 2 viikkoa
Re: hyd syl tiivisteet
Lähetetty: 12 Elo 2010, 20:57
Kirjoittaja Warpu
Ja vaseliinin käytössä ei voi liiotella

Re: hyd syl tiivisteet
Lähetetty: 13 Elo 2010, 16:38
Kirjoittaja jamppi
Re: hyd syl tiivisteet
Lähetetty: 13 Elo 2010, 19:34
Kirjoittaja nuffield 342
Aikkas timmi oli menemään.. piti käyttää sitä vaseliinia. . . niin ja puhe on edelleen siitä sylinteristä. nippa nappa sopi säilykepurkkia väliin..... Onkos se jonkunlainen lukitus turpamutterille, jos on turpamutterin ja putken rajasta muuan sentti taaksepäin kaksi viiltoa poikkipäin (putkessa) ja näytäsi jotta jotakin haittaa siellä on ... varmaan pitäs auki ottaa josain vaiheessa. Hankale vähä selittää kun ei oo kuvaa

Re: hyd syl tiivisteet
Lähetetty: 14 Elo 2010, 07:34
Kirjoittaja jamppi
Työvoitto
Paha sanoa noista viilloista mutta jotkun sylkynvalmistajat käyttää pianolankaa
poksin lukitukseen ja se lanka nousee poksia pyöritttäessa sieltä viillosta ylös
Kuva selvittäs kyllä paljon
Re: hyd syl tiivisteet
Lähetetty: 14 Elo 2010, 09:24
Kirjoittaja nuffield 342
varmaan on joku tuommonen systeemi. näyttäs kun aamusta kahtelin että länganpäähän sieltä näkyy. Sekö siis on pelkästään langan varassa vai onko kierteet kaverina?
Re: hyd syl tiivisteet
Lähetetty: 14 Elo 2010, 21:24
Kirjoittaja jamppi
Ei ola kierteitä vaan ainoastaan tuo lanka, jos on sama tsydeemi
Re: hyd syl tiivisteet
Lähetetty: 15 Elo 2010, 10:55
Kirjoittaja nuffield 342
Juu. ensimmäiset tuommoset sylinterit mitä meikä on ikinä nähny. jotenkin tunnustasi himiliikki systeemiltä, vai tunnustaako se vain siltä... no pittää ymmärtää ruotsalainen laite on kyseessä ...
