385 Ursus
Valvoja: automies560
Elikäs 385 Ursuksen takapyörän akselin tiiviste vuotaa öljyä vanteelle. Takapyörä irti jne. Akselin päässähän kaiketi boorit millä kontakti voimansiirtoon mutta arvaakos nuo akselit sitten vetää ulos ilman että on perän purkua tiedossa...romahtaako jotain ??? Onkohan kummatkin puolet samanlaiset ? Hyvät neuvot ois tarpeen
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 23
- Liittynyt: 23 Tammi 2009, 19:39
- Konekalustoani: fordson dexta. leyland 270 kartano. massey-ferguson 390T. massey-ferguson 6180
- Paikkakunta: salo
Takaakselin irroitukseen joutuu ottamaan perän toisen puoliskon pois. Se irtoo aika helposti kun kehän pultit avaa. Kannattaa hommata
pari vahvaa kaveria tai sitten joku nosturi avuksi sillä se painaa varmaan 200 kg. Sitten sitä puretaan senverran ,että tulee planeettapyörästö esiin. Planeettapyörästössä on keskellä pulttii joka on kovin kiinni , kun sen saa auki niin akseli lähtee rungosta
ja laakerista kohtuullisesti. Tämän jälkeen pääsee stefaan käsiksi. Muistelisin että suurinpiirtein näin. Ei ole tullut hommaa tehtyä ainakaan kymmeneen vuoteen. Silloin eräs ursuksen huotomies sanoi ,että jos ei vuoda paljoa ei kannata vaihtaa vaan pitää huolen ettei
siellä ole liikaa öljyä. Öljyn pinta pitäisi olla stefan alapuolella. Toivottavasti oli jotain apuu
pari vahvaa kaveria tai sitten joku nosturi avuksi sillä se painaa varmaan 200 kg. Sitten sitä puretaan senverran ,että tulee planeettapyörästö esiin. Planeettapyörästössä on keskellä pulttii joka on kovin kiinni , kun sen saa auki niin akseli lähtee rungosta
ja laakerista kohtuullisesti. Tämän jälkeen pääsee stefaan käsiksi. Muistelisin että suurinpiirtein näin. Ei ole tullut hommaa tehtyä ainakaan kymmeneen vuoteen. Silloin eräs ursuksen huotomies sanoi ,että jos ei vuoda paljoa ei kannata vaihtaa vaan pitää huolen ettei
siellä ole liikaa öljyä. Öljyn pinta pitäisi olla stefan alapuolella. Toivottavasti oli jotain apuu